SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Az e-kereskedelem szárnyalása további lendületet ad a Pick Pack Po...


Sprinter Futárszolgálat Kft.: Az e-kereskedelem szárnyalása további lendületet ad a Pick Pack Pontnak is
Országos | 2016-03-09 15:30 | Sprinter Futárszolgálat Kft.



Az immár 6 éves Pick Pack Pont továbbra is töretlenül növekszik, ami 2015 karácsonyi szezonjában 26%-kal több kézbesített csomagot eredményezett az előző év azonos időszakához képest.

Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének egyik legnagyobb nyertese a logisztikai piac, ugyanis a közel 2,5 millió online vásárló jelentős része nem a személyes bolti átvételt preferálja.

A vásárlók részéről ma már elvárás, hogy küldeményeiket az általuk kedvelt pontokon és a számukra megfelelő időben vehessék át. Mindazonáltal ez az átvételi mód a webáruházak által is rendkívül kedvelt, mivel a házhozszállításnál alacsonyabb "utolsó mérföld" költséget biztosít, nem beszélve a kedvező környezeti hatásokról.

A Pick Pack Pont ügyfelek 80%-a visszatérő

Az online kereskedők többségénél a jövőbeni fejlődés elsődleges forrása inkább a már meglévő online vásárlói bázis aktivitásának növelésében rejlik. Ez a tendencia az elmúlt évben a Pick Pack Pont ügyfelek összetételén is megmutatkozott: ügyfeleink 80%-a visszatérő, ráadásul többségük, ha teheti, Pick Pack Pontra kéri csomagjának kézbesítését.

Stabil partnerbázis és kibővített szolgáltatások

A logisztikai piacon tavaly számos új szereplő jelent meg különféle megoldással - ráadásul főképp a csomagponti szolgáltatások területén - a Pick Pack Pont mégis sikeresen őrizte meg piaci súlyát a szektoron belül.

A cég ügyvezetője, Mihályi Sándor, az eredményes működést a vállalat sikeres ügyfélmegtartó és - bővítő programjában, valamint az integrációs projekt megvalósításában látja.

A Pick Pack Pont mögött álló Lapker Zrt. ugyanis még 2013-ban felvásárolta a Sprinter futárszolgálatot. Az ezt követő egy évben pedig sikerült összehangolnia a két kézbesítési forma működését, melynek eredményeképpen a Pick Pack Pont partnerei immár egy komplex logisztikai szolgáltatást vehetnek igénybe.

A kibővített üzleti modell révén a vállalat 2016 elejére már több mint 2000 kereskedővel áll partnerségi viszonyban, azaz kijelenthető, hogy lefedi a magyar e-kereskedelmi szektor felét. Ráadásul a GKI Digital által publikált, 2014-es adatokra alapuló, a magyar piac TOP10 legnagyobb webáruházát bemutató listáján 10-ből 7 e-kereskedő a cég állandó partnere. A 2015-ös év során tovább bővült azon webáruházak köre, ahol a vásárlók igénybe vehetik a Pick Pack Pont szolgáltatását - többek között 2015 őszén indult el az együttműködés az Emaggal és a Média Markttal.

"A PPP szolgáltatást ügyfeleink kényelmének érdekében vezettük be. Előfordulhat, hogy a vásárlók nem tudják otthon várni a küldeményt, így a Pick Pack Pont szolgáltatás segítségével akár munkából hazafelé is felvehetik csomagjukat" - nyilatkozta az eMAG képviseletében Tóth József operációs vezető"

A házhoz szállítás és a Pick Pack Pont szolgáltatás, kiegészülve a raktárlogisztikával a magyar CEP piac meghatározó szereplőjévé tette a Sprinter Futárszolgálatot a magyar online piacon.

Partnerközpontú megközelítés és közvetlen ügyfél-kommunikáció

A hálózat 2009-es indulása óta a vállalat az alulról építkezés stratégiájának elkötelezettje, azaz a legnagyobb webáruházak mellett a legkisebbek igényeit is szem előtt tartva, folyamatosan építi és alakítja stabil partneri bázisát, amelyre így bátran alapozhatja a további fejlődést.

Ezt a hozzáállást tükrözi az is, hogy a Pick Pack Pont-nak és a Sprinter szolgáltatásoknak van a legnagyobb Facebook követői bázisa a hazai logisztikai piacon - szám szerint 14.000 felhasználó.

Kiegészülve a 2015-ben megújult honlappal és partner portállal, a vállalat rendszeresen folytat önálló kommunikációs kampányokat, valamint a kereskedők üzeneteit is képes közvetlenül eljuttatni a vásárlókhoz.

A Pick Pack Pont büszke arra, hogy a hálózat kiépítése a maga nemében európai kuriózum, ugyanis máshol nem épült még ilyen jellegű csomagküldő hálózat a hírlapüzletek, kiskereskedelmi hálózatok és a benzinkutak sokaságára alapozva.

Tények és számok a Pick Pack Pontról:
 
  • A Pick Pack Pont egy csomagpont-hálózat, mely 2016-ban országszerte mintegy 240 településében, összesen közel 700 átadóponttal rendelkezik.
  • A hálózat saját boltokból (Relay és Inmedio hírlap üzletek), valamint partnerhálózatokból áll (OMV, Mol, Avanti, Playersroom, Coop, 220 Volt).
  • A hálózat kiszolgálását 2013. óta a 100%-ban Lapker Zrt. tulajdonában lévő Sprinter Futárszolgálat Kft. látja el.
  • A Pick Pack Pont-hálózat 6 éves fennállása óta közel 5 millió csomagot kézbesített.
  • A legnépszerűbb és legnagyobb forgalmat bonyolító átvevőpont a budapesti Nyugati téren van.
  • A fővárosi és vidéki csomagátvételek aránya 25%-75%.
  • Kutatásaink szerint a Pick Pack Pont ügyfelek 55%-a diplomás.


A tavaly megjelent új csomagponti szereplők, és új megoldások következtében kialakult helyzet a kereskedőket sokszor nehéz döntések elé állította. A Pick Pack Pont-hálózat ebben a megváltozott piaci helyzetben is helyt állt és optimistán tekint a 2016-os évre.

A piaci verseny alakulását a vásárlók igényei, az azokra adott válaszok, valamint a vásárlók elégedettsége határozza meg. Ha a vásárló elégedett, akkor az nagyban meghatározza döntését a következő vásárlása során. A vásárlói preferenciák között a szállítási díj mellett az átvételi módok közti választási lehetőség, az átvétel kényelmessége, rugalmassága, az átvételi pont közelsége és minősége a legfontosabb szempont.

A vásárlói visszajelzésekre, kutatásokra alapozzuk jövőbeli fejlesztéseinket, ezzel tudjuk üzletfeleinket is a legjobban támogatni. Ennek megfelelően terveink között szerepel, hogy idén elkezdjük a terjeszkedést a környező országokban is egy csomagponti megoldással - mondta Mihályi Sándor ügyvezető igazgató.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!