|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pályázati projekt | Kutatás-fejlesztést indított a Pick és a Szegedi egyetem
PÁLYÁZATI PROJEKT
![]()
MTI: Kutatás-fejlesztést indított a Pick és a Szegedi egyetem
2017-09-14 06:50 |
A hentesáru- és szárazárugyártás új eljárásmódjainak kidolgozása érdekében indított közös kutatás-fejlesztési projektet 1,71 milliárd forintos uniós támogatással a Pick Szeged Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem. A 2021 közepéig tartó, 2,573 milliárd forintos összköltségű projekt során a cég és a felsőoktatási intézmény szakemberei dolgoznak együtt a hús alapanyag víztartalmának csökkentése, a füstölési eljárás fejlesztése, a természetes penészkultúra standardizálása, a klímatechnológia optimalizálása, az automatizálás, a csomagolás- és a termékfejlesztés érdekében. Az egyes feladatok lefedik a szalámigyártás teljes folyamatát, és az eredmények várhatóan könnyen adaptálhatóak a húsiparban, a többi közt a szalámigyártás új modelljeként. A füstölési eljárás optimalizálásával lerövidül annak időtartama és csökken a felhasznált fa mennyisége. A penészkultúra vizsgálatának célja olyan stabil eljárás kidolgozása, amellyel mindig azonos minőségű áru állítható elő. A klímatechnológia fejlesztése során modellezik a vízelvétel energetikai és technológiai folyamatát. Az automatizálási alprojekt fókuszában a csomagolási és a hámozási műveletek vannak, ezekhez egy automatizált robot vagy hibrid rendszert fejlesztenek. A termékfejlesztéstől a húskészítmények eltarthatóságának növelése mellett a mesterséges adalékanyagok csökkentését vagy kiváltását várják, a jelenlegi ízvilág megtartása mellett. A projekt fő helyszíne a Pick Szeged Zrt. Szabadkai úti szalámigyára, a kutatás-fejlesztésben az SZTE több kara is részt vesz. A Pick Szeged Zrt. Magyarország legismertebb hústermék márkája, a hungarikumnak számító Pick Téliszalámi, illetve sok más hústermék gyártója csaknem 150 éve. A 2200 alkalmazottat foglalkoztató vállalat a Pick márkán kívül a Herz, a Família, a Délhús és a Ringa termékek gyártója. A Pick Szeged Zrt. 2006 óta a Bonafarm csoport tagja, 2016-ban 78 429 tonna terméket értékesített, árbevétele mintegy 70 milliárd forint volt, melyből 20 milliárd forintot tett ki az export. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
AM | IKEA | Horvátország | Okostelefon | csípős paprika | Alteo | Románia | autógyártás | Scoville Heat Unit | BMW | Ingatlanpiac | Pécsi Harmadik Színház | Napelempark | EU | mezőgazdaság | Rába | ALDI | Oroszország | eMAG | naperőmű | Szent Efrém Ferfikar | Valentin-nap | vendégéjszakák | SPAR
![]() |
PARTNEREINK
|