SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Előbb kezdődik a karácsonyi vásárlás


Formatex Kft.: Előbb kezdődik a karácsonyi vásárlás
Országos | 2015-11-06 17:30 | Formatex



Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik, nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés, lesz a fenyőfák alatt.

Mindezek közül a játékboltok forgalma a leginkább szezonális, a Formatex szerint a Játéksziget játékboltok éves forgalmának akár 60-70 százaléka is befolyhat az év végi ünnepek kapcsán. Nem mindegy ezért, hogy mikortól kezdenek el vásárolni. Különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek kényelmessé és kiegyensúlyozottabbá tenni a játékok beszerzését: ilyen például az internetes vásárlás napja november 6-án, a november 12-én induló akciós újságokban és TV hirdetésekben kommunikált árengedmények, vagy a "Fekete Péntek" november 27-én.

" A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózat 1 évvel ezelőtt csatlakozott a "fekete péntek"-hez kapcsolódó akciókhoz. 2014-ben forgalmunk a háromszorosára nőtt a fekete pénteki promóció idején és a vásárlói visszajelzések is azt mutatják, hogy érdemes a karácsony előtti utolsó napi rohamot megelőzni egy-egy hasonló, kényelmes és környezetbarát kezdeményezéssel, mert a tömeg és az autós forgalom is csökkenthető az internetes rendelés kapcsán. Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik, mivel az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeink 9%-át online értékesítjük" - mondta el Borhi János ügyvezető.

A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál, például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. A második legfontosabb időszak a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az sokkal kevésbé jelentős, jóval tíz százalék alatt marad. A Formatexnél ezért különböző új termékkategóriákkal igyekeznek az erős szezonalitás miatti forgalomingadozást kiegyenlíteni, például a nyári szünet kezdetén a kültéri játékok akciós kínálatával vagy az iskolai szünetre gondolva különböző "vizes" játékok bevezetésével, vagy jégkrém, jégkása készítő készletekkel.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!