SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | A digitális részleg húzta az Axelt


Médiainfo: A digitális részleg húzta az Axelt
Külföld | 2015-08-05 20:30 | N4b



A médiavállalat forgalma 9,8 százalékkal nőtt az idei első pénzügyi félévben.

Növekedni tudott az Axel Springer SE az idei első pénzügyi félévben, első sorban a digitális aktivitásoknak hála - közölte a médiavállalat honlapja. Ebből a csatornából jött a teljes forgalom 60, valamint az adózás előtti eredmény 75 százaléka. Az apróhirdetési szektorban kétszámjegyű növekedést ért el a cég, így ez a terület bizonyult a legerősebb növekedési motornak. Az Axel konszolidált árbevétele 9,8 százalékkal nőtt.

"Az első félévben továbbra is inkább a digitális üzleti modellekbe fektettünk be Németországban és világszerte egyaránt. A szektorban elért növekedés igazolja ezt a stratégiát" - mondta el Dr. Mathias Döpfner vezérigazgató.

A vállalat konszolidált forgalma 1577 millió euró volt a tárgyidőszakban. Az adózás előtti nyereség 266 millió euró lett, azaz nagyjából változatlan az előző félévhez képest.

Már megvan a 2015-ös becslés

Az idei pénzügyi évre alacsony-közepes, egyszámjegyű forgalomnövekedést vár a Springer igazgatótanácsa. A növekvő reklámbevételekkel kívánják ellensúlyozni a csökkenő példányszám-bevételeket. Emellett a nyereséget is növelni kívánják, szintén egyszámjegyű mértékben.

Fenntartható növekedési dinamika a digitális térben
A digitális szektorból befolyó bevételek 848 millió euróról 946-ra nőttek a tárgyidőszak alatt. Ez 11,6 százalékos gyarapodást jelent.

A digitális modellek külföldön is sikeresek tolták a cég szekerét. A vállalat külföldi forgalma 753 millió euró volt (előző félév: 609 mio). Ez 47,8 százalékos növekedést jelent.

A reklámbevételek 985 millió eurót tettek ki (+15%). Ennek az összegnek a 80 százaléka a digitális térből jött. A példányszám bevételek 3,7 százalékkal csökkentek (364 mio-351mio).

Nagyot nőttek az apróhirdetések

A cég apróhirdetés részlege 56,8 százalékkal 355 millió euróra növelte bevételeit. A szektorban elért nyereség 45,9 százalékkal 147 millió euróra nőtt (korábbi: 101 mio).
A fizetős modellek piacán a cég forgalma 4,1 százalékkal 728 millió euróra csökkent. A szegmensen belüli reklámbevételek pedig 8,5 százalékkal lettek kevesebbek. Ebben azért a magas bázisérték is szerepet játszott. A tavalyi második negyedévet erőteljesen megdobta a labdarúgó világbajnokság.

A médiavállalat két legnagyobb nevű portálának már 348 ezer előfizetője volt június elején. Ebből 282 ezren a Bild, 66 ezren pedig a Welt előfizetői voltak. A digitális előfizetők számának növelése a cég egyik legfontosabb küldetése az idei évre. Jól indult a Politico Europe is. Júliusban már 1 millió egyedi látogatója volt az akkor már 3 hónapos portálnak. A fizetős modellekből befolyó nyereség 90,8 millió euró volt, azaz 31 százalékkal kevesebb, mint fél évvel korábban.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!