SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Mobilizálódik a játékpiac


JatekNet.hu Webáruház: Mobilizálódik a játékpiac
Országos | 2015-01-14 12:30 | Sakkom Interaktív



Netre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott.

A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu adatai szerint az oldalra érkező látogatások közel 22 százaléka már mobileszközökről érkezett.

A játékpiacon is egyértelműen látszik az online értékesítés előretörése: míg 2013-ban a forgalom körülbelül 10 százaléka érkezett az internetről, addigra 2014-ben már a játékvásárlások több mint egyötöde a weben történt. "A teljes magyar játékpiac - a videójátékokat nem számítva - mintegy 35 milliárd forint volt a tavalyi évben, becsléseink szerint ebből már 6-7 milliárdot tett ki az online értékesítés" - mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.

Az internetes forgalom erősödése mellett a mobileszközök terjedése is jelentős hatást gyakorol a játékpiacra, a JátékNet.hu Webáruház szakértőinek várakozása szerint 2015-ben ez jelentheti majd az egyik legnagyobb kihívást. "Ezt a tendenciát már évek óta érezzük: webáruházunkban már 2013-ban is 10 százalék fölött volt a mobilról érkező látogatások aránya, 2014-ben pedig 22 százalékra ugrott" - emelte ki Bognár Ákos.

20 százalék fölötti növekedés

Az online játékforgalmazói piacot 2014-ben egyrészt az éleződő verseny, másrészt a hipermarketek szorítása határozta meg. A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu ugyanakkor - az előző évhez hasonlóan - így is kétszámjegyű növekedést produkált, a 2013-ban elért 1,4 milliárdos forgalmát több mint 20 százalékkal lépte túl. Az év során a legerősebb nap november 7-ére, az Internetes Vásárlás Napjára esett. A forgalom mellett a csomagszám is nőtt: az év végéig több mint 170 000 csomagot szállított ki a webáruház. A növekedés a költözést is szükségessé tette, a JátékNet.hu így jelenleg több mint 2000 négyzetméteres raktárról szolgálja ki vásárlóit.

A cég eredményeit a szakma és a vásárlók számos díjjal is honorálták: a vállalat ismét bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, elnyerte az Ország Boltja 2014 címet, emellett megkapta a Superbrands minősítést is.

Erősödött az online fizetés

A JátékNet.hu adatai szerint 2014-ben mérséklődött a készpénzes fizetés népszerűsége, ugyanakkor a vásárlók közel 75 százaléka még mindig ezt a fizetési módot választja. "A készpénzes tranzakciók mintegy 5 százalékos csökkenése elsősorban az online fizetési megoldások, köztük az év során bevezetett PayPal rendszer javára történt" - mondta el Bognár Ákos.

A szállítási módok között tovább erősödött a Pick Pack Pont, miközben a személyes átvétel csaknem negyedével visszaszorult, 2014 második félévében már csak a vásárlók egyhatoda választotta ezt a formát. A legnépszerűbb továbbra is a futáros kiszállítás - a megrendelések kétharmadánál döntöttek e mellett a vásárlók -, ugyanakkor a kedvezőbb árnak köszönhetően a következő években a Pick Pack Ponton történő átvétel további növekedése várható.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!