SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A globális márkák harca


Nielsen: A globális márkák harca
2017-12-12 16:47 |



A fogyasztói preferencia származási ország tekintetében már nem a helyi márkáknak kedvez.

Az éves Nielsen globális márkaeredet riportja a helyi gyártók és a nagy globális/multinacionális márkák összevetésével 34 kategória bevonásával vizsgálja a fogyasztói preferenciákat és érzelmi viszonyulásokat. A korábbi években a riport kiegyensúlyozott erőviszonyt vázolt, a legújabb eredmények azonban arra engednek következtetni, hogy a kategóriák zömében a fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a globális márkákat.

A világmárkák iránti preferencia legerősebben a babatörlőkendő, pelenka és bébiétel, -tápszer kategóriánál mutatkozik: ahol a fogyasztók mindössze 7 és 10 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárláskor a helyi gyártókhoz húz a szíve. Alacsony még a helyi előállítású termékek iránti érdeklődés a vitaminok/kiegészítők (mindössze 12% választana lokális márkát), állateledel (12%), női intimhigiéniás termékek (13%), energiaital (14%), és konzervélelmiszer (15%). Ezzel szemben a tejtermékek (54%), édes-sós keksz, chips és sütemény (32%), jégkrém (31%) és ásványvíz (30%) kategóriáknál kifejezett előnyt élveznek a helyi előállítású termékek a globális márkákkal szemben.

A Nielsen eredményei szerint 2015-ról 2016-ra a következő kategóriáknál történt jelentős fogyasztóipreferencia-elmozdulás a világmárkák felé: ásványvíz (22 százalékponttal 30%-ra süllyedt), instant zacskós tészta (21%p-tal 21%-ra csökkent), mosószerek (13%p-os eséssel 21%), állateledel (13%p-tal 12%-ra), szénsavas üdítőital (12%p-tal 18%-ra), valamint babatörlőkendő, pelenka (11%p-tal 10%-ra csökkent). A hajápoló (18%), alkohol (16%) és bébiétel, -tápszer (10%) katagóriák esetében minden esetben tíz-tíz százalékpontos csökkenés figyelhető meg a helyi márkák kárára.

"A mai internetbehálózta, összekapcsolt, globális világunkban a fogyasztók sosem látott termékkínálatból válogathatnak" - mondta Regan Leggett, a Nielsen fogyasztói kutatásokért felelős vezetője. "Még fontosabb jelenség, hogy a fogyasztók sokkal könnyebben férnek hozzá a globális márkákhoz, többek között az egyre kiterjedtebb disztribúciós hálózatnak, e-kereskedelmi akcióknak és termékajánlatoknak, és a modern kereskedelmi csatornáknak köszönhetően. Ennek eredményei tükröződnek a világmárkák felé tolódás trendjében is.
Emellett számíthat még a minőséggel kapcsolatos fogyasztói percepció is, különösen az olyan kategóriák esetében, amelynek a vásárlását alapos mérlegelés előzi meg, mint például a babaápoló termékek.

Regionális szinten megjelentek a piaci különbözőségek, ahol egyes kategóriák tekintetében jelentős eltérések mutatkoztat a helyi vs globális márkapreferenciákat illetően. A helyi előállítású tejtermékeket Afrikában, a Közel-Keleten (76%) és Európában (66%) jóval az 54%-os világátlag fölött mérték. Az édes-sós keksz, chips és sütemény kategóriák esetében a 32%-os helyi márkát előnyben részesítő globális átlagnál is jobban szeretik a lokális márkákat Délkelet-Ázsiában (50%), Afrikában és Közel-Keleten ( 41%), valamint Latin-Amerikában (41%). Alkoholvásárláskor az európaiak a világátlagnál szívesebben teszik le voksukat a helyi márkák mellett: 22%-uk helyit választ a 16%-os nagy átlaggal szemben.

Magyarországon a tejtermékeknél abszolút favorit a helyi, 75%-a a válaszadóknak a hazait részesíti előnyben. Szeretjük a helyi jégkrémet és ásványvizet: tízből négyen csakis magyar márkát választanának a polcok kínálatából. És erős még a magyar csokoládé-édesség kategória: a felmérésben résztvevők mintegy harmadának (30%) a lokális brandhez húz a szíve. Alkohol (bor-sör) esetében erősek a globális márkák, a magyarok kevesebb mint negyede (23%) választ helyi márkát.

"A régiós szinten megfigyelhető különbségek a helyi gyártók relatív egy-egy kategóriát illető erejét példázzák, különösen azért, mert a helyi ízvilágot célozzák" - hangúlyozta Leggett. "Európában például a tejtermékeket illetően az a percepció, hogy a helyi forrásból származó termékek magasabb minőséget képviselnek.

Mind globálisabb világunkban a márkák harca már változó fogyasztó igények, viselkedések, életritmusok és ízlések megértéséről szól. Akármelyik márka, legyen az helyi vagy éppen globális, megnyerheti a fogyasztók szívét és pénztárcáját, amennyiben reflektál valódi igényeire és preferenciáira."








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Vodafone | Euronics | Duna House | Huawei | Scania | OTP | wifi | ALDI | Nielsen | Spar | INA | Audi | Nebih | Opten | Richter | METU | BMW | Generali | MOL | Telekom | Szallas.hu | Tesco | Lidl | Kaspersky Lab