|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | K&H: az agrárvállalkozások nem használják ki a hatékonyságnövel...
MEZŐGAZDASÁG
![]()
MTI: K&H: az agrárvállalkozások nem használják ki a hatékonyságnövelés lehetőségeit
2017-07-27 10:17 |
Kevés lehetőséget használnak ki az agrárvállalkozások hatékonyságuk növelésére. Leginkább a költségek csökkentését és a termelés bővítését választják, kevés figyelmet kap ugyanakkor a legalább ennyire fontos munkaerő-fejlesztés vagy a jövőt jelentő precíziós gazdálkodás a K&H legfrissebb felmérése szerint. A vállalatok közel fele (47 százaléka) használ hatékonyságnövelő eszközt, megválasztásuk azonban nem minden esetben jelent jó irányt, hiszen a hatékonyságnövelés kulcsa nem kizárólag a kiadások lefaragásában és az erőteljesebb termelésben rejlik - hangsúlyozta a közleményben Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője. Legalább ilyen fontosnak nevezte a technológiafejlesztést, a humánerőforrás tudásszintjének növelését és a mérethatékonyságot is. Az ilyen jellegű beruházásokat azért is nevezte sürgetőnek, mert a következő, 2020-ban kezdődő uniós ciklusban már az eddigieknél jóval kevesebb forrás áll majd az agrárium rendelkezésére, így a következő 2-3 évben meg kell teremteni annak a feltételeit, hogy uniós támogatás nélkül is életképesek legyenek a magyar gazdák. Ennek érdekében az erőforrásokkal hatékonyabban kell gazdálkodniuk a cégeknek - hangsúlyozta. A hatékonyságnövelő eszközök közül a megkérdezettek 19 százaléka a költségcsökkentést, 12 százalék a termelés növelését, 12 százalék a kapacitásbővítést jelölte meg. Viszonylag kevés cég él a folyamatoptimalizálással és vállalatirányítási és kontrolling eszközök bevezetésével (7 és 5-5 százalék), miként a képzéssel is (7 százalék). Elenyésző azok száma, akik a precíziós gazdálkodást (2 százalék) a gépesítést (1 százalék) jelölték meg, és szinte senki sem említette a genetikai állomány javítását. A következő három évben a mezőgazdasági cégek mintegy harmada tervez hatékonyságnövelő beruházást. A tervezett beruházások esetében is a leggyakoribb cél a termelés bővítése (36 százalék) és a költségcsökkentés (34 százalék), de számos válaszadó említette a piaci reakciókészség és a fogyasztói elvárásokhoz igazodás (30-30 százalék) javítását a tervezett beruházással szembeni elvárásként. A K&H csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel közösen végzett felmérésében március 21. és április 6. között 48, háromszázmillió forint éves árbevételt meghaladó agrárcég vett részt. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Diageo | Vetőmag Szövetség | Széchenyi István Egyetem | Gyereknap | SPAR | KRQ | külföldi vendégforgalom | Magyar Turisztikai Ügynökség | Shell | ANY Biztonsági Nyomda | MTÜ | Mol | Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér | autószerviz | Greenpeace | Hans Zimmer | elnök | alkoholfogyasztás | párizsi Pompidou Központ | balatoni turisztikai szezon | OPUS TIGÁZ | autódiagnosztika | Budapest Airport | Oroszország
![]() |
PARTNEREINK
|