|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | A Lidl méregteleníti a ruhatárát
KÖRNYEZET
![]()
Greenpeace: A Lidl méregteleníti a ruhatárát
2015-01-15 09:34 | Greenpeace
A Greenpeace-kampány legújabb eredménye: a diszkontáruházlánc 2020-ig kivonja a káros anyagokat a ruházati termékeiből. A világ második legnagyobb diszkontáruházlánca bejelentette, hogy 2020. január 1-ig minden veszélyes vegyi anyagot kivon az üzleteiben forgalmazott ruházati termékekből. A Greenpeace üdvözli, hogy a világ egyik legjelentősebb kiskereskedelmi óriása is beállt a Detox kampányban részt vevő vállalatok sorába. Most már csak az a kérdés, hogy vajon a többi kiskereskedelmi lánc, mint az Aldi, a Penny Market, a Tesco, a Carrefour vagy a Wal-Mart mikor vállalják, hogy a jövőben mellőzik a mérgező anyagokat termékeiből. (A Lidl Detox-vállalása: http://www.lidl.de/de/gemeinsam-veraendern/s7372519 ). A Lidl termékei a Greenpeace közelmúltbeli, gyermekruhákat és cipőket vizsgáló károsanyag-tesztjén igen rosszul szerepeltek. Ám most a Lidl vállalta, hogy 2016 júniusáig kivonja a legkritikusabb szennyező anyagokat, mint például az alkil-fenol-etoxilátokat (APE-k). Ezen anyagok a szennyvízkezelő létesítményekben vagy a környezetben, vizekben még mérgezőbb anyagokká, a vízi élővilág számára mérgező, hormonkárosító alkil-fenolokká (AP-k) bomlanak. A fluorozott vegyületeket, melyek közül több károsítja az immunrendszert és kockázatos a szaporodási képességek szempontjából is, 2017 júliusáig vonja ki a német cég. (A kiskereskedelmi láncok Greenpeace-tesztjének eredménye: http://gpurl.de/kOGsk ). A Lidl beszállítói 80%-ának szennyvíz-kibocsátási adatait is nyilvánosságra hozza 2015 végéig annak érdekében, hogy a döntően Ázsiában működő beszállítóit is ellenőrizhetővé tegye. A vállalások minden textil vagy bőr alapú ruhaipari termékre, felszerelésre és lábbelire vonatkoznak, beleértve a törölközőket, a függyönyöket és a szőnyegeket is. A Lidl az élelmiszer-forgalmazás mellett óriási ütemben bővíti a textíliparhoz kapcsolódó termékeinek palettáját is, melynek forgalma éves szinten már meghaladja az 1 milliárd eurót. A Lidl így Németországban bekerült a 10 legnagyobb ruházati forgalmazó közé, ahogy a Tchibo és az Aldi is. A Tchibo volt az első kiskereskedelmi lánc, akik vállalták a ruhakereskedelmük méregtelenítését. A Greenpeace 2011-ben indult Detox kampánya mostanra 21 vezető világcéget, köztük a Zarát, az Adidast és a H&M-et győzte meg arról, hogy 2020. január 1-ig méregtelenítse ruhagyártását. A Greenpeace Detox kampányának célja, hogy a vezető ruhaipari világmárkák mindannyian kötelezzék el magukat amellett, hogy 2020-ra nulla káros vegyi anyagot bocsássanak ki. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
Rába | BMW | Oroszország | MNB | ALDI | IKEA | Pécsi Harmadik Színház | Horvátország | létszám | Magyar Állami Népi Együttes | Alteo | vendégéjszakák | ManpowerGroup | Románia | Valentin-nap | Masterplast | Sberbank | INA | Szegedi Tudományegyetem | Shell | SPAR | EU | Olaszország | AM
![]() |
PARTNEREINK
|