SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Technológia | Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elé...


Scania: Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elénk
2016-07-19 06:59 | Scania



Az autonóm szállítmányozási megoldások nem csupán az önvezető járművekre koncentrálódnak, annál sokkal többet rejtenek magukban; különböző lehetőségek felé is utat nyitnak.


A Scania már évek óta dolgozik együtt különböző technológiákkal, hogy kidolgozza a járművek automatizálási rendszerét, de ez csupán csak egy szelete a közlekedés automatizálási megoldásoknak.

"Egy úgynevezett autonóm szállítmányozási technológiával dolgozunk, és az önvezető járművek kitűnő lehetőséget jelentenek ennek kidolgozására - fejtette ki Tom Nyström, a Scania vezető mérnöke. "Ez egy összetett a logisztikához kapcsolódó rendszer, ami a járművek között osztja meg a feladatot és viszi át az információkat. Alkalmazás során minden szállítási megoldást az ügyfél egyéni követeléseire szabunk."

Kezdeti összpontosítás az ipari területeken

A fejlesztés első szakaszában a Scania az ipari területekre összpontosít, úgy mint a bányászat, a kikötői szállítmányozás és a terminálok közlekedése. "Üzletünk első terepeként azért választottuk az ipari területeket, mert nagy a bennük rejlő gazdasági potenciál, valamint jogilag is engedélyezett az önvezető járművek használata, és a környezet is viszonylag ellenőrzött - tette hozzá Nyström. "Még mindig nem a legegyszerűbb dolog önvezető nehézgépjárművet működtetni.

Természetesen a biztonság a legfontosabb, és ennek megteremtése egy olyan kiszámíthatatlan környezetben, mint amilyen a belvárosi közlekedés, igen nehéz feladat."
Azzal a lehetőséggel, hogy a Scania ipari környezetben elkezdhette a tesztelést, kiemelt
státuszhoz jutott a többi járműgyártó vállalattal szemben. "Szinte az össze autóipari cég dolgozik a saját önműködő járművén, de ennek a technológiának a kidolgozása a személyautók esetében a közúti közlekedésben zajlik - emelte ki Nyström. "Ezzel szemben mi az ipari szektorban kezdhetjük meg a tesztelést és innen juthatunk el egy még összetettebb környezetbe, miközben egyre több tapasztalatra teszünk szert és a fejlődés útja során új kereskedelmi termékeket fejlesztünk ki."

Az első kereskedelmi termék öt éven belül

Természetesen még mindig számos kihívással találjuk szemben magunkat ebben a fajta
rendszerben. A speciális önvezető járműnek összefüggő irányítási rendszerre van szüksége, mely attól elkezdve, hogy érzékelje környezetét a szenzoradatok felhasználásával, képes arra is, hogy megértse, és helyes döntéseket hozzon meg a jármű irányítására. Nyström úgy véli, hogy a Scania öt éven elérhetővé teszi első kereskedelmi termékét. "Többé már nem kérdés, hogy ezt meg tudja-e valósítani, viszont annál is inkább fontosabb, hogy mindezt okosan és gazdaságos módon tegye meg. A Scania számára nagy előnyt jelent a moduláris építési rendszer, és hogy mi magunk tudjuk fejleszteni és a legmegfelelőbben összeállítni az összes szükséges komponenst."

Az önvezető járművek előnyei közül az egyik legjelentősebb a biztonság. "Sok olyan környezet van, mely veszélyes és az emberekre nézve egészségtelen, ilyen a bányászat is - tette hozzá Nyström. "Például egy berobbantást követően be kell szüntetni a munkát mindaddig, míg a káros gázok távoznak a szellőzőrendszeren keresztül, ugyanakkor egy autonóm jármű azonnal a robbantás után munkához láthat. Az sem elhanyagolható, hogy a földalatti bányászatban nagy erőforrásokat fordítottak az alagutak tetejének megerősítésére, mielőtt a munkásokat leengedték dolgozni."

Új lehetőség a bányászattal foglalkozó társaságoknak

Egy másik szempont, ami a bányászat számára rendelkezésre áll. "Sok bánya rendkívül távoli helyeken található - mondja Nyström. Sok esetben nehéz képzett munkaerőt találni az ilyen bányákba, és ez egy hátráltató tényezője annak, hogy új műveletekbe fogjanak bele. Emellett minden bányásznak szüksége van arra, hogy a mindennapi szükségleteit - úgy mint például az étkezés, alvás, tisztálkodás - elvégezhesse, tehát alapvetően egy lakókörnyezetet kell biztosítani a dolgozók számára."

Egy teljesen önállóan működő közlekedési rendszer lehetővé teszi alkalmazója számára, hogy sokkal inkább saját üzletére koncentrálhasson, ahelyett, hogy a vállalatirányítás részleteibe belemenjen. "Egy ilyen nagyszabású alkalmazás, mint ez a rendszer is, minimálisra csökkenti a zsúfoltságot, növeli a jármű kihasználtságát, megkönnyíti a teherszállítást, és biztosítja, hogy minden teherautó a megfelelő időben végezze el a megfelelő tevékenységet. Képzeljünk el egy olyan várost, ahol az áruk és az emberek áramlása akadálymentes, ahol nincsenek felesleges közlekedési rendszerek, nincsenek forgalmi dugók és még a környezet is tiszta" - tette hozzá Nyström.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!