SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A magyar pályakezdők megtakarítási szokásai


K&H: A magyar pályakezdők megtakarítási szokásai
2017-11-07 17:04 | LWp Kommunikáció



A K&H legutóbbi felmérése szerint a magyar pályakezdők megtakarítási szokásai jóval elmaradnak az optimumtól, mégha 2017 második negyedévében a megtakarításokkal rendelkezők aránya rekordot is döntött.

Magyarországon még mindig jellemző, hogy sokan a "párna alatt tartják a pénzüket", hatalmas készpénzállomány van forgalomban. A munkaerőpiacra lépő vagy épp készülő fiatalok már járatosabbak a digitális bankolásban, kevésbé tartanak az elektronikus pénzkezeléstől, azonban mindössze 31 százalékuk tesz félre minden hónap elején, derül ki a K&H Pályakezdők Jóléti Indexének idei felméréseiből. Ez meglehetősen alacsony arány, mégis a korábbi időszakokhoz képest jelentős növekedést jelent. A megkérdezett fiatalok 27 százaléka sehogy sem takarít meg, viszont azok aránya, akik rendelkeznek bármilyen megtakarítással, 2017 második félévében rekord arányt, 46 százalékot ért el.
 
  • a megkérdezett fiatalok megtakarításainak átlaga összesen 629 ezer forintra rúgott,

(ugyanez év elején átlag 767 ezer forint volt, vagyis a megtakarítók számának növekedése nem eredményezte a megtakarítási összegek növekedését)
 
  • az aktív dolgozók átlagosan 763 ezer forinttal rendelkeztek
  • a diákok 534 ezer forintot tett félre
  • a munkanélküliek 678 ezer forint
  • míg a GYES/GYED-en lévők a legkevesebb, 134 ezer forintos megtakarítással éltek


"Felmérésünkből jól látható, ami a hosszútávon való gondolkodást illeti, továbbra is vegyes a kép. A 19 és 29 év közötti magyar fiatalok 52 százaléka legfeljebb 1 hónapig tudna kizárólag a megtakarításaira támaszkodni. Ugyanez igaz a GYES/GYED-en lévő fiatalok 56 százalékára is, ami szintén elég szomorú aránynak számít. Ugyanekkor az aktív keresők csupán 20 százaléka állította, hogy 1 hónapig bírná fenntartani magát a félretett vagyonából. A megkérdezett fiatalok körében 30 százalék azok aránya, akik legalább fél évig megélnének bevétel nélkül, a megtakarításaik segítségével. A takarékosság világnapján tehát érdemes azon, elgondolkoznunk, hogy a tartalékaink, befektetéseink mennyiben illeszkednek, vagy lennének jobban illeszthetőek jövőbeni terveinkhez és családon belül is beszéljünk azokról! A pénzügyi tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezője, amely immár hét éve az általános iskolai korosztály pénzügyi tudatosságra nevelését kívánja előre mozdítani.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




OTP | Kaspersky | MOL | Lidl | Opten | INA | SPAR | Erste Bank | Huawei | Tesco | Heineken | Duna House | Scania | Audi | bmw | Telekom | UPC | Vodafone | Szallas.hu | eMAG | Kaspersky Lab | NAV | Nébih | E.ON