|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Előbb kezdődik a karácsonyi vásárlás
KERESKEDELEM
![]()
Formatex Kft.: Előbb kezdődik a karácsonyi vásárlás
Országos | 2015-11-06 17:30 | Formatex
Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik, nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés, lesz a fenyőfák alatt. Mindezek közül a játékboltok forgalma a leginkább szezonális, a Formatex szerint a Játéksziget játékboltok éves forgalmának akár 60-70 százaléka is befolyhat az év végi ünnepek kapcsán. Nem mindegy ezért, hogy mikortól kezdenek el vásárolni. Különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek kényelmessé és kiegyensúlyozottabbá tenni a játékok beszerzését: ilyen például az internetes vásárlás napja november 6-án, a november 12-én induló akciós újságokban és TV hirdetésekben kommunikált árengedmények, vagy a "Fekete Péntek" november 27-én. " A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózat 1 évvel ezelőtt csatlakozott a "fekete péntek"-hez kapcsolódó akciókhoz. 2014-ben forgalmunk a háromszorosára nőtt a fekete pénteki promóció idején és a vásárlói visszajelzések is azt mutatják, hogy érdemes a karácsony előtti utolsó napi rohamot megelőzni egy-egy hasonló, kényelmes és környezetbarát kezdeményezéssel, mert a tömeg és az autós forgalom is csökkenthető az internetes rendelés kapcsán. Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik, mivel az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeink 9%-át online értékesítjük" - mondta el Borhi János ügyvezető. A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál, például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. A második legfontosabb időszak a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az sokkal kevésbé jelentős, jóval tíz százalék alatt marad. A Formatexnél ezért különböző új termékkategóriákkal igyekeznek az erős szezonalitás miatti forgalomingadozást kiegyenlíteni, például a nyári szünet kezdetén a kültéri játékok akciós kínálatával vagy az iskolai szünetre gondolva különböző "vizes" játékok bevezetésével, vagy jégkrém, jégkása készítő készletekkel. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
hajópadló | gázkészülék | hegesztőpajzs | párásító | bónuszrendszer | Liszt Ferenc Kamarazenekar | alumíniumkerítés | bőrápolás | Vizelettartás | inkontinencia | társ | KunlunChem | szivattyú | retinol | LED-lámpák | hőmérséklet | Knorr-Bremse | Centrál Színház | kávékapszula | autódekoráció | tartálykutatás | Iskolaszer | lakásfelújítás | tudás
![]() |
PARTNEREINK
|