SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Javul a kkv-k beruházási kedve


K&H: Javul a kkv-k beruházási kedve
2016-07-13 20:51 | WELL PR Agency



A tavalyi mélypontot követően újra éledezik a kkv-k beruházási kedve, jelenleg a cégvezetők 56%-a készül valamilyen fejlesztésre - derül ki a K&H kkv bizalmi index adataiból.

A célokat tekintve magasan az informatikai fejlesztések állnak az élen. Leginkább az ipari, építőipari és a mezőgazdasági szektorban számíthatunk beruházásokra a következő egy évben.

A tavalyi évben elért mélypontot követően folyamatosan javul a hazai kkv-k beruházási kedve. "Jelenleg a vállalkozások 56%-a gondolja úgy, hogy valamilyen fejlesztésbe kezd a következő egy év során, ami erőteljes javulás a tavalyi mélyponthoz képest (34%). Azonban azt is látni kell, hogy ez az arány még mindig alacsony, és a cégek beruházási szándéka nem tud tartósan 60% felett maradni. A nagy beruházási dömping tehát várat még magára. Ezt támasztja alá a KSH legutóbbi adata is, amely szerint az idei első negyedévben a nemzetgazdasági beruházások volumene 9,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakához képest" - mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. A célokat tekintve informatikai fejlesztésekre készülnek a legtöbben (30%). Ezt követően a gépek, berendezések korszerűsítését közel minden negyedik cég (24%) tervezi, míg a gépjárműpark korszerűsítésében az előző negyedévhez hasonlóan a kkv-k 15%-a gondolkodik.

A beruházási szándékot nagymértékben befolyásolja a cég tevékenysége. Míg a kereskedelem és szolgáltató szektorban az átlaghoz képest visszafogottabban - 53% és 52% - készülnek fejleszteni, addig az ipari, építőipari ágazatban és az agráriumban jelentősen megnőtt a beruházásban gondolkodók aránya. Mindkét ágazatban a vállalkozások 69%-a tervez bővítést, előbbinél ez 10 százalékpontos, utóbbinál pedig 16 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest. A tevékenységi kör mellett a vállalkozás mérete is fontos meghatározó tényező. Leginkább a kisvállalkozásoknál számíthatunk bővítésekre (60%), ugyanakkor a mikrovállalkozások beruházási kedve javult látványosan - 42%-ról 54%-ra -, míg a középvállalkozásoknál 56%-ról 52%-ra csökkent ezen szándék.

Új piacok és termékek kerestetnek

A kkv-k piacbővítési szándékai jelentősen megváltoztak az elmúlt negyedévben. Március elején a cégek 43%-a mondta, hogy új piacra szeretne betörni meglévő termékével, szolgáltatásával. Közel minden harmadik kkv (30%) foglalkozik termékfejlesztéssel, míg a profilváltás nem igazán jellemző a cégekre, a vállalkozások csupán 2%-a gondolkodik ebben.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!