SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | További növekedést tervez Szerbiában az OTP Bank


MTI: További növekedést tervez Szerbiában az OTP Bank
2017-12-15 19:38 |



Folyamatos növekedést tervez Szerbiában az OTP Bank, az a cél, hogy az ügyfelek számát és a piaci részesedést is növeljék.

Így az OTP további pénzintézeteket vásárolna Szerbiában, amint erre lehetőség adódik, és egyebek mellett a Komercijalna Banka megvásárlásában is érdekelt - hangsúlyozta Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója Újvidéken, ahol a Voban megvásárlásáról tartott sajtótájékoztatót.

Csányi Sándor kiemelte: a szerbiai Vojvodjanska Banka (Voban) megvásárlásával az OTP-csoport piaci részesedése Szerbiában elérte az 5,7 százalékot, de a tervek szerint 6 százalék fölé is növekedhet. Az integrált bank a mérlegfőösszeg alapján a hetedik legnagyobb bank a nyugat-balkáni országban.

Az OTP leánybankja, az OTP Banka Srbija december elsején zárta le a Voban megvásárlását. Az OTP ezzel százszázalékos tulajdoni részesedést szerzett a Vojvodjanska Banka, a Group of National Bank of Greece (NBG) Leasingben, és az NBG érdekeltségébe tartozó, szerbiai kitettségekben. A csomagért az OTP 125 millió eurót fizetett, ezen felül kiváltották azokat a hiteleket is, amelyeket az NBG külföldi, nem szerbiai bankjai nyújtottak szerb cégeknek.

Az integráció várhatóan a 2019-es esztendő második negyedévében zárul le teljesen.

Az elnök-vezérigazgató hozzátette: az NBG lízingcégnek az agráriumban 45 százalékos a részesedése, és a Vojvodjanska Banka is nagyon erős volt az agráriumban mielőtt elkezdett veszíteni részesedéséből. A tervek szerint az egybeolvadással újra vezető szerepet szeretnének szerezni ebben a régióban - mondta.

Csányi Sándor kitért arra is, hogy szeretnék felgyorsítani mindkét egység digitalizációját, hiszen az OTP mindig is első volt a digitalizációban. Emellett új termékeket és új szolgáltatásokat is bevezetnének. A két egység teljes univerzalitására törekednek majd, ám egyelőre nem lehet tudni, hogy a Vojvodjanska Banka megtartja-e a nevét, vagy átveszi az OTP nevet - közölte.

Csányi Sándor kiemelte: egyelőre kutatást végeznek erről, de mivel nagyon erős brandről van szó, feltételezhető, hogy megmarad a pénzintézet neve.

Az utóbbi időszakban az OTP Bank a román, a horvát és a szerb kisebb bankok felvásárlásával a konszolidált hitelállományát 26 százalékkal növelte meg, és ezt a trendet folytatni szeretné - hangsúlyozta Wolf László, az OTP szerbiai leánybankja igazgatóbizottságának elnöke.

Predrag Mihajlovic, a Vojvodjanska Banka végrehajtó bizottságának elnöke, az intézmény vezérigazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy az OTP Bank a vásárlást követően a kirendeltségek hálózata, valamint a bankautomaták száma alapján a harmadik legnagyobb bank lett az országban, több mint egymillió új ügyfelet tudhat magáénak. Mihajlovic is a digitalizáció felgyorsítását emelte ki fő célként, valamint azt, hogy az integrált bank olyan helyeken is kirendeltségeket kíván nyitni, ahol korábban sem az OTP, sem a Voban nem volt jelen, főként Kelet-, Nyugat- és Dél-Szerbiában.

Kolics Gábor, a Voban igazgatóbizottságának elnöke rámutatott, a korábbi évek akvizíciói és integrációi során nagy tapasztalatot szereztek abban, hogyan lehet megtartani a dolgozókat, és magas színvonalú szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek.

Az OTP Bank 2005 óta van jelen Szerbiában, az OTP Banka Srbija a Niska Banka, a Zepter Banka és a Kulska Banka felvásárlásával jött létre. A Vojvodjanska Banka az ország egyik legrégebbi bankja, a maga 150 éves történelmével az egyik legismertebb pénzintézet az országban.

Az OTP Banknak világszerte több mint 15 millió ügyfele van, Magyarország mellett további nyolc országban van jelen.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MOL | Opten | Huawei | SPAR | E.ON | Kaspersky | UPC | INA | Heineken | Duna House | OTP | eMAG | szallas.hu | NAV | Erste Bank | Kaspersky Lab | Vodafone | Nébih | BMW | Telekom | Tesco | Scania | Lidl | Audi