SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Szívesen fizetjük a nyaralás költségeit előre, az interneten


MasterCard: Szívesen fizetjük a nyaralás költségeit előre, az interneten
Országos | 2015-08-14 11:32 | LocalTime Budapest PR&Consultancy



Több időnk marad a pihenésre, ha a nyaralás előtti teendők egy részét online intézzük - derült ki a MasterCard legújabb kutatásából.

A megkérdezettek 84 százaléka úgy nyilatkozott, hogy előre kifizeti a szállását az interneten, 54 százalékuk pedig online rendezi a közlekedéssel kapcsolatos költségeket is (ide értve az autóbérlést, illetve az autópálya-matrica beszerzését is). Alighanem a hatékony online ügyintézésnek köszönhető, hogy a válaszadók nagy részének nem kell sokat bajlódnia az előkészületekkel: 51 százalékuk legfeljebb egy hetet fordít a nyaralásra való felkészülésre.

A MasterCard a magyarok nyaralási szokásairól készített nem reprezentatív internetes felmérést, amelyből kiderül, hogy válaszadó honfitársaink szívesen intézik online a nyaraláshoz kapcsolódó legfontosabb teendőket. A megkérdezettek nagy része előre, online fizeti ki a szállással és közlekedéssel kapcsolatban felmerülő költségeket, csaknem egyötödük (18%) pedig előre megvásárolja a különböző belépőjegyeket is. Így kevesebbet kell külföldön költeniük, és a további költségeket is egyszerűbb kalkulálni. A felkészülés során a válaszadók többsége (57%) annak is utánajár, hogy a célországban van-e lehetőség bankkártyás fizetésre.

A MasterCard felmérés válaszadóinak túlnyomó többsége (94%) elviszi magával a bankkártyáját külföldi útjára is, sőt 36 százalékuk úgy indul útnak, hogy túlnyomórészt a plasztikkal szeretne fizetni, és csak vészhelyzetre vált egy kevés készpénzt. Nem meglepő tehát, hogy a tavalyi évhez képest csökkent azok száma, akik valutát vásárolnak utazásuk előtt: a megkérdezettek körében idén tízből már csak heten kerestek fel pénzváltót vagy bankfiókot e célból, míg 2014-ben tízből nyolcan váltottak pénzt.

"Még mindig számos tévhit él az emberekben a külföldi bankkártya-használatot illetően. Ilyen gyakori félreértés például, hogy a határainkon kívüli kártyás vásárlás drágább, mint itthon, de olyanok is vannak, akik nem tudják, hogy külföldön is használhatják kártyájukat. Örömmel látjuk azonban a felmérésből, hogy egyre többen ragaszkodnak vakációjuk idején is a gyors, kényelmes és biztonságos fizetéshez, hiszen kis túlzással szinte mindenki elviszi magával kártyáját a nyaralásra." - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója.

A többség inkább vásárlásra használja bankkártyáját külföldön, a megkérdezetteknek csupán 10 százaléka vett fel vele készpénzt. A legtöbben (73%) boltokban fizetnek vele, de tízből hatan az éttermekben és a kávézókban is plasztikkal egyenlítik ki számlájukat. A külföldön is aktív kártyabirtokosok megközelítőleg kétharmada vallott úgy, hogy a készpénzmentes fizetést választotta, ahol csak lehetősége nyílt rá.

A válaszadó turisták többsége azonban a külföldi készpénzhasználat hátulütőivel is szembesült már. A megkérdezettek kétharmadával előfordult már utazása során, hogy nagyobb mennyiségű aprópénz maradt nála nyaralás végén. Egynegyedük több mint 100 euró (31 000 Ft) elköltetlen valutával, a válaszadók fele pedig ez alatti összeggel tért haza legutóbbi útjáról, és csupán negyedük vallott úgy, hogy minden készpénzét elköltötte.

A MasterCard felhívja az utazók figyelmét, hogy a MasterCard&174; vagy Maestro&174; emblémával ellátott, magyar bank által kibocsátott bankkártyákat a világ minden olyan ATM készpénzkiadó automatájánál, illetve üzletében vagy szolgáltatójánál elfogadják, ahol a bejáratnál vagy a pénztárnál fel van tüntetve a kártyatársaság logója.

Egyéb érdekességek a kutatásból:
 
  • a megkérdezettek csaknem háromnegyede (73%) egy évben egyszer vagy kétszer megy külföldre nyaralni
  • döntő többségük (78%) Európán belül utazik
  • a válaszadók 76%-a legalább 5 napra megy nyaralni, 24%-uk a "hosszú hétvégéket" preferálja
  • a repülő és az autó a két legnépszerűbb utazási eszköz: a válaszadók 78%-a a légi közlekedést, 63%-a pedig a kocsit választja. A busz és a vonat messze elmarad mögöttük (15 és 11%)
  • tízből hatan városnézéssel töltik nyaralás alatt az idejüket, 27% a vízparti pihenés híve, 11% pedig túrázás vagy egyéb sporttevékenység céljából utazik
  • a kérdőívet kitöltők fele ismerősök javaslata alapján választja ki úti célját
  • a válaszok alapján úgy tűnik, hogy az utazási irodák csillaga leáldozóban van: a válaszadók mindössze 12%-a hagyatkozik az ő kínálatukra
  • az utazás tervezési fázisában a válaszadók 82%-a internetes keresőoldalakon jár utána az információknak, 40%-uk Tripadvisort használ. Az úti cél kiválasztásánál ugyanakkor az ismerősök beszámolója is sokat nyom a latba (52%), és az útikönyvek is népszerűek: a válaszadók egyharmada támaszkodik a papír alapú tanácsokra.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!