SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Mellényúlás a borvásárlásnál


Borháló: Mellényúlás a borvásárlásnál
Országos | 2014-11-13 11:53 | Borháló



A Borháló borkereskedés akciót indított novemberben, amelyben azt kérik a vevőktől, hogy meséljék el, mikor, hogyan nyúltak mellé borválasztáskor.

Nem várt szakértelemmel nyilatkoznak a vevők az őket ért csalódásokról, a Borháló panaszgyűjtő akciójában. A kereskedés az egy hónapig tartó programjában arra kéri vevőit, hogy egy palacknyi jó borért cserébe meséljék el, mikor, hogyan vásároltak olyan bort, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

"Az első 500 panasz elemzése után azt mondhatjuk, hogy a borkereskedelemben nem a vevőkben van a hiba, borértő emberek is rendszeresen mellényúlnak borválasztáskor, és ez bizony gyakran írható a borászok és a kereskedelem számlájára" - mondja Elek Márton a Borháló igazgatója. A panaszok 29 százalékában olyan esetet mesélnek el a vevők, amikor egy általuk már megismert pincészet valamilyen bora kelt csalódást. Három visszatérő probléma jól tetten érhető. Legtöbbször azt a problémát említették a Borhálóba betérő vásárok, amikor a jól ismert pincészet különleges alkalomra vásárolt bora nem hozza a megszokott jó minőséget, azt a többletet, amit az esemény miatt várnak tőle.

Ugyancsak tipikus eset, amikor a vevők emlékeznek egy bor korábbi évjáratára, vagy kellemes tapasztalatuk van az adott borral, mégis csalódnak, amikor a frissen vett palackot felbontják. Ez nagyon komoly problémákra utal, elképzelhető, hogy a pincészetek, különösen a keresett boroknál, nem rendelkeznek olyan mennyiségekkel, amennyit a kereskedelem elvárna tőlük, és ilyenkor kénytelenek trükkökhöz folyamodni. Ugyanakkor sokszor előfordul az is, hogy a borok kereskedelmi tárolása nem megfelelő, ezért nem tudja hozni igazi formáját a keresett ital.

Ugyancsak sokan panaszkodnak a külföldi borokra, a panaszos vevők csaknem 20 százaléka ilyen esetet ír le. Az elmesélt történetekből az látszik, hogy külföldi bort sokkal inkább próba-szerencse alapon vásárolnak az emberek, mint magyart, ezért az itt szerzett rossz élményeket sokkal kisebb felháborodással írják le. Ez mindenképpen tanulságos a magyar borászatok számára, mert azt mutatja, hogy emberek a megszokott termékek mellett elég aktívan keresnek alternatív, jobb ár/érték arányú borokat. A Borháló Borélmény számainak feldolgozása folyamatban, az akció végeztével további érdekes adatok várhatók a rossz borválasztás tapasztalatairól.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!