SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Ügynökség | Mennyire kreatívak a magyar ügynökségek?


Progressive group: Mennyire kreatívak a magyar ügynökségek?
Országos | 2015-10-15 11:30 | Live PR



Nagyon fontos a kreativitás, és évente egy-két igazán kreatív ötlet születik - így vélekedtek a marketing döntéshozók abban a kutatásban, amelyet a 15 éves ::progressive:: megbízásából a VIPR bonyolított.

A kérdőív tanulságai szerint a kreativitás és a korábbi munkák adják el leginkább az ügynökségeket.

Lezárult a ::progressive:: reklámügynökség "Anonim kérdőív a kreativitásról" című projektje, melynek lebonyolításával a VIPR kommunikációs ügynökséget bízta meg. A kutatásban több, mint 60 marketing döntéshozó vett részt, és őszinte véleményük néhány meglepő adatot is szolgáltatott.
Azt talán előre is meg lehetett volna tippelni, hogy a marketingesek nagy része évente csupán egy-két igazán kreatív ötlettel találkozik. Ugyanakkor bő egyötödüket "elkényeztetik" az ügynökségeik, hiszen ők rendszeresen kapnak valódi kreatív ötleteket. A beadott kommunikációs projektek további sorsát firtatva láthatjuk, hogy ezekből csupán egy-kettő jut el a megvalósulásig, míg megközelítőleg minden tizedik döntéshozó úgy válaszolt, hogy a tavalyi évben egyetlen ötlet sem jutott el a végrehajtásig. Talán érdemes megemlíteni, hogy 15 százalék azonban azzal büszkélkedhet, hogy tavaly minden beadott kreatív ötlettel a fogyasztók is találkozhattak.
A kutatás arra is rákérdezett, hogy milyen okok akadályozzák az ötletek megvalósulását. Ebben a kérdésben a lehetséges okok relevanciáját 1-től 5-ig kellett értékelnie a kitöltőknek. A válaszok között kevés igazán meglepő eredménnyel találkozunk, hiszen a nemzetközi központtól vagy a topmenedzsmenttől érkező kaszát, mint okot a válaszadók 60 százaléka érezte igaznak, míg ennél is többen értékelték úgy, hogy a kreatív ötletek elvérzésének fontos oka a büdzséhiány. Szintén - inkább jellemző - kategóriába került a nehéz megvalósíthatóság, és a járt út választása az újdonság helyett. Jó hír az ügynökségek részére, hogy a döntéshozók nagy része úgy érzi, nem jellemző, hogy a kreatív ötletek öncélúak lennének vagy nem találnák el a célcsoportot. Az azonban figyelmeztető lehet, hogy sok esetben az ötlet eredetisége kifogásolható, hiszen a válaszadók jellemzőnek érezték, hogy az ötlet azért nem valósul meg, mert már másutt is látták vagy éppen nagyon emlékeztet egy korábbi kampányra. Az ügynökségek számára fontos információ, hogy a kampány értékét növelő tényezők között előkelő helyet ért el a kreativitás, csupán a profi lebonyolítás tudta megelőzni a népszerűségi listán.
A kérdőív rákérdezett arra is, hogy mi alapján ítélik meg a döntéshozók mennyire kreatív egy adott ügynökség. A válaszok alapján ebben a kérdésben az előélet sokkal kevésbé fontos, mint a produktum, hiszen az ötletek minősége több, mint 40 százalékát kapta a voksoknak, míg az eddigi munkák csupán 24, az elnyert szakmai díjak pedig 3 százalékot tudhatnak magukénak.
"Idén 15 éves lett a ::progressive::, és ez idő alatt sok olyan kérdésünk gyűlt össze, ami segítheti fő feladatunk ellátását, azaz, hogy kreativitásunkkal és pontos munkánkkal hozzájáruljunk ügyfeleink sikereihez. Úgy éreztük, hogy a legpontosabb válaszokat maguktól a döntéshozóktól kaphatjuk meg. Így jött létre a kutatás ötlete. Az ügynökségek és az ügyfelek gyakran nem ugyanúgy gondolkodnak egy-egy témáról, ami nem meglepő, ha nem ismerjük egymás gondolatait. Úgy vélem, hogy a kutatás eredményei segíthetnek egy kicsit jobban belelátni a döntéshozók gondolkodásába és fontos visszajelzésekkel szolgálhatnak nemcsak a mi, hanem az ügynökségi oldal valamennyi szereplője számára." - foglalta össze dr. Buzási Bence, a ::progressive:: kreatívigazgatója.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!