SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Blogján válaszol a Google az EB vádakra


Médiainfo: Blogján válaszol a Google az EB vádakra
Külföld | 2015-04-17 19:30 | N4b



A Google saját posztját küldte el a sajtónak, amelyben kifejtik: "tisztelettel, de határozottan" nem értenek egyet az ellenük felhozottakkal.

E hét szerdán helyezkedett arra az álláspontra az Európai Bizottság, miszerint a Google visszaél a keresőszolgáltatások piacán meglévő fölényével, s ezzel a saját kereskedelmi szolgáltatását juttatja előnyhöz.

Brüsszel szerint azzal, hogy a Google a Google Shopping találatait kiemelt helyen szerepelteti a keresési találatok között, eltereli a fogyasztókat versenytársaitól, potenciálisan megkárosítva a vásárlókat és korlátozva a versenyt - idézte az MTI az EB-t.

A Google-nek tíz hete van, hogy hivatalosan válaszoljon az Európai Bizottság állításaira. Ha a bizottság végül úgy dönt, hogy bírságot szab ki a Google-ra, az az uniós jog értelmében a 66 milliárd dolláros forgalmú vállalat bevételeinek 10 százalékát is elérheti.

A vállalat a bejelentést követően saját blogján reagált a vádakra. A bejegyzésben azt írják, hogy azok az állítások, amelyek szerint a cég kárt okozott a fogyasztóknak vagy versenytársainak, eddig mind hamisnak bizonyultak. Véleményük az, hogy valóban az övék a legnépszerűbb keresőszolgáltatás Európában, ám az emberek több más módon is hozzájuthatnak az általuk keresett információhoz. Egészen 2010-ig visszamenően sorol fel példákat a Google arra, hogy egyik esetben nem sértették meg a piaci versenyt.

A Google az üggyel kapcsolatban egy Wall Street Journal cikket ajánl, amely egyszerű kérdés-felelet formában taglalja a témát. Ebben hivatkoznak arra a Statcounter adatra, miszerint az európai keresések 90 százaléka történik a Google-n keresztül, míg ez az arány az USA-ban "csak" 75 százalékos. Emlékeztetnek arra is, hogy a vizsgálat 5 éve tart, a két fél pedig három alkalommal ült le tárgyalóasztalhoz, úgy tűnik eredménytelenül. A WSJ arra is tesz utalást, hogy a Google versenytársai közül a Microsoft, Yelp, Expedia, TripAdvisor, Nokia a fő elszenvedői a nagy riválisuk előnyös helyzetének.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!