SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nem könnyű szakképzett munkaerőt találni


K&H: Nem könnyű szakképzett munkaerőt találni
2017-07-19 20:23 | WELL PR Agency



A hazai vállalkozások többsége nehezen talál szakképzett munkaerőt - derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Főként az ipari és a mezőgazdasági vállalkozások vannak nehéz helyzetben munkaerő-keresés szempontjából. A cégek toborzási szokása leginkább a hagyományos álláshirdetésnél merül ki, de van olyan is, aki közvetlenül az oktatási intézményekben keresi az új munkaerőt.

Továbbra is alacsony munkanélküliség és kedvező foglalkoztatottsági arány jellemzi a magyar gazdaságot. A KSH legutóbbi adata szerint 4,4%-ra mérséklődött a munkanélküliségi ráta, a foglalkoztatottak átlagos létszáma pedig 4 millió 393 ezer fő volt, 79 ezer fővel több, mint egy évvel korábban.

A kkv-k nehezen találnak szakképzett munkaerőt

"A foglalkoztatottságról szóló adatok örvendetesek, azonban egyre több szektorban találkozunk szakemberhiánnyal. Ezt támasztja alá kutatásunk is, amely szerint ma már azok a cégek vannak többségben, amelyeknek akár időszakosan, akár állandósuló problémát okoz a szakképzett munkaerő utánpótlása. A kkv-k 37%-a szinte mindig azzal szembesül, hogy nehezen talál új munkaerőt, további 30% pedig időnként fut bele ebbe a problémába. A kkv-k 28%-a szerencsésnek mondhatja magát, mivel nekik nem okozott gondot a megfelelő szakember megtalálása" - részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Ha a különböző ágazatokat nézzük, az iparnak és a mezőgazdaságnak van a legnehezebb dolga az utánpótlást illetően, miközben a kereskedelemben és a szolgáltató szektorban egy fokkal könnyebben találnak megfelelően képzett szakembereket.

Középfokú szakképzettség a jellemző

A kutatás azt is feltérképezte, hogy jelenleg milyen szakképzettségű munkavállalók dolgoznak a hazai kkv szektorban. "Az eredményekből kiderül, hogy a kkv dolgozók körében a középfokú szakképesítés dominál (44%), felsőfokú végzettséggel pedig a munkavállalók harmada rendelkezik. A különböző ágazatok közül egyedül a szolgáltató szektorban találkozhatunk az átlagnál magasabb arányban felsőfokú képzettségű munkavállalókkal (38%), míg a mezőgazdaságban a legalacsonyabb ezen dolgozók aránya (14%)" - mondta el a szakember.

Az álláshirdetés a nyerő

A cégek többsége hagyományos módon toboroz új munkaerőt, de egy részük nyitott az újdonságokra. Ezt mutatja, hogy a kkv-k közel kétharmada (61%) álláshirdetést ad fel. Hangsúlyos szerepet kap a dolgozók vagy ismerősök ajánlása is, hiszen minden második cég ez alapján választja ki az új kollégákat, míg minden nyolcadik cég a közösségi média erejét hívja segítségül. Egy kis réteg (4%) az, akik már közvetlenül az oktatási intézményekben hirdetik meg a megüresedett vagy új pozíciókat.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MOL | Opten | Huawei | SPAR | E.ON | Kaspersky | UPC | INA | Heineken | Duna House | OTP | eMAG | szallas.hu | NAV | Erste Bank | Kaspersky Lab | Vodafone | Nébih | BMW | Telekom | Tesco | Scania | Lidl | Audi