SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Mi van az élelmiszereinkben, mi van a címkén?


Coca-Cola: Mi van az élelmiszereinkben, mi van a címkén?
2017-09-04 16:32 | Noguchi



Országos kutatásban vizsgálták, hogyan boldogulunk az élelmiszercímkék adataival.

A legtöbb embert a vásárlás során az adott termék tartósítószer-, cukor-, színezék- és szénhidráttartalma befolyásolja egy friss, országos kutatás szerint. A tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, sokan nem tudják megfelelően értelmezni az élelmiszerek csomagolásán található tápérték-információkat.

Öt magyar vásárlóból négyen elolvassák az élelmiszerek címkéjét, az ott található információk - összetétel- és tápanyag-adatok - pedig háromnegyedüket befolyásolják abban, hogy melyik terméket vegyék le a polcról. A legtöbben az üdítőitaloknál nézik meg, hogy mi áll a címkén - egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el.

A felmérés alapján háromféle vásárlói magatartás azonosítható az egészségtudatosság mértéke szerint:
 
  • a kevéssé egészségtudatosakat érdeklik ugyan az élelmiszerek összetevői, de jellemzően nem figyelnek oda rá, és nem is befolyásolja őket a vásárlásban, táplálkozásban;
  • az átlagosan egészségtudatosak odafigyelnek a termékösszetevőkre, és befolyásolja is őket a vásárláskor, de a tápanyagbevitelüket nem figyelik;
  • a nagyon egészségtudatosak minden szinten odafigyelnek a termékösszetevőkre, a napi tápanyag- és cukorbevitelüket is követik.


A kutatók megállapították, hogy a nők, a nyugdíjasok és a kisgyermekes édesanyák az átlagosnál egészségtudatosabbak, szemben például az alacsony iskolai végzettségűekkel.

A vásárlókat leginkább azért érdeklik a címkén olvasható termékösszetétel-információk, mert fontosnak tartják tudni, mit fogyasztanak. A vásárlás során a legtöbb embert a tartósítószer-, a cukor-, a színezék-, és a szénhidráttartalom befolyásolja, a válaszadók negyede ha teheti, cukormentes terméket választ.

A tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, hiszen a válaszadók negyede tudja csak, hogy mit jelent a címkéken olvasható referencia-beviteli érték kifejezés, harmaduk van tisztában azzal, hogy az energiatartalmat jelölő kJ és kcal között mi a különbség, és csupán kétötödük tudja értelmezni a tápérték-tartalomra vonatkozó táblázat információit.

"Felelős vállalatként a Coca-Cola nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a vásárlókat átlátható módon és egyértelműen informálja termékei összetételéről és tápanyagtartalmáról, így fogyasztóink felelős döntést hozhatnak. A kutatás eredményei is megerősítették, hogy jó úton járunk, hiszen üdítőital-portfóliónk immár 47 százaléka áll cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú termékekből. Szintén a felelős fogyasztói döntés meghozatalát szolgálja, hogy termékeink különböző méretű kiszerelésekben kaphatók: a kisebb kiszerelések révén fogyasztóink egyrészt könnyebben kontroll alatt tudják tartani, mennyi cukrot fogyasztanak el üdítőinkkel, másrészt épp akkora méretet választhatnak, amekkorára szükségük van, így a pazarlást is elkerülik." - mondta Niklós László a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. Hozzátette: hamarosan közzétesszük a kutatás eredményének további részleteit is.




cocacola1.jpg (17 kB)
cocacola2.jpg (12.52 kB)
cocacola3.jpg (22.78 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!