SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | A belföldi piac fontosabb a nagyvállalatoknak


K&H: A belföldi piac fontosabb a nagyvállalatoknak
Országos | 2016-03-10 10:23 | WELL PR Agency



Szolidabb árbevétellel és kisebb exporttal számolnak idén a nagyvállalatok. Belföldön 2,3%-os, az exportban pedig 2%-os árbevétel-növekedést várnak a legnagyobb cégek.

Az idei nyereséget illetően szintén 2%-os növekedést várnak, szektoronként azonban jelentős eltérések mutatkoznak.

Szolidabb árbevételre számítanak idén a hazai nagyvállalatok a belföldi és külföldi piacokon egyaránt. "A K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján jelenleg a belföldi értékesítésben 2,3%-os, a külpiacokon pedig 2%-os árbevétel-növekedésre számítanak a cégek. Ezek a számok - főként a külföldi értékesítés esetében - jóval elmaradnak az egy évvel ezelőtt jellemző várakozásoktól (2,5%, illetve 3,2%). Ez egyúttal azt is jelenti, hogy míg korábban rendre az exportértékesítésben vártak nagyobb mértékű bevétel-növekedést a cégek, most ez a tendencia megfordulni látszik, és immár a belföldi eladásból számítanak nagyobb növekedésre a vállalatok. Mindeközben a legtöbb cég a pénzügyi eredmények stagnálását valószínűsíti, és mindössze minden harmadik nagyvállalat (32%) számít árbevétel-növekedésre a következő 12 hónapban" - tájékoztatott az eredményekről Peter Roebben, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

Csökken az export súlya

A döntéshozók elmondásai alapján idén várhatóan nem az export fogja hajtani a hazai nagyvállalatok árbevételeit. Ennek egyik oka, hogy csökkent a külföldi értékesítés aránya: a vállalatok 53%-a egyáltalán nem tervez idén exportálni (2014 első negyedévében ez csupán 28% volt), és további 20%-uknál a teljes árbevétel ötödét sem éri el az export árbevétel aránya. Másrészt a külpiacokon aktív cégeknek is csupán negyede számít árbevétel-növekedésre, ami az elmúlt két év legalacsonyabb értéke.
A belföldi piacon valamivel kedvezőbb a helyzet: igaz, itt is csupán minden negyedik vállalat számít növekedésre - átlagosan 10%-os mértékben - míg a többség (72%) stagnálást valószínűsít.

Kedvezőbb profitkilátások

Míg az árbevételt tekintve a korábbiakhoz képest visszafogottabbak a várakozások, addig a profitkilátások valamelyest javulni tudtak: átlagosan 2%-os nyereségnövekedést várnak a cégek, ami az elmúlt egy év legmagasabb értéke. E mögött az áll, hogy bár jelenleg a vállalatok mindössze ötöde (21%) számít profitnövekedésre - ami az elmúlt két évben szokásos 30% fölötti arányhoz képest egyértelműen visszaesés -, eközben minimálisra csökkent (3%) a tavalyinál kisebb profitra számítók aránya. A profitot illetően nagy eltérés látható az ágazatok között: a mezőgazdaságban 1,4%, az ipari cégek között 1,9%, a kereskedelemben 2,1%, a szolgáltató szektorban 2,5% profitbővüléssel terveznek az idei évre.









TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!