SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A közösségi média, a kommunikáció és a navigáció


MTI: A közösségi média, a kommunikáció és a navigáció
2017-12-22 17:24 |



Az okostelefonokat használók között a közösségi média, a kommunikációs és a navigációs alkalmazások a legkedveltebbek - áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb kutatásában.

Az eNET 2017 decemberi online kutatása szerint okostelefont a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka, azaz körülbelül 4,7 millióan használnak. Körükben a mobilinternet használata is dinamikusan terjed: több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilnet-szolgáltatást használni.

A legfrissebb adatok szerint az okostelefon-használók 90 százaléka használ közösségi média alkalmazásokat, 81 százaléka kommunikációs, chat appokat és 71 százaléka navigációs szolgáltatást.

A kutatás szerint 2015 október-novembere óta a legnagyobb arányban a közösségi média oldalak okostelefonos látogatása nőtt, 33 százalékponttal, ezt követik a kommunikációs alkalmazások 21 százalékponttal. A navigációs appok használati aránya érdemben nem változott 2015 óta.

Az okostelefont használók háromnegyede napi rendszerességgel használja a közösségi médiát, ezen belül 8 százalékuk óránként, 54 százalékuk naponta többször, 13 százalékuk pedig naponta egyszer. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenységek sorrendben a hírolvasás (66 százalék), a chatelés (60 százalék), a lájkolás (59 százalék), a képek posztolása (37 százalék) és a kommentek írása (33 százalék).

A közösségi alkalmazások közül a Facebook utolérhetetlen: az okostelefonnal rendelkezők 86 százalék használja (71 százaléka legalább naponta egyszer), míg a Twittert 22, a LinkedInt 16 százalék. A fotómegosztás tekintetében az Instagram vezet, a használati aránya 34 százalékos, a Pinteresté 25 százalékos, a Snapchaté 13 százalékos.

A felmérés szerint az online üzenetküldő alkalmazások teljesen háttérbe szorították az sms-eket: tízből hét chat appokat (is) használó inkább online küld üzenetet sms helyett. A válaszadók leginkább barátokkal és családtagokkal szoktak csetelni, de 41 százalékuk a kollégákkal is így kommunikál.

A mostanában megjelenő korlátlan és - egyes alkalmazásokra vonatkozóan - tematikus korlátlan mobilnetcsomagok a közösségi, chat, videótelefon és navigációs appok még nagyobb fokú kihasználását teszik lehetővé, emellett fontos szerepük lehet a mobilinternet-használat további terjedésének elősegítésében is - írták.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!