|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma
KERESKEDELEM
![]()
Nielsen: Nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma
2017-12-12 06:38 |
Értékben 5,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 harmadik negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ezzel továbbra is jelentősen elhúz az európai 2,8%-os harmadik negyedévi átlag mellett, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült. Az európai növekedés mögött leginkább az árszínvonal-változás áll, míg a mennyiségi növekedés kontinens-szerte átlagosan 0,3 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése. A mennyiségi eladás alig érzékelhetően, 0,1 százalékkal nőtt az előző év harmadik negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában átlagosan ennek mértéke 0,3 százalék volt. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 5,2 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2,5 százalékkal emelkedtek. A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 5,7%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 3,5%-kal. "Az első félév értékbeli növekedését is meghaladta a harmadik negyedéves FMCG-piaci bővülés" - mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A pozitív makrogazdasági mutatók és a Nielsen által is mért folyamatosan emelkedő fogyasztói bizalom várhatóan stabil bővülést hoz majd a következő negyedévekben is, mind az élelmiszerek, mind a vegyi áruk piacán." Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az előző két negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,9%). Majd következik Magyarország (+5,3%), Csehország (+5,2%), Görögország (+5,0%), Lengyelország (+4,5%). A lista legvégén és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (-0,6%), őt előzi Belgium (+0,4%), Dánia (+0,6%), Franciaország (+1,0%) és Hollandia (+1,2%). Európában a főbb országok gazdaságának a 2016-os teljesítménnyel szemben tapasztalható, gyorsabb ütemű növekedése mögött a megnövekedett fogyasztói kereslet áll, valamint az emelkedő, de továbbra sem számottevő infláció és a foglalkoztatottsági mutatók javulása. Az elemzők a kiskereskedelem teljesítményének javulását látják az elmúlt időszakban, és ez a lendület várhatóan az év utolsó negyedévében is kitart. Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Csehország (+5,2%), Lengyelország (+4,3%), Szlovákia (+3,8%) és Ausztria (+3,4%). ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
szupinált cipő | hűségpromóció | szivattyú | Gyógynövény | disznóvágás | személyszállítás | SPAR | akkumulátor | Lidl | Carlsberg | evőeszköztartó | lángos | CEMACON | téglagyár | Elektromos autó | esküvői ruha | lakásvásárlás | fogszabályzó | BioTechUSA | JBL | nyugtató | vérplazma | kenőmájas | Liverpool FC
![]() |
PARTNEREINK
|