SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Üzlet | Közös projektben az Axel Springer, a NYT és a News Corp


Médiainfo: Közös projektben az Axel Springer, a NYT és a News Corp
2016-11-25 09:34 |



A cél az online előfizetési modellek teljes újragondolása. Ha beválik, egy csomagban lehet előfizetni több újság válogatott cikkeire, olvasói relevancia szerint.

A News Corp, a New York Times és az Axel Springer közösen támogatják a Scroll nevű előfizetéses szolgáltatást, amely a Chartbeat korábbi CEO-jának, Tony Haile-nek az új projektje. Az új fejlesztés lényege, hogy előfizetésekre ösztönözze az olvasókat (ahelyett, hogy hirdetésekkel bombáznák őket).

Haile volt annak az analitikai szoftvernek a fejlesztője a Chartbeatnél, amelyet a digitális kiadók jelentős része ma is használ. Az új startup pedig egy újszerű előfizetési modellre épít: e szerint a Scroll összegyűjtené a kiadóknál elérhető cikkek közül az olvasó számára relevánsakat, majd ezeket csomagban tenné elérhetővé számára, előfizetési díj fejében.

A Haile azt ígéri az olvasóknak, hogy hirdetések nélkül prezentálja számukra a site-okat, így az olvasói élmény sokkal jobb lesz. Az ötlet kedvező fogadtatásra lelhet a kiadók körében is, hiszen nekik is érdekük, hogy a bevételeik szerkezete inkább a több előfizetésre épüljön, semmint csak a hirdetésekre.

A Scroll egyébként nem abszolút újdonság, sokkal inkább más előfizetői modellek "összegyúrása". A startup eddig 3 millió dollárt gyűjtött olyan befektetőktől, mint a SoftTech, az OATV, az Axel Springer, a News Corp és a NYT. Jövőre pedig újabb befektetők csatlakozhatnak.

A Scroll arra a valóban meglévő problémára épít, hogy az olvasók érdeklődése sokrétű, de érthetően nem akarnak egyszerre több online újságra előfizetni, majd a számukra érdekes tartalmakat egyenként megkeresni és elolvasni. Amit a Scroll ígér, az a "nagy tartalom élmény".

Évekkel ezelőtt egyébként Rupert Murdoch próbálkozott valami hasonlóval, nagy médiavállalatokat akart meggyőzni, hogy csatlakozzanak hozzá és üzemeltessenek egy nem titkoltan Google-ellenes közös fizetőfalat. A projektből végül semmi nem lett.

A Scroll részben emlékeztet a Blende-re, ami lehetővé teszi az olvasóknak, hogy egyéni cikkeket vásároljanak (teljes újságelőfizetések helyett), részben hasonló módon mint a Facebook Instant Articles és a Google AMP - emlékeztetett a Recode.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!