SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Sokan keresik a cukormentes élelmiszereket


Coca-Cola: Sokan keresik a cukormentes élelmiszereket
2017-10-24 09:21 | Noguchi



Országos kutatás tárta fel cukor- és édesítőszer-fogyasztási szokásainkat.

Egy friss, országos kutatás szerint kifejezetten fontos a magyar vásárlók számára, hogy mindennapi élelmiszereink mennyi cukrot tartalmaznak, és az is, hogy odafigyeljenek arra, mennyi cukrot fogyasztanak egyáltalán. Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is.
A hazai vásárlók nem biztosak abban, hogy egy cukormentes üdítő vajon kalóriamentes is egyben, pedig a nagy többség számára fontos mind az élelmiszerek cukortartalma, mind a napi cukorfogyasztás kontroll alatt tartása - egyebek közt ez is kiderült abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el.

Nagyon fontos a cukortartalom

Saját bevallásuk szerint a válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszereknek mik az összetevőik. A megkérdezettek kétharmada számára fontos az adott termék cukortartalma, de több mint felük figyelembe veszi a színezék- és szénhidráttartalmat is. A legtöbb vásárlót (a válaszadók közel háromnegyedét) az befolyásolja, van-e a kiválasztott termékben tartósítószer.

Az élelmiszerek cukortartalmánál is fontosabb a hazai fogyasztók számára az, hogy odafigyeljenek a cukorbevitelükre, a válaszadók mindössze tizede nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Azok, akik odafigyelnek a bevitt cukor mennyiségére, többféle stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására. A legtöbben ezt úgy oldják meg, hogy odafigyelnek az elfogyasztott élelmiszerek cukortartalmára, sokan választanak cukormentes terméket és csak 10 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot.

A kutatás egyik érdekes eredménye, hogy bár a hazai fogyasztók háromnegyede jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében mintha elbizonytalanodnának. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.

"Örömmel látjuk, hogy a kutatási eredmények alapján a hazai fogyasztók egyre egészségtudatosabbak és mindinkább odafigyelnek a cukorbevitelükre, az élelmiszerek cukortartalmára. Felelős vállalatként a Coca-Cola számára fontos, hogy segítsük fogyasztóinkat a tudatos döntés meghozatalában" - mondta Niklós László a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. "Ehhez egyrészt átlátható módon és egyértelműen informáljuk vásárlóinkat a termékeink cukor- és tápanyagtartalmáról, összetételéről, másrészt széles választékot biztosítunk számukra. Utóbbi azt jelenti, hogy immár üdítőital-portfóliónk közel fele áll cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú termékekből a NaturAqua ásványvizektől kezdve a cukorhelyettesítővel készült, energiamentes Coca-Cola zerón vagy Fanta zerón, illetve a Nestea zerón át egészen a csökkentett kalóriatartalmú klasszikus Nestea-kig. Utóbbi jó példa arra, hogy termékportfóliónk közel tíz százalékánál változtattunk a recepten a cukortartalom csökkentése érdekében. Szintén a felelős fogyasztói döntés meghozatalát szolgálja, hogy termékeink különböző méretű kiszerelésekben kaphatók: a kisebb kiszerelések révén fogyasztóink könnyebben kontroll alatt tudják tartani, mennyi cukrot fogyasztanak el üdítőinkkel" - fogalmazott az ügyvezető.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!