SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Ingatlan | A szolgáltatóközpontok hajtják az irodapiacot


Futureal: A szolgáltatóközpontok hajtják az irodapiacot
2016-10-20 18:21 | Noguchi



Ma már minden tizedik négyzetméter felsőkategóriás iroda egy szolgáltatóközponthoz tartozik Magyarországon.

Kisvárosnyi ember dolgozik a még mindig Budapest-centrikus szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot.

Idén mintegy négyezer új munkahelyet hoz létre Magyarországon a szolgáltatóközponti (SSC) szektor, amelyben jelenleg mintegy 100 cég működik, 40-45 ezer magas hozzáadott értékű munkát végző alkalmazottal - hangzott el a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA), a Futureal-csoport és a Kinnarps közös szervezésében megtartott OfficeTrends Brunch 2016 szakmai rendezvényen. Az idei, nagyjából 10 százalékos bővülési ütem várhatóan jövőre is fennmarad, ezzel a hazai SSC-munkahelyek száma átlépheti az ötvenezres határt.

Az SSC-piac továbbra is Budapest-centrikus (a szektor álláshelyeinek mintegy háromnegyede itt található), de vannak már pozitív példák az ország más részeiből is. Az elmúlt években valamivel nőtt a vidéki nagyvárosok részaránya az SSC-munkahelyek szempontjából. A vidéki központok fejlődésében pedig nehezítő tényező ezen túl az megfelelő irodaépületek hiánya. A hazai - budapesti - irodapiac utóbbi időszakban megfigyelhető fejlődésének komoly alapot adnak a többnyire 'A' kategóriás irodákat bérlő SSC-k. Jelenleg az e körbe tartozó, kiadott irodaterület nagyjából tizedét SSC bérli - hangsúlyozta Dr. Berki János, a Futureal nemzetközi iroda-bérbeadási és vagyongazdálkodási igazgatója.

Az SSC-szektor dinamikusan fejlődő iparágat jelent Magyarországon, elsősorban a szakképzett, nyelveket beszélő fiatalabb generációra, illetve a kiemelkedő hazai egyetemi háttérre épülve - mondta Kiss Tünde, a HIPA befektetés-ösztönzési főosztályának vezetője. Az ügynökséghez eljutó megkeresések száma folyamatosan növekszik, a klasszikus SSC-k mellett pedig mind többször merül fel jellegében hasonló, de a kutatás-fejlesztésre fókuszáló központok létrehozása Magyarországon - tette hozzá a főosztályvezető.
A szektor növekedésének motorját a már Magyarországon működő cégek új beruházásai, bővítései jelentik - a BP nemrégiben például egy, mintegy 500 fős bővítést jelentett be Szegeden. A hazai SSC-k elsősorban a pénzügyi szolgáltatás területén működnek, de az elmúlt években jelentősen nőtt az információtechnológia szerepe is a szektorban. Az egyszerű, tranzakcionális (főleg ügyfélszolgálat, helpdesk) tevékenységek egyre inkább a keleti országok felé tolódnak el, itthon inkább a nagyobb hozzáadott értéket képviselő, szaktudást igénylő szolgáltatók telepednek meg és bővítenek.

A HOA szerint ugyanakkor a következő időszak bővülésének komoly gátat szabhat, hogy nem lesz elegendő a szakember a trend fenntartásához, illetve gondot jelent az elvándorlás is. Az itthoni szolgáltatóközpontokban 5-10 százalék között alakul a külföldi dolgozók részaránya, őket kevésbé menedzserpozíciókba, inkább speciális nyelvtudásuk miatt keresik a cégek, így kulcskérdés a szektor számára a hazai munkaerőpiac helyzete.
A szolgáltatóközpontok éppen ezért fektetnek nagy hangsúlyt a munkaerő megtartására, és ennek keretén belül a hatékony és motiváló irodai környezet kialakítására. Az adott cég és a munkavégzés egyedi jellegére, illetve a dolgozók igényeire szabott irodai környezet ma már a fizetéshez hasonló kulcskérdés a tehetségekért folytatott harcban - hangsúlyozta Paukovics Gábor, az Európában piacvezető Kinnarps regionális projektmenedzsere. A meglévő munkavállalók megtartása, illetve a legjobbak bevonzása egyre nehezebb a megszokott, statikus terekkel működő irodákban. A Kinnarps Next Office koncepciónak lényege, hogy olyan aktivitás alapú tereket alkotnak, amelyek az adott cég hatékony működését támogatják. Ehhez persze nem elég pusztán megalkotni a teret, átfogó változásmenedzsmenttel kell segíteni a kezdeti nehézségeken való átlendülést, megtanítani az új környezet használatát - tette hozzá.

A szakemberhiányt jelzi, hogy folyamatosan emelkedik az egy nyitott pozíció betöltésére fordított idő: jelenleg átlagosan 50 napot vesz igénybe a megfelelő munkaerő megtalálása egy-egy SSC számára. Mindez annak ellenére is igaz, hogy ezek a cégek az átlagos béreknél jelentősen magasabb fizetést ajánlanak, ami már kezdő pozíciókban is nettó 250 ezer forintos havi átlagos bért jelent. A legalább két nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal is rendelkező jelöltek pedig ennél is több juttatásra számíthatnak.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!