SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Utazáskor is árérzékenyek a magyarok


autokolcsonzes.hu: Utazáskor is árérzékenyek a magyarok
2015-02-13 10:00 | Sakkom Interaktív



40 százalékkal nőtt a bérautó-foglalások száma a magyarok körében a tavalyi év során, kismértékben az átlagos költés is emelkedett.

A legtöbben spanyolországi nyaralásukhoz foglaltak autót - derült ki az autokolcsonzes.hu online bérautó-foglaló oldal éves statisztikájából.

Tavaly jelentősen nőtt a foglalások száma a magyarok körében, a bérlések alkalmával viszont nem sokkal költöttünk többet, mint egy évvel azelőtt. Legtöbbször a kompakt és gazdaságos járműveket választjuk, melyek jó áron érhetők el, ráadásul a fogyasztásuk is jóval kedvezőbb. "A foglalási statisztikákból jól látszik, hogy ha autóbérlésről van szó, a magyarok alaposan körbenéznek a döntés előtt. Számos foglalási keresést lefuttatnak, hogy megnézzék, melyik autókölcsönző cég ajánlata a legjobb. A legvonzóbbnak általában azt tarják, amely ingyenes lemondást is tartalmaz, így veszteség nélkül tudnak váltani, ha később mégis egy jobb árat találnak" - magyarázta Árok Bianka, az autokolcsonzes.hu kommunikációs vezetője.

Rövidül a nyaralásra szánt idő

A magyarok kedvenc külföldi autóbérlési célpontja még mindig Spanyolország, azon belül is Barcelonában és Malagán kölcsönöztünk a legtöbbször autót 2014-ben. Ezt követte az Amerikai Egyesült Államok, ahol első állomásként leggyakrabban Miamit választják a magyarok, majd innen indulva több hetes túrák keretében bérautóval szelik át az államokat egészen Los Angelesig vagy Washingtonig. "Az olcsóbb repülőjegy árak miatt nem csoda, hogy egyre népszerűbb a keleti part a magyarok körében, mivel egy amerikai utazás alkalmával gazdaságosabb autóval bejárni a kontinenst, ráadásul így mindent saját ritmusukban nézhetnek meg" - magyarázta Árok Bianka. Az előző évekhez képest megnőtt a belföldi autóbérlés aránya is az autokolcsonzes.hu statisztikái szerint, a leggyakoribb a fővárosi bérautó-foglalás.

Míg az előző években átlagosan 8,5 napra béreltünk autót, addig tavaly már átlagosan csak 6 napra szóltak a foglalások, ami valószínűleg azt is jelenti, hogy rövidebb idő jut a kikapcsolódásra. A legtöbben júniusban foglalják le a nyári utazáshoz szükséges bérautót, de az is gyakran előfordul, hogy a szeptemberi utószezonra marad a nyaralás és így az autókölcsönzés is.

A kutatás hátteréről:

Az autokolcsonzes.hu a rentalcars.com partnereként kérdezte le a magyarok autókölcsönzési szokásait a 2014-es évre nézve. Az adatok nem reprezentatívak az autóbérlés szolgáltatást igénybe vevő magyar lakosságra nézve, de jól mutatják a tavalyi év foglalási tendenciáinak főbb változásait.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!