|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | Fogyasztói kiadások a karácsonyi időszakban
PÉNZÜGY
PwC Magyarország: Fogyasztói kiadások a karácsonyi időszakban
Országos | 2015-12-18 21:30 | PwC Magyarország
A PwC közgazdászai a decemberi gazdasági elemzésükben megvizsgálták hogyan alakulnak a fogyasztói költések az ünnepek előtt. A legtöbb nyugati gazdaságban az évi növekedési ráta reálértéken 2-4% között mozog, ami a kiskereskedők és a vállalkozások számára kedvező hír. "A fogyasztói kiadások alapvető fontosságúak a vállalkozások és a gazdaságok számára, és az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságok legtöbbjében a gazdasági tevékenység mintegy kétharmadát teszik ki. A vállalkozások bevételei szempontjából is kulcsfontosságúak, a bevételek ugyanis pozitív korrelációban állnak az alkalmazotti létszám bővülésével" - mondta Richard Boxshall, a PwC vezető közgazdásza. A PwC közgazdász szakértői szerint ebben a felfelé irányuló trendben a fogyasztás mindkét fő mozgatórugója - a rendelkezésre álló reáljövedelem és a megtakarítás mértéke - szerepet játszott. A mintánkban szereplő gazdaságok nagy része abban az optimálisnak mondható helyzetben van, ahol a rendelkezésre álló reáljövedelmek növekedtek, a megtakarítás mértéke pedig csökkent, míg Németországban a megtakarítás mértéke a növekvő jövedelmek ellenére is nőtt. Görögország és Olaszország ugyanakkor azok közé a gazdaságok közé tartozik, ahol a jövedelmek csökkentek és a fogyasztók ezt a megtakarításaik felélésével kompenzálták. Az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságokban a fogyasztás növekedési kilátásai pozitívak. Egyes feltörekvő piacokon azonban - ilyen például Oroszország, Törökország (a geopolitikai események miatt) és Brazília (a gazdasági nehézségek miatt) - nagyobb lefelé mutató kockázattal kell számolni. "Amennyiben a fogyasztók továbbra is inkább a költekezést választják a takarékosság helyett, a kiskereskedelmi szektor egésze kedvező értékesítési adatokat produkál majd a karácsonyi vásárlási időszakban. A geopolitikai vagy gazdasági bizonytalansággal küzdő feltörekvő piacokon azonban a vállalkozásoknak és kiskereskedőknek továbbra is érdemes vészforgatókönyveket kidolgozni, hogy felkészüljenek a lehetséges lefelé mutató kockázatok hatására" - tette hozzá Boxshall.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
jégkorong | emeletes ágy | coaching | építőipar | méz | játékpiac | Fóliázás | család | Airbnb | elektromos kerékpár | sport | lakáskiadás | Bridgestone Tatabánya | informatikai eszközök | dekoráció | Olaszország | gyerekszoba | motor | terasz | grill | E.ON | textíliák | olasz divat | lámpa
|
PARTNEREINK
|