SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | Műszerfal-ismereti teszt: mérgező gáz, növekvő környezeti nyomás


Automax Kft.: Műszerfal-ismereti teszt: mérgező gáz, növekvő környezeti nyomás
Országos | 2017-11-30 10:00 | Sakkom Interaktív



Minden 10. autós jelenleg is farkasszemet néz egy olyan jelzőfénnyel, ami valamilyen hibára utal.

Hol vannak már azok az idők, amikor az autó műszerfalán mindössze néhány, s általában valóban komoly problémát jelző fény kapott helyet. A mai járművek szinte már mindenről értesítik a sofőrt, de vajon ismerjük-e ezeket a jelzéseket? Erre kereste a választ legfrissebb kutatásában az Automax.

Elsőként az autósok számára az egyik legvészjóslóbb lámpa ismertségét vizsgálták, mely a motor hibáját, illetve ellenőrzésének szükségességét jelzi. Ezt az akadályt a magyar sofőrök jól vették, 100-ból 95-en jelölték a jó választ. Ennél is magabiztosabb eredményt hozott az akkumulátor alacsony feszültségét vagy a töltési problémát jelző lámpa felismerése. Csak minden 200. autós dőlt be annak, hogy az említett fény azt jelzi, hogy a statikus elektromosság kapcsán túlfeszültség észlelhető az elektromos rendszerben.

Mérgező anyag az utastérben? Azonnal szálljon ki!

A nyitva maradt ajtóra figyelmeztető fény nagyjából minden 50. autós szerint nem erre, hanem az utastérbe jutott mérgező anyagra vagy a szellőztető rendszer hibájára utal. "Az autósok többsége egyébként ismeretlen fény esetén a használati útmutatóhoz fordul, s a hiba függvényében szervizbe látogat, bár akadnak különleges kezelési módok is. Az egyik beszámoló szerint egy autóst még ifjabb korában annyira zavarta a Polski jelzőfénye, hogy kikötötte, nem sokkal később besült a motor" - mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője.

Vigyázat, növekszik a környezeti nyomás!

A gyakran megjelenő figyelmeztetések sorában a legnagyobb félreértést az ablakmosó folyadék hamarosan bekövetkező hiányára utaló fény okozta, itt nagyjából minden 10. autós az esőszenzor aktiválására tippelt, rosszul. Az Automax kutatása szerint ugyancsak a problémás területek közé tartozik a különböző világítástípusok visszajelzéseinek felismerése is. Az első ködlámpa bekapcsolására utaló visszaigazolást minden 10. válaszadó helytelenül - tompított fényszóróként - azonosította. Ehhez képest a valószínűleg jóval ritkábban megjelenő légzsákhibára utaló lámpa jelentését betéve tudja a magyar; csak minden 100. autós vélte úgy, hogy a megengedett utazótömegnél nagyobb terhelésre, esetleg növekvő környezeti nyomásra utal.

"A jelzőlámpák pontos beazonosítása és a hibaelhárítás a tél közeledtével még fontosabbá válik. Ennek függvényében megdöbbentő az az adat, hogy minden 10. autós műszerfalán jelenleg is folyamatosan világít olyan lámpa, ami valamilyen hibára utal" - tette hozzá Nagy Tibor.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Kaspersky | Erste Bank | Richter | BMW | Vodafone | INA | Suzuki | SPAR | Szallas.hu | OTP | Tesco | Telekom | Kaspersky Lab | Duna House | Nébih | MOL | UPC | Opten | E.ON | Lidl | Scania | NAV | METU | Audi