SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A társadalmi felelősségvállalás női szemmel


Avon: A társadalmi felelősségvállalás női szemmel
2017-02-13 06:48 | WELL PR Agency



A CSR fontos értékrendet képvisel a magyar nők számára, de a fogalom pontos jelentése sokak számára még ismeretlen.

Az AVON és az NRC friss kutatása szerint a 18-59 év közötti magyar nők fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azonban a fogalom pontos jelentése még nem tisztult le igazán számukra. Jelenleg három alaptevékenységet értenek alatta: a jótékonykodást, egyfajta vállalati garanciát a tisztességes üzletvitelre és az értékesített termékek minőségére, illetve mecénási tevékenységet.

A reprezentatív felmérés azzal a céllal készült, hogy megismerje a 18-59 év közötti magyar nők társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos benyomásait, gondolatait.
Az első nagyon fontos kérdés, hogy mit is jelent a magyar nők számára maga a fogalom. A CSR alatt jelenleg három alaptevékenységet értenek a megkérdezettek: az egyik a jótékonykodás, amely a nélkülözők segítését jelenti számukra. Mások egyfajta vállalati garanciaként értelmezik a CSR-t, ami elsősorban a tisztességes üzletvitelre, az eladott termékek megfelelő minőségére terjed ki. Harmadsorban pedig mecénási tevékenységet gondolnak a fogalom mögött, amely során a vállalatok sportolókat támogatnak vagy éppen kulturális, esetleg egészségügyi fejlesztésekhez nyújtanak segítséget.

A kutatás eredményei azt is megmutatták, hogy a magyar nők érzékelik, hogy a CSR elnevezés mögött fontos és pozitív tartalom áll. A megkérdezettek harmada kifejezetten érzékeny a vállalati felelősségvállalási programok iránt. Mindössze ötödük minősül a CSR elől teljesen elzárkózónak, a megkérdezettek közel fele pedig "korlátozottan érzékeny"-nek. Ez mindenképp bizakodásra adhat okot, ugyanakkor az is látszik, hogy az elköteleződés inkább csak elvi szinten jelenik meg.
A nők 64%-a nagyon fontosnak tartja azt, hogy a vállalatok CSR programmal rendelkezzenek, ugyanakkor 48%-uk a CSR-t hasznos, de elsősorban divatos fogalomnak tartja, a megkérdezettek 43%-a pedig kifejezetten marketingfogásnak gondolja.

A munkahelyválasztás esetében a cég CSR tevékenysége, mint döntési szempont még nem meghatározó: a felsorolt hat paraméterből (fizetés, rugalmasság, munkahely megközelíthetősége, munkahelyi légkör, karrier és CSR) a hatodik helyen végzett. A fizetés és a munkába járás ideje a legfontosabb szempontok, még azok esetében is, akik érzékenyek a CSR problémák iránt.

"Számunkra nagyon fontos megerősítést hordoz magában ez a jelenlegi kutatás. Egyrészt azt látjuk, hogy a magyar nőknek igenis fontos, hogy milyen társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytat egy-egy vállalat. Másrészt az is kiderült, hogy mind a mellrákellenes, mind a családon belüli erőszak ellenes küzdelmünk magas ismertséggel bír a megkérdezettek körében, ráadásul, amire legbüszkébbek vagyunk, hogy olyan jelzőkkel társították őket a megkérdezettek, mint hiteles, valós segítséget nyújtó és megbízható. Ezek olyan alapértékek, amelyekre a jövőben is építeni tudunk és elkötelezetten, hosszú távú programokat valósíthatunk meg."- mondta Végh-Kósa Anita, az AVON Magyarország kommunikációs vezetője.

Összességében elmondható, hogy a vállalatok CSR tevékenysége bár nem minden szempontból elsődleges - pl. munkahelyválasztás -, de a vállalatról kialakított képet, véleményt jelentősen javítja. Különösen igaz ez, ha olyan program kapcsolódik a vállalat nevéhez, ami hiteles és valós segítséget jelent a társadalom számára. Az ilyen, a témához kapcsolódó, releváns tartalommal feltöltött, emberközeli program a vállalat hírnevét és a tudatos társadalmi felelősségvállalás jelentőségét is pozitív irányba növelheti.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!