|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Mi van az élelmiszereinkben, mi van a címkén?
KUTATÁS
Coca-Cola: Mi van az élelmiszereinkben, mi van a címkén?
2017-09-04 16:32 | Noguchi
Országos kutatásban vizsgálták, hogyan boldogulunk az élelmiszercímkék adataival. A legtöbb embert a vásárlás során az adott termék tartósítószer-, cukor-, színezék- és szénhidráttartalma befolyásolja egy friss, országos kutatás szerint. A tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, sokan nem tudják megfelelően értelmezni az élelmiszerek csomagolásán található tápérték-információkat. Öt magyar vásárlóból négyen elolvassák az élelmiszerek címkéjét, az ott található információk - összetétel- és tápanyag-adatok - pedig háromnegyedüket befolyásolják abban, hogy melyik terméket vegyék le a polcról. A legtöbben az üdítőitaloknál nézik meg, hogy mi áll a címkén - egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el. A felmérés alapján háromféle vásárlói magatartás azonosítható az egészségtudatosság mértéke szerint:
A kutatók megállapították, hogy a nők, a nyugdíjasok és a kisgyermekes édesanyák az átlagosnál egészségtudatosabbak, szemben például az alacsony iskolai végzettségűekkel. A vásárlókat leginkább azért érdeklik a címkén olvasható termékösszetétel-információk, mert fontosnak tartják tudni, mit fogyasztanak. A vásárlás során a legtöbb embert a tartósítószer-, a cukor-, a színezék-, és a szénhidráttartalom befolyásolja, a válaszadók negyede ha teheti, cukormentes terméket választ. A tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, hiszen a válaszadók negyede tudja csak, hogy mit jelent a címkéken olvasható referencia-beviteli érték kifejezés, harmaduk van tisztában azzal, hogy az energiatartalmat jelölő kJ és kcal között mi a különbség, és csupán kétötödük tudja értelmezni a tápérték-tartalomra vonatkozó táblázat információit. "Felelős vállalatként a Coca-Cola nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a vásárlókat átlátható módon és egyértelműen informálja termékei összetételéről és tápanyagtartalmáról, így fogyasztóink felelős döntést hozhatnak. A kutatás eredményei is megerősítették, hogy jó úton járunk, hiszen üdítőital-portfóliónk immár 47 százaléka áll cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú termékekből. Szintén a felelős fogyasztói döntés meghozatalát szolgálja, hogy termékeink különböző méretű kiszerelésekben kaphatók: a kisebb kiszerelések révén fogyasztóink egyrészt könnyebben kontroll alatt tudják tartani, mennyi cukrot fogyasztanak el üdítőinkkel, másrészt épp akkora méretet választhatnak, amekkorára szükségük van, így a pazarlást is elkerülik." - mondta Niklós László a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. Hozzátette: hamarosan közzétesszük a kutatás eredményének további részleteit is.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Varnus Xaver | Palladio Orchestra | telefontok | K&H | kutyák | utazás | táp | lemezhajlítás | pezsgő | étterem | Virsli | Rhoda Scott | cafeteria | fenntartható önkormányzat | Játék | Auchan | magyarok | álláskeresés | Magyar Vöröskereszt | macskák | CV | fémipar | karácsony | Okostelefon
|
PARTNEREINK
|