SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Dobogós fenntarthatóságban a Magyar Telekom


Magyar Telekom: Dobogós fenntarthatóságban a Magyar Telekom
Külföld | 2014-09-24 10:51 | Magyar Telekom



A világ 108 telekommunikációs vállalatának fenntarthatósági szempontok szerinti működése alapján a nemzetközi rangsorban a Magyar Telekom a 3. helyen szerepel az Oekom Research által készített jelentésében.

A világ telekommunikációs vállalatainak sorrendjét is tartalmazó jelentés szerint a Magyar Telekom fenntarthatósági szempontok alapján - az anyavállalat Deutsche Telekom és a BT Group nyomában - a világranglistán a harmadik helyet foglalja el - áll a vállalat közleményében.

A gazdasági vállalatok működésében kiemelt jelentősége van a jövő kihívásaihoz igazított fenntarthatósági menedzsmentnek. Az Oekom Research, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség külön vizsgálta és rangsorolta a távközlési ágazatban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, a távközlési vállalatok fenntarthatósági menedzsment működését, iparág-specifikus stratégiáját és eredményeit. Az iparági trendekkel - többek között mint a mobilinternet penetráció, a hálózat-üzemeltetés energiaigénye, innováció, adatbiztonság - párhuzamosan vizsgálták a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, azaz a vállalatok klímavédelem, kibocsátás-csökkentés, digitális felzárkóztatás, társadalom és termékek, szolgáltatások iránti felelősségvállalás területén felmutatott törekvéseit és eredményeit.

A vizsgálat a szolgáltató vállalatok ügyfélközpontúságára is kiterjedt, a felelős marketingtevékenységtől a panaszkezelési folyamatokon át az adatvédelemig. A bizalmas ügyféladatokhoz a távközlési szolgáltatóknak kiemelt mértékű a hozzáférése, így nélkülözhetetlen követelmény a felelős, hatékony, biztonságos adatkezelés. Utóbbi szempont a közelmúltban történt adathalász esetek fényében rendkívüli jelentőséggel bírt. Hasonló súlyú vizsgálati szempont volt - egyfelől területi, másfelől társadalmi különbségek feltárásával - a vállalatok digitális szakadék, digitális megosztottság felszámolására tett törekvése és eredményei, a gyerekek és fiatalok káros tartalmaktól való védelme, a szélessávú internet-hozzáférés terjedése, a fejlesztések dinamikája. A Magyar Telekom közel húsz éve foglalkozik a működéséből adódó fenntarthatósági kérdésekkel, és 2000-ben a hazai vállalatok közül az elsők között hozott létre külön környezetvédelmi, majd a vállalat felelős működési folyamatait koordináló fenntarthatósági szervezetet.

Az Oekom Research a befektetési célpontok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség. Több mint 3400 vállalat és 57 ország környezeti és társadalmi teljesítményéről készít elemzéseket, és ügyfelei között összességében 600 milliárd eurót menedzselő pénzügyi szolgáltatást kínáló vállalatok szerepelnek. Az Oekom Research 2009-ben vizsgálta először a Magyar Telekom Csoport működésének környezeti és társadalmi hatásait, akkor, majd a 2013. év végi értékelés alapján ismét a prémium, azaz a befektetésre ajánlott kategóriába sorolta a vállalatcsoportot.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!