SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | Fogyasztói kiadások a karácsonyi időszakban


PwC Magyarország: Fogyasztói kiadások a karácsonyi időszakban
Országos | 2015-12-18 21:30 | PwC Magyarország



A PwC közgazdászai a decemberi gazdasági elemzésükben megvizsgálták hogyan alakulnak a fogyasztói költések az ünnepek előtt.

A legtöbb nyugati gazdaságban az évi növekedési ráta reálértéken 2-4% között mozog, ami a kiskereskedők és a vállalkozások számára kedvező hír.

"A fogyasztói kiadások alapvető fontosságúak a vállalkozások és a gazdaságok számára, és az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságok legtöbbjében a gazdasági tevékenység mintegy kétharmadát teszik ki. A vállalkozások bevételei szempontjából is kulcsfontosságúak, a bevételek ugyanis pozitív korrelációban állnak az alkalmazotti létszám bővülésével" - mondta Richard Boxshall, a PwC vezető közgazdásza.

A PwC közgazdász szakértői szerint ebben a felfelé irányuló trendben a fogyasztás mindkét fő mozgatórugója - a rendelkezésre álló reáljövedelem és a megtakarítás mértéke - szerepet játszott. A mintánkban szereplő gazdaságok nagy része abban az optimálisnak mondható helyzetben van, ahol a rendelkezésre álló reáljövedelmek növekedtek, a megtakarítás mértéke pedig csökkent, míg Németországban a megtakarítás mértéke a növekvő jövedelmek ellenére is nőtt.

Görögország és Olaszország ugyanakkor azok közé a gazdaságok közé tartozik, ahol a jövedelmek csökkentek és a fogyasztók ezt a megtakarításaik felélésével kompenzálták.

Az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságokban a fogyasztás növekedési kilátásai pozitívak. Egyes feltörekvő piacokon azonban - ilyen például Oroszország, Törökország (a geopolitikai események miatt) és Brazília (a gazdasági nehézségek miatt) - nagyobb lefelé mutató kockázattal kell számolni.

"Amennyiben a fogyasztók továbbra is inkább a költekezést választják a takarékosság helyett, a kiskereskedelmi szektor egésze kedvező értékesítési adatokat produkál majd a karácsonyi vásárlási időszakban. A geopolitikai vagy gazdasági bizonytalansággal küzdő feltörekvő piacokon azonban a vállalkozásoknak és kiskereskedőknek továbbra is érdemes vészforgatókönyveket kidolgozni, hogy felkészüljenek a lehetséges lefelé mutató kockázatok hatására" - tette hozzá Boxshall.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!