|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | Nielsen: csökkent a magyar fogyasztói bizalom
STATISZTIKA
MTI: Nielsen: csökkent a magyar fogyasztói bizalom
Országos | 2015-08-03 12:04 | MTI
Magyarországon a fogyasztói bizalom indexe az első negyedévhez képest két ponttal, 55 pontra csökkent a második negyedévben - közölte a Nielsen az MTI-vel. A piackutató társaság felmérése arra is rámutatott, hogy a globális átlag is 1 ponttal, 96 pontra csökkent, miközben Európában 2 ponttal, 79 pontra emelkedett. Magyarországon az index három összetevője közül 19 százalékról 17 százalékra csökkent azon válaszadók aránya, akik az árakat és pénzügyi lehetőségeiket megfelelőnek tartják vásárláshoz. A válaszadók 22 százaléka derűlátó saját pénzügyi helyzete szempontjából, ami egy százalékkal kevesebb az első negyedéves aránynál. Változatlanul 13 százalék maradt azon válaszadók aránya, akik jónak látják a munkahelyi kilátásokat a következő egy évben. A jelentés szerint Európa országainak többségében optimistábbak voltak a fogyasztók, a régióban Ukrajna érte el a legnagyobb növekedést, 7 ponttal, bizalmi indexe 48 pontra emelkedett egyik negyedévről a másikra, azonban ez így is a világon a második legalacsonyabb. Hat ponttal növekedett Dánia, Oroszország és Franciaország, majd öt-öttel Csehország és Spanyolország. Görögországban 12 ponttal, 53 pontra csökkent az index, ami a legnagyobb arányú visszaesés a Nielsen által vizsgált 60 ország között. Globális összehasonlításban továbbra is India vezet 131-es indexszel, 100 pont feletti értéket ért el Kína is, aminek magyarázata, hogy ott egyre inkább költenének a fogyasztók, különösen a kevésbé fejlett városokban és az ország mezőgazdasági vidékein, egyes régiókban pedig a magasabb jövedelmek mellett az e-kereskedelem terjedése ösztönzi a háztartások fogyasztását - olvasható az összefoglalóban. Mindeközben többek között Ázsia-Óceánia tíz országában, az USA-ban, Latin-Amerikában és Brazíliában is mínuszt mértek. A Nielsen több mint 30 ezer internet-felhasználó megkérdezésével, 2015. május 11. és 29. között vizsgálta világszerte fogyasztói hangulatot.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
lemezhajlítás | virsli | műfü | Varnus Xaver | utazás | K&H | CV | pezsgő | macskák | Rhoda Scott | Auchan | táp | Palladio Orchestra | szilveszter | fémipar | kutyák | fenntartható önkormányzat | magyarok | álláskeresés | karácsonyi különlegességek | kert | cafeteria | Magyar Vöröskereszt | karácsony
|
PARTNEREINK
|