|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Egyéb | Jogsértő étrendkiegészítő reklámok miatt bírságolt a GVH
EGYÉB
![]()
MTI: Jogsértő étrendkiegészítő reklámok miatt bírságolt a GVH
2015-02-09 09:05 | MTI
Több étrendkiegészítő termék jogsértő reklámja miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Schwabe Hungary Kft.-t, valamint a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t. A GVH megállapította, hogy a Schwabe Hungary Kft. (Schwabe Hungary) jogsértően reklámozta az egyes Pearls étrend-kiegészítő termékeket a hirdetésekben megjelenő egészségre vonatkozó állításokkal. A jogsértésért a GVH a Schwabe Hungary-t 315 ezer forint, a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t (Schwabe CEE) pedig 4 millió 530 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte. A versenyhivatal szerint a Schwabe Hungary 2012. december 14. és 2014. január 31. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és jogsértően reklámozott, mert a Pearls Winter+, a PearlsIC, a Pearls YB és az acidophilus Pearls étrend-kiegészítő termékekkel összefüggésben olyan egészségre vonatkozó állításokat tett, amelyek nem feleltek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek. A GVH döntésében megállapította, hogy az egyes reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a Pearls termékek révén minden élethelyzetben megőrizhető a belső egyensúly, az egészség, a termékekben található jótékony hatású baktériumok pedig segítik az élettani folyamatokat, és erősítik a kórokozókkal szembeni védelmet, valamint fenntartható a bélrendszer mikrobiotikus egyensúlya, amelynek zavara akár székletürítési panaszokhoz, intim tünetekhez és fertőzésekre való fogékonysághoz is vezethet. A versenyhivatal nem fogadta el a vállalkozások által becsatolt, a reklámokban megjelenő, a termékek egészségre gyakorolt hatását alátámasztó bizonyítékokat függetlenül attól, hogy azok alátámasztják-e a vizsgált kereskedelmi kommunikációban közzétett állításokat, mivel az érintett termékek hatóanyagait a cégek nem engedélyeztették az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatallal. Közleményében a GVH felhívja a figyelmet arra, hogy étrend-kiegészítő termékek, így probiotikus készítmények reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, így egészségre vonatkozó hatásról szóló állítás csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően fogalmazható meg, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Pécsi Harmadik Színház | Alteo | vendégéjszakák | Rába | BMW | autógyártás | napelempark | eMag | Masterplast | Shell | rizs | Valentin-nap | Horvátország | Oroszország | EU | IKEA | Románia | tojás | SPAR | ALDI | AM | Szent Efrém Férfikar | INA | Szegedi Tudományegyetem
![]() |
PARTNEREINK
|