SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Látványos eredmények a LEGO csoportnál


LEGO: Látványos eredmények a LEGO csoportnál
2015-02-27 10:50 | Kommpakk



A különböző termékcsaládok jelentős teljesítménye a világ minden régiójában hozzájárult az árbevétel növekedéséhez, és kiváló éves eredményeket hozott a LEGO Csoport számára.

"2014-ben 15 százalékkal növeltük értékesítésünket. Büszkeséggel tölt el, hogy kiváló minőségű, kreatív játékélményt nyújthattunk több millió gyermek számára az egész világon. A kiváló eredmény főként ennek köszönhető, és továbbra is arra törekszünk, hogy a legjobbak legyünk abban, amit csinálunk" - mondta Jorgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.

A legfontosabb 2014-es eredmények:
 
  • A bevétel-növekedés (leszámítva a valutaárfolyam-változások hatását) helyi valutában számolva 15% volt az előző év hasonló időszakához képest.
  • A bevétel 13%-kal, azaz 28,6 milliárd DKK-ra nőtt, szemben az egy évvel ezelőtti 25,3 milliárd DKK értékkel.
  • Az üzleti eredmény 9,7 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2013-as 8,3 milliárd DKK értékkel - ez 16%-os növekedésnek felel meg.
  • A nettó nyereség 7 milliárd DKK volt; összehasonlítva a 2013-as 6,1 milliárd DKK értékkel - ez 15%-os növekedést jelent.
  • Az ingatlanba, üzembe és berendezésbe fektetett összegek értéke 3,1 milliárd DKK volt 2014-ben - ez 18%-kal több, mint az előző évi befektetés szintje.
  • Immár 5. éve nem történt egyetlen termékvisszahívás sem.
  • A sérülési ráta 1,7%, ami megegyezik a 2013-as értékkel.
  • A gyártóüzemekből származó hulladék több mint 90%-át újrahasznosította a vállalat.
  • A LEGO Csoportnál dolgozó alkalmazottak száma 13 869-ről (2013. év végi adat) 2014. végéig 14762-re nőtt.


Két számjegyű árbevétel-növekedés az összes régióban

2014-ben a LEGO Csoportnál folytatódott az elmúlt években tapasztalható jelentős árbevétel-növekedés, amely meghaladja a globális játékpiac általános fejlődését is. A LEGO Csoport összes piaci régiójában két számjegyű árbevétel-növekedést sikerült elérni, míg a hagyományos játékpiac a legtöbb országban alacsony, egy számjegyű növekedési rátát mutatott.

A LEGO Csoport legnagyobb piacán, azaz az Egyesült Államokban, az árbevétel két számjegyűre nőtt, akárcsak az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Oroszországban és Kínában, míg a közép- és észak-európai piacokon stabil, egy számjegyű növekedési ráta volt jellemző.

"Sikerünk szempontjából létfontosságú, hogy minden évben megújítsuk és kicsit átformáljuk a LEGO játékélményt. Elkötelezettek vagyunk az olyan új termékek folyamatos megalkotása, fejlesztése mellett, amelyek világszerte szórakoztatóak és izgalmasak tudnak lenni a gyermekek számára. Termékeinkkel eszközt adunk számukra, hogy kifejezhessék képzeletvilágukat. Ugyanakkor folyamatosan olyan játékélményt szeretnénk nyújtani, amely biztonságos és a lehető legkiválóbb minőségű, ennek érdekében pedig szigorú biztonsági és minőségi szabványokat alkalmazunk. 2014. sorozatban az ötödik olyan évünk volt, amikor nem került sor termékvisszahívásra, és 2015-ben is ezt szeretnénk elérni. Ami az idén kifejlesztett termékeket illeti, meg vagyok győződve arról, hogy a következő évben még több gyerek életébe csempészhetünk örömet." - mondta el Jorgen Vig Knudstorp.


A következő években a globális játékpiacra várhatóan továbbra is az alacsony, egy számjegyű növekedés lesz jellemző.

"Mivel folyamatosan az innovációra és a globális terjeszkedés iránti elkötelezettségre összpontosítunk, arra számítunk, hogy növekedésünk a jövőben is mérsékelten a piaci növekedés fölött marad. Eközben továbbra is elkötelezettek maradunk alapvető törekvésünk mellett, hogy a világ összes gyermekének a lehető legjobb játékélményt nyújtsuk." - nyilatkozta John Goodwin, ügyvezető alelnök és pénzügyi igazgató.

85 millió gyereket értünk el 2014-ben

A LEGO Csoport stratégiája, nevezetesen a tevékenységek további globalizálása, lehetővé tette a vállalat számára, hogy még több gyereket érjen el azokon a piacokon is, ahol már régóta erős jelenléttel rendelkezett, valamint a világ azon tájain is, ahol a LEGO játékélmény még viszonylag új a fogyasztók számára.

"Becsléseink szerint múlt évben több mint 85 millió gyerek lehetett részese LEGO játékélménynek. Ez csakis úgy volt lehetséges, hogy 2014 során folyamatosan képességeink fejlesztésére összpontosítottunk világszerte: a gyártástól az értékesítésig, valamint arra törekedtünk, hogy kiváló termékeket fejlesszünk, amelyek az összes kultúrkörben és földrajzi térségben vonzóak a gyerekek számára" - jelenti ki John Goodwin.

A jövő szervezetének létrehozása

A LEGO Csoport a tevékenységeinek globalizálására irányuló törekvésének következményeképp nagyobb hangsúlyt fektetett a diverzifikáltabb munkaerő toborzására világszerte. 2014 folyamán két új vezető iroda nyílt Sanghajban és Londonban, hogy kiegészítsék a Szingapúrban és Enfieldben (USA) működő irodákat, illetve a dániai Billundban található székhelyet. Mind az öt helyszínen dolgoznak majd a felső vezetéshez tartozó munkatársak is.

A vezető irodák megnyitásán túl a LEGO Csoport jelentős mértékben növelte kiterjedt globális beruházásait, hogy megerősítse a vállalat fogyasztói élmény javítására és a piaci jelenlét növelésére irányuló elkötelezettségét.
 
  • Márciusban új üzem átadás Nyíregyházán, amely a már meglévő üzemet váltja fel.
  • Áprilisban a kínai Csiahszing városában egy gyártóüzem alapkö letétele, amely később teljesen egyedül fogja ellátni az egész ázsiai piacot. Az építkezés folyamatban van, az üzem pedig várhatóan 2015-ben kezdi meg működését, és 2017-re lesz teljesen működőképes.
  • A mexikói Monterreyben működő LEGO üzemben júniusban adták át a kibővített csomagolási létesítményeket.
  • A LEGO Csoportot tulajdonló család augusztusban tette le a LEGO House (magyarul: LEGO Ház) alapkövét, amely egy 12 000 m2 alapterületű élményközpont lesz a dániai Billundban. Amikor a LEGO House majd megnyitja kapuit, a rajongók életkortól függetlenül megismerhetik a LEGO történelmét és az építőelemekben rejlő végtelen lehetőségeket.
  • Szeptemberre felépült a LEGO üzem új gyártócsarnoka a csehországi Kladnóban. Az új csarnok is része az üzem jelentős bővítésének, amely várhatóan 2016-ban fejeződik be.
  • 2014 folyamán jelentős befektetés végre hajtása a Billundban üzemelő öntőüzem berendezéseinek felújításában. A teljesítmény szempontjából továbbra is ez marad a világon a legnagyobb öntőlétesítmény.
  • Végezetül a Brazíliában, Törökországban és Malajziában működő értékesítési irodákkal bővült azon helyek listája, ahol a vállalat jelen van.


Mivel a LEGO Csoport elkötelezett egy olyan szervezet kiépítése iránt, amely támogatja a LEGO játékélmény további globalizálódását, 2014 végéig a vállalat alkalmazottainak száma 893 fővel bővült, így 14 762 főre nőtt. (2013 végén ugyanez a szám 13 869 volt.)

"Lelkes és elkötelezett alkalmazottaink szerte a világon büszkék a 2014-ben elért jelentős teljesítményünkre. Ezenfelül az, hogy még több új alkalmazottunk van, tovább növeli vállalatunk sokszínűségét, illetve új inspirációt nyújt és új munkamódszerek bevezetéséhez járul hozzá. Éppen ezért örülök, hogy ilyen sok új munkatárs csatlakozhatott vállalatunkhoz, köztük a LEGO Csoport igazgatótanácsának két új tagja is" - mondja Jorgen Vig Knudstorp.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!