|
|
|
|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Konferencia | A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek ...
KONFERENCIA
Profession.hu: A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek az ügyfélélményre
2016-09-26 10:30 | Noguchi
A munkaerőpiac változásai új kihívások elé állították a cégeket. Mára elvárássá vált, hogy az állásokra jelentkező potenciális munkavállalók a teljes felvételi folyamatot pozitív élményként éljék meg. A Profession HR konferencián neves hazai szakértők mellett Dan Martin, a Broadbean Technology UK ügyvezető igazgatója mutatta be munakerőpiaci trendekre adott legújabb válaszokat. Magyarországon egyre több iparág szembesül növekvő munkaerőhiánnyal, ezért a vállalatoknak a megszokotthoz képest jelentősen több energia-befektetéssel és átgondoltabban kell megszólítania potenciális dolgozóikat. Különösen igaz ez az Y generációból kikerülő jelölteknél. Az értük folytatott versenyben már nem elég levezényelni a megszokott köröket, hanem pozitív és emlékezetes élményt kell nyújtani - hangsúlyozta előadásában Martis István, a Profession ügyvezető igazgatója. Csak minden negyedik toborzási szakember van tisztában azzal, hogy rekrutálási folyamat pontosan mely szakaszára vonatkozik az ügyfélélmény kifejezés - derül ki a vezető álláspiaci portál legújabb kutatásából. Pedig a pozitív élmény jobb elfogadási aránnyal, tehetségesebb munkavállalókkal és több iparági ajánlással járna, ami a HR szakemberek számára is előnyös. Dan Martin, a Broadbean Technology UK toborzástámogató szolgáltatás ügyvezetője szerint fontos, hogy a jelöltekre egyben ügyfelekként is tekintsünk. A jelentkezést egyértelműen jobb élménnyé teheti, ha az álláshirdetést fogyasztóbarát módon fogalmazzák meg, illetve ha a folyamat minden lépése mobileszközökre is optimalizált felületen történik. Magyarországnak ezekben a kérdésekben van még hova fejlődnie, csak a szolgáltatások 55 százaléka rendelkezik mobilalkalmazással. A szakember szerint ez azért is létfontosságú, mert 6-20 százalékkal növelheti a jellemzően elfoglalt, csak az okostelefonjukon elérhető potenciális munkavállalók jelentkezési kedvét. Az ügyfélélmény jellemzően a hirdetéseknél kezdődik: a Profession 2000 fős kutatásából kiderült, hogy az álláskeresők átlagosan évente 11 jelentkezést adnak le hirdetésekre, melynek 17 százaléka vezet interjúhoz. A személyes találkozót követően kiemelten fontos lenne a visszajelzés, a megkérdezettek 98 százaléka számítana arra, hogy értékelik teljesítményét, 83 százalékuk pedig szívesen osztaná meg saját tapasztalatait a toborzási szakemberrel is. Jelenleg nem sokaknak van erre lehetősége Magyarországon: csak a cégek 13 százaléka küld a jelöltélményt felmérő kérdőívet az interjút követően, annak ellenére, hogy ez a toborzást végző szakemberek munkáját is elősegítené. Végezetül Debreczenszki Fanni és Szabó Erzsébet, a PwC Magyarország toborzási szakértői ismertették a szervezetüknél bevált stratégiát. Ennek keretében a hozzájuk jelentkező pályázók időponttól és helytől függetlenül vehetnek részt videointerjún, melynek keretében még a kérdéseket megelőzően bemutatják a teljes irodát. Kiemelték, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a visszajelzésre, és minden egyes elutasítást egyénre szabottan indokolnak meg, a szituációs és gyakorlati feladatokat követően pedig a jelöltek kötetlen ebéden vehetnek részt a kiválasztást végző PwC-s kollégákkal.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
![]()
horgászat | vérnyomás | nyelvtanulás | kazán | felület | Rossmann | Nokia | glett | Facebook | áruszállítás | gipsz | RÁBA Nyrt. | 4iG Csoport | REGIO JÁTÉK | edzés | Lidl | ingatlanértékesítés | ’Az Év Honlapja 2025’ | Magyar cégvezetők | hirdetés | padlófűtés | SPAR | 4iG | kerítésépítés
|
|
PARTNEREINK
|