SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Kilőtt a magyar kiskereskedelem 2017 II. negyedévében


Nielsen: Kilőtt a magyar kiskereskedelem 2017 II. negyedévében
2017-08-29 14:06 |



Értékben 6,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 második negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon.

Ezzel jócskán meghaladja az európai 3,7%-os második negyedévi átlagot, ennél dinamikusabban mindössze Törökország, Szlovákia és Ausztria fejlődött. Ez az eredmény, amelyet leginkább a kései húsvéti költések húztak fel, az elmúlt két év legjobb negyedéves európai átlagát hozta. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

Az év második negyedévéhez képest erőteljesebben növekedett a mennyiségi eladás az előző negyedévvel összevetve, így 3,6 százalékon állt Magyarországon. Az európai tendencia hasonló ívet rajzol fel:a kontinensen 1,7 százalékos emelkedés következett be. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 2,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2 százalékkal emelkedtek.

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 6,9%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 4,3%-kal.

"Az édességek, feldolgozott húsáruk vagy az alkoholos italok erőteljes növekedése nem meglepő a húsvét második negyedévre &187;tolódásával&171;, ugyanakkor mindegyik kategóriában szignifikáns, növekedést látunk, még a legkevésbé bővülő forró italok piaca is közel 3 százalékkal nőtt az előző év második negyedévéhez képest" - mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Az összes, Nielsen által mért csatorna hozzájárult a növekedéshez, de a trend továbbra is az, hogy elsősorban a diszkontok és a drogériák húzzák a piacot, a második negyedévben kétszámjegyű értékbeli növekedést érve el."

Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az első negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,2%). Majd következik Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Magyarország (+6,4%) és Portugália (+6,1%). Sereghajtó, és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (-0,7%), előtte áll Dánia (+1,2%), Görögország (+1,9%), Finnország (+2,1) és Németország (+2,3%)

Az európai gazdasági kilábalás egyik mozgatórugója az erősödő belső keresletben keresendő. A több országban (pl. Spanyolország, Egyedült Királyság, Németország) megfigyelhető, csökkenő munkanélküliség szintén pozitívan befolyásolja a költési kedvet kontinensszerte, miközben az árnyomás továbbra alacsony szintű. Az elemzők a kiskereskedelem teljesítményének javulását látták az elmúlt hat hónapban, amelyhez hozzájárult a szerény mértékű árszínvonal-változás és javuló mennyiségi eladás (+1,7%). Amennyiben a régiót elkerülik a nagyobb politikai és/vagy gazdasági "megrázkódtatások", a kiskereskedelem az év hátralévő részében is folytatja a megkezdett lendületet.

Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Lengyelország (+5,3%) és Csehország (+5,1%).








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!