|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Hosszabb és kiegyensúlyozottabb szezont teremt Badacsonytomaj
IDEGENFORGALOM
![]()
: Hosszabb és kiegyensúlyozottabb szezont teremt Badacsonytomaj
2017-04-13 11:59 | FORTE Communications
Kiszámíthatóbb idegenforgalmat, valamint hosszabb turistaszezont igyekszik teremteni Badacsonytomaj Önkormányzata a településen és annak környékén a vendéglátásban érdekelt valamennyi fél bevonásával. Összehangolt szolgáltatásokkal biztosítják, hogy minden időszakban kikapcsolódhassanak a vendégek, akiket újragondolt kommunikációval tájékoztatnak a lehetőségekről. A balatoni települések között kedvező idegenforgalmi adatokkal büszkélkedhet a Badacsony környéke, így Badacsonytomaj is: az elmúlt 7 évben stabilan, mintegy évi 4%-kal növekszik a kereslet a vendéglátásban. Azonban ezzel együtt is problémás az alacsony megtérülést biztosító rendkívül rövid, a vendégéjszakák felét adó júliustól augusztusig tartó mindössze két hónapos balatoni főszezon, amelynek rövidsége akadályozza a hosszú távú beruházásokat. Az ördögi körből igyekszik kiutat találni Badacsonytomaj Önkormányzata úgy, hogy egyszerre két irányba lép: a vendéglátásban érdekelt szervezetekkel egyeztetve összehangolják a panziók, éttermek, borospincék és minden egyéb szolgáltató nyitva tartását és működését. Így a vendégek mind elő- és utószezonban, mind rossz idő esetén megfelelő programokon vehetnek részt. Másrészről erről megfelelően tájékoztatják a vendégkört is, így biztosítva a szükséges keresletet is. "Tudatában vagyunk annak, hogy csak hosszú távon remélhetünk eredményt az intézkedésektől, de elszántak és kitartóak vagyunk. Sikeres külföldi példákat alkalmazunk a helyi viszonyokra a szezon hosszának növelése érdekében. Biztosak vagyunk abban, hogy már most is egész évben megfelelő programlehetőség van nálunk, de ezek rendelkezésre állása nem kiegyenlített, másrészt a vendégeink kevéssé ismerik még ezeket." - fogalmazott Krisztin N. László, a település polgármestere. További hosszú távú hatással bíró lépésként már elkezdődött a település teljes felmérése és arculatának szabályozása, ezzel biztosítva az egységes kép kialakítását, illetve a megfelelő tájékozódást a Badacsonytomajon nem jártas vendégek számára. "Két cél lebegett a szemünk előtt. Egyrészt szeretnénk megmutatni, hogy ki lehet bújni a balatoni "retró városka" címke árnyékából és igényes képet mutatni egy erősen fejlődő településről. Másrészt beláttuk, hogy sokat veszítünk azzal, ha a tervezés nélkül Badacsonytomajra érkezők nem találkoznak kellő mennyiségű (például kitáblázott) információval, és emiatt esetleg még a 71-es útról sem térnek le - pedig lenne miért." - mondta el a polgármester. A Badacsony környéki települések a Veszprém megyébe érkező évi mintegy 360 ezer vendégből körülbelül 43 000 főt fogadnak, akiknek közel fele érkezik Badacsonytomajra. A vendégek 23%-a jön külföldről, elsősorban Németországból, és a 25-45 éves korosztály teszi ki az ideérkezők csaknem felét. A Badacsonyi Borvidék önmagában alkalmas szezonon kívüli turisztikai célnak, a területen minden hónapban zajlanak rendezvények, vezetett túráktól kezdve az olyan helyi különlegességekig, mint az itt őshonos magyar szőlőfajta, a kéknyelű virágzásához kapcsolódó fesztivál vagy a Szent Mihály napi tradicionális tűzgyújtás. A Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület is folytatja Borbarangolás rendezvénysorozatát: idén 11. alkalommal 16 borászat, három étterem és 18 szálláshely részvételével invitálják hagyományos borkóstolással egybekötött gasztronómiai kirándulásra az érdeklődőket. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Nielsen | wifi | Lidl | SPAR | MOL | Budapest Airport | ALDI | Kaspersky Lab | Huawei | Scania | Telekom | BMW | Duna House | OTP | Richter | Vodafone | Generali | Opten | Tesco | INA | Szallas.hu | Nébih | Euronics | METU
![]() |
PARTNEREINK
|