SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | A Lidl méregteleníti a ruhatárát


Greenpeace: A Lidl méregteleníti a ruhatárát
2015-01-15 09:34 | Greenpeace



A Greenpeace-kampány legújabb eredménye: a diszkontáruházlánc 2020-ig kivonja a káros anyagokat a ruházati termékeiből.

A világ második legnagyobb diszkontáruházlánca bejelentette, hogy 2020. január 1-ig minden veszélyes vegyi anyagot kivon az üzleteiben forgalmazott ruházati termékekből.

A Greenpeace üdvözli, hogy a világ egyik legjelentősebb kiskereskedelmi óriása is beállt a Detox kampányban részt vevő vállalatok sorába. Most már csak az a kérdés, hogy vajon a többi kiskereskedelmi lánc, mint az Aldi, a Penny Market, a Tesco, a Carrefour vagy a Wal-Mart mikor vállalják, hogy a jövőben mellőzik a mérgező anyagokat termékeiből. (A Lidl Detox-vállalása: http://www.lidl.de/de/gemeinsam-veraendern/s7372519 ).

A Lidl termékei a Greenpeace közelmúltbeli, gyermekruhákat és cipőket vizsgáló károsanyag-tesztjén igen rosszul szerepeltek. Ám most a Lidl vállalta, hogy 2016 júniusáig kivonja a legkritikusabb szennyező anyagokat, mint például az alkil-fenol-etoxilátokat (APE-k). Ezen anyagok a szennyvízkezelő létesítményekben vagy a környezetben, vizekben még mérgezőbb anyagokká, a vízi élővilág számára mérgező, hormonkárosító alkil-fenolokká (AP-k) bomlanak. A fluorozott vegyületeket, melyek közül több károsítja az immunrendszert és kockázatos a szaporodási képességek szempontjából is, 2017 júliusáig vonja ki a német cég. (A kiskereskedelmi láncok Greenpeace-tesztjének eredménye: http://gpurl.de/kOGsk ).

A Lidl beszállítói 80%-ának szennyvíz-kibocsátási adatait is nyilvánosságra hozza 2015 végéig annak érdekében, hogy a döntően Ázsiában működő beszállítóit is ellenőrizhetővé tegye. A vállalások minden textil vagy bőr alapú ruhaipari termékre, felszerelésre és lábbelire vonatkoznak, beleértve a törölközőket, a függyönyöket és a szőnyegeket is.

A Lidl az élelmiszer-forgalmazás mellett óriási ütemben bővíti a textíliparhoz kapcsolódó termékeinek palettáját is, melynek forgalma éves szinten már meghaladja az 1 milliárd eurót. A Lidl így Németországban bekerült a 10 legnagyobb ruházati forgalmazó közé, ahogy a Tchibo és az Aldi is. A Tchibo volt az első kiskereskedelmi lánc, akik vállalták a ruhakereskedelmük méregtelenítését.

A Greenpeace 2011-ben indult Detox kampánya mostanra 21 vezető világcéget, köztük a Zarát, az Adidast és a H&M-et győzte meg arról, hogy 2020. január 1-ig méregtelenítse ruhagyártását. A Greenpeace Detox kampányának célja, hogy a vezető ruhaipari világmárkák mindannyian kötelezzék el magukat amellett, hogy 2020-ra nulla káros vegyi anyagot bocsássanak ki.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!