|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Elektronikaitermék-választáskor legfőbb szempont a megbízhatóság
KUTATÁS
Gfk Hungária: Elektronikaitermék-választáskor legfőbb szempont a megbízhatóság
Országos | 2015-06-16 10:32 | GFK Hungária
A termékválasztást befolyásoló tényezők közül a megkérdezettek a minőséget és megbízhatóságot emelték ki, mint a legfontosabbat mind a hét mért kategóriában. A GfK legújabb tanulmánya az elektronikai termékek esetében megfigyelhető vásárlási szokásokat térképezi fel. A GfK Elektro Shopping Monitor idei év elején felvett adatai azt mutatják, hogy az elmúlt két évben legtöbben számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltak, a beszerzési tervek pedig ugyanebben a két kategóriában valószínűsítenek nagyobb keresletet az elkövetkező 12 hónapban. A termékválasztást befolyásoló tényezők közül kiemelkedik a minőség és megbízhatóság, míg a konkrét vásárlási döntést főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják. A GfK 2015 elején készített Elektro Shopping Monitor című online felmérése szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezések, valamint a számítástechnikai eszközök és kiegészítők kategóriájába tartozó termékekből vásároltak legtöbben. Számítástechnikai termékeket, valamint háztartási kisgépet és kiegészítőket a válaszok alapján a megkérdezettek közel azonos - 77 és 74 százalékos - arányban vásároltak. A válaszadók nyilatkozatai szintén e két kategóriában vetítenek előre megnövekedett keresletet az elkövetkező 12 hónapra - számítástechnikai eszközök esetében 67 százalék, háztartási kisgépek esetében pedig 57 százalék fontolgat ezirányú beszerzést a következő egy évben. A termékválasztást befolyásoló tényezők közül a megkérdezettek a minőséget és megbízhatóságot emelték ki, mint a legfontosabbat mind a hét mért kategóriában. A második legtöbbet a technikai jellemzők és funkciók nyomták a latban, hiszen a hét kategóriából hat esetében ezt nevezték meg legtöbben. Egyedüli kivételként itt a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában mutatkozott az energiatakarékosság és termékgarancia fontosabbnak. A harmadik helyen a termékgarancia, illetve a márka/gyártó szerepelt a fő szempontok között. A termékválasztást befolyásoló árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény tűnik a legjelentősebbnek, míg az egyedi/speciális akció bizonyult a legkevésbé mérvadónak. Meglepő módon kevéssé adnak a megkérdezettek a bolti eladó véleményére, ajánlására és alig számít nekik a csomagajánlat/ingyenes termék vagy szolgáltatás a vásárláskor/kuponos promóció. Boltválasztást befolyásoló tényezők közül a három legfőbb szempont közül első helyen az alacsony ár szerepel, amelyet a válaszadók közel fele említett. Ugyanakkor az egyedi/speciális akciók a legkevésbé mérvadó tényezők között végzett, ami arra utalhat, hogy a vásárlók inkább a tartósan alacsony árakat preferálják. A széles termékválaszték a második legfontosabb szempont, ezt a válaszadók 35 százaléka említette. A Szervíz- és garanciaszolgáltatás a TOP3 befolyásoló tényező között a válaszadók 28 százaléka számára jelentős szempont. A korábbi tapasztalatok és az elérhető személyzet az üzletben az idősebbek körében, míg az online fizetés lehetősége és az ajánlások és kritikák a fiatalok körében számít népszerű szempontnak. A boltválasztást legkevésbé a következő három tényező befolyásolja: (i) a törzsvásárlói program elérhetősége és pontgyűjtés lehetősége, (ii) hirdetések, és (iii) a műszaki termékek mellett mást is lehet vásárolni. A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontossággal bír a termék ára, a termékre biztosított garancia, valamint a korábbi tapasztalat a márkával/termékkel és a korábbi tapasztalat az üzlettel/ webáruházzal. A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek/szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét. Ugyanakkor bizonyos tényezők csak a társadalom egyes csoportjai esetében relevánsak: ilyenek például a mobiltelefonos fizetési lehetőség, okostelefonos vagy tabletes alkalmazások, e-mail-ben kapott prospektusok/szórólapok/reklámok, amelyek a 35 évnél fiatalabbak számára bírnak jelentőséggel.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
pezsgő | szilveszter | Auchan | magyarok | Rhoda Scott | virsli | fémipar | K&H | utazás | karácsonyi különlegességek | lemezhajlítás | táp | CV | Varnus Xaver | fenntartható önkormányzat | Kifli.hu | álláskeresés | Magyar Vöröskereszt | karácsony | Palladio Orchestra | műfü | kutyák | macskák | cafeteria
|
PARTNEREINK
|