SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Elektronikaitermék-választáskor legfőbb szempont a megbízhatóság


Gfk Hungária: Elektronikaitermék-választáskor legfőbb szempont a megbízhatóság
Országos | 2015-06-16 10:32 | GFK Hungária



A termékválasztást befolyásoló tényezők közül a megkérdezettek a minőséget és megbízhatóságot emelték ki, mint a legfontosabbat mind a hét mért kategóriában.

A GfK legújabb tanulmánya az elektronikai termékek esetében megfigyelhető vásárlási szokásokat térképezi fel. A GfK Elektro Shopping Monitor idei év elején felvett adatai azt mutatják, hogy az elmúlt két évben legtöbben számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltak, a beszerzési tervek pedig ugyanebben a két kategóriában valószínűsítenek nagyobb keresletet az elkövetkező 12 hónapban. A termékválasztást befolyásoló tényezők közül kiemelkedik a minőség és megbízhatóság, míg a konkrét vásárlási döntést főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.

A GfK 2015 elején készített Elektro Shopping Monitor című online felmérése szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezések, valamint a számítástechnikai eszközök és kiegészítők kategóriájába tartozó termékekből vásároltak legtöbben. Számítástechnikai termékeket, valamint háztartási kisgépet és kiegészítőket a válaszok alapján a megkérdezettek közel azonos - 77 és 74 százalékos - arányban vásároltak.

A válaszadók nyilatkozatai szintén e két kategóriában vetítenek előre megnövekedett keresletet az elkövetkező 12 hónapra - számítástechnikai eszközök esetében 67 százalék, háztartási kisgépek esetében pedig 57 százalék fontolgat ezirányú beszerzést a következő egy évben.

A termékválasztást befolyásoló tényezők közül a megkérdezettek a minőséget és megbízhatóságot emelték ki, mint a legfontosabbat mind a hét mért kategóriában. A második legtöbbet a technikai jellemzők és funkciók nyomták a latban, hiszen a hét kategóriából hat esetében ezt nevezték meg legtöbben. Egyedüli kivételként itt a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában mutatkozott az energiatakarékosság és termékgarancia fontosabbnak. A harmadik helyen a termékgarancia, illetve a márka/gyártó szerepelt a fő szempontok között.

A termékválasztást befolyásoló árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény tűnik a legjelentősebbnek, míg az egyedi/speciális akció bizonyult a legkevésbé mérvadónak. Meglepő módon kevéssé adnak a megkérdezettek a bolti eladó véleményére, ajánlására és alig számít nekik a csomagajánlat/ingyenes termék vagy szolgáltatás a vásárláskor/kuponos promóció.

Boltválasztást befolyásoló tényezők közül a három legfőbb szempont közül első helyen az alacsony ár szerepel, amelyet a válaszadók közel fele említett. Ugyanakkor az egyedi/speciális akciók a legkevésbé mérvadó tényezők között végzett, ami arra utalhat, hogy a vásárlók inkább a tartósan alacsony árakat preferálják. A széles termékválaszték a második legfontosabb szempont, ezt a válaszadók 35 százaléka említette. A Szervíz- és garanciaszolgáltatás a TOP3 befolyásoló tényező között a válaszadók 28 százaléka számára jelentős szempont.

A korábbi tapasztalatok és az elérhető személyzet az üzletben az idősebbek körében, míg az online fizetés lehetősége és az ajánlások és kritikák a fiatalok körében számít népszerű szempontnak.
A boltválasztást legkevésbé a következő három tényező befolyásolja: (i) a törzsvásárlói program elérhetősége és pontgyűjtés lehetősége, (ii) hirdetések, és (iii) a műszaki termékek mellett mást is lehet vásárolni.

A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontossággal bír a termék ára, a termékre biztosított garancia, valamint a korábbi tapasztalat a márkával/termékkel és a korábbi tapasztalat az üzlettel/ webáruházzal. A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek/szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét. Ugyanakkor bizonyos tényezők csak a társadalom egyes csoportjai esetében relevánsak: ilyenek például a mobiltelefonos fizetési lehetőség, okostelefonos vagy tabletes alkalmazások, e-mail-ben kapott prospektusok/szórólapok/reklámok, amelyek a 35 évnél fiatalabbak számára bírnak jelentőséggel.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!