SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | A karitatív munka az employer branding fontos eszköze


Adecco: A karitatív munka az employer branding fontos eszköze
2017-06-20 09:28 | WELL PR Agency



Az önkéntes munka elősegíti a személyes fejlődést, erősíti a vállalat iránti elkötelezettséget és javítja a munkahelyi légkört, ezáltal csökkentve a fluktuációt.

A mai tudatos és fenntartható szemlélet nem csak a környezetre, de a munkakeresésre is hatással van. "Napjainkban a munkavállalók már nem csak a pozíció vagy a bér mellett teszik le a voksukat, hanem a cég tevékenysége mellett is. Egy állásinterjún ugyan nem az önkéntes munka lehetősége az első, amelyet az adott pozícióról megkérdeznek a jelöltek, de általánosságban elmondható, hogy a CSR tevékenységet folytató és ebben aktív munkáltatókat preferálják a dolgozók. A karitatív jellegű munka tehát egyre inkább az employer branding fontos eszközévé válik" - mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.

A vállalati önkéntes munka még gyerekcipőben jár Magyarországon
A karitatív tevékenységnek egyre meghatározóbb jelentősége van vállalati és munkáltatói oldalról egyaránt, ennek ellenére nem nagyon vannak friss kutatások a témában. Egy 2013-ban készített kiadvány szerint a megkérdezett aktív keresők mindössze 21,5%-a nyilatkozott arról, hogy munkahelyén lehetősége van részt venni önkéntes programban, miközben 74% tartja fontosnak, hogy a vállalatok ilyen jellegű programokat szervezzenek dolgozóik számára. "Magyarország egyelőre gyerekcipőben jár a vállalati karitatív tevékenységekben, holott az önkéntes programok a vállalatnak és a dolgozóknak is rengeteg haszonnal járnak. Az ilyen tevékenységek ugyanis nagy szerepet játszanak a munkavállalók személyes fejlődésében, a vállalat iránti elkötelezettség növelésében és a munkahelyi légkör javításában, ezáltal csökkentve a fluktuációt, ami a mai cégek egyik legfőbb HR kihívása. Csapatépítő jellege miatt pedig a kiégés elleni küzdelemben is fontos eszköz lehet, hiszen a segítségnyújtás feltölti, motiválja, új kihívások elé állítja a munkavállalókat, erősíti a csapatszellemet, az összetartozás érzését" - mondta el Stefano Longo.

Hogyan szervezzünk karitatív programot
Az önkéntes munka több oldalról indulhat egy cég életében. "Általában felülről, a vezetés részéről születik meg az igény ilyen vállalati tevékenységre, de az is előfordul, hogy a dolgozók saját kezdeményezésére, tehát alulról indulnak ilyen típusú programok. Előbbi esetében érdemes lehet kikérni a munkavállalók véleményét, mely területet tartják fontosnak, milyen társadalmi csoporttal, problémával tudnak leginkább azonosulni, míg utóbbi esetében célszerű támogatni és teret adni a kezdeményezésnek" - tette hozzá a szakember.

Az Adecco Csoport mint a világ egyik legnagyobb humánerőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége nem csak igyekszik felhívni a figyelmet az önkéntes munka fontosságára, de Win4Youth elnevezésű programjával példát is mutat más vállalatoknak. A kezdeményezés célja, hogy minden évben egy kiválasztott sportágban lehetőséget biztosítson az Adecco dolgozók számára, hogy személyes részvételükkel támogassanak beteg vagy hátrányos helyzetű gyerekeket. A kiválasztott sportág idén a triatlon volt, amely hosszú távú, stratégiai gondolkodást igényel, akárcsak a munka világa. Az Adecco dolgozók és partnerek futással, kerékpározással és úszással gyűjthettek kilométereket, amelyek révén idén mintegy 15 millió forinttal támogatják a Bátor Tábort.

"Megtiszteltetés, hogy az Adecco Csoport Win4Youth programjában második éve a Bátor Tábor Alapítványt választja magyarországi szervezetként, és hogy a dolgozók egy nemes cél érdekében tekertek, futottak, úsztak. A sport szeretetével és saját határaink leküzdésével így magunk és mások életén is változtathatunk" - mondta el Pintér András, a Bátor Tábor Alapítvány Adományszervezője.

Az Adecco dolgozók és partnerek által gyűjtött kilométerek révén számos daganatos és krónikus betegségben érintett gyerek juthat el a Bátor Tábor gyógyító élményeket nyújtó táboraiba, miközben az Adecco önkénteseket a közös élmények és a közös munka még jobban összekovácsolta. "Az elmúlt két év pozitív tapasztalatai alapján és az egyre erősödő vállalati önkéntesség iránti igény miatt is különösen ajánljuk a cégeknek a hasonló kezdeményezéseket" - tette hozzá Stefano Longo.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Vodafone | Euronics | Duna House | Huawei | Scania | OTP | wifi | ALDI | Nielsen | Spar | INA | Audi | Nebih | Opten | Richter | METU | BMW | Generali | MOL | Telekom | Szallas.hu | Tesco | Lidl | Kaspersky Lab