|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Energia | Nőtt a Mol eredménye
ENERGIA
mol | mol csoport | budapesti értéktőzsde | ebitda | hernádi zsolt | eni töltőállomás | zmb | eredmény | 24 milliárd forint nettó nyereség
![]()
MTI: Nőtt a Mol eredménye
Országos | 2014-08-01 09:37 | MTI
A Mol-csoport 24 milliárd forint nettó nyereséget ért el 2014. második negyedévében, 27 százalékkal magasabbat, mint az előző év azonos időszakában - közölte a társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján. Az olajipari társaság működési eredményei ugyanakkor romlottak az elemzői várakozásoknak megfelelően, elsősorban a kutatás-kitermelés (upstream) üzletág gyengébb teljesítménye miatt. A csoport "tiszta", újrabeszerzési árakkal becsült kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 95 milliárd forint volt, 17 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A tisztított üzleti eredmény 21 százalékkal csökkent, 28,6 milliárd forintot tett ki. A társaság nettó árbevétele 7 százalékkal 1232 milliárd forintra csökkent az április-júniusi időszakban a konszolidált, nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült pénzügyi gyorsjelentés szerint. Az év első hat hónapjában a Mol-csoport árbevétele 2353 milliárd forintot ért el, amely 10 százalékkal kisebb a bázisidőszakinál. A nettó eredmény az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal mérséklődött, 44,9 milliárd forintot tett ki. A féléves "tiszta", újrabeszerzési árakkal becsült EBITDA 199,6 milliárd forint volt, 22 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál. A tisztított üzleti eredmény 35 százalékkal 65,4 milliárd forintra csökkent. A jelentés idézi Hernádi Zsoltot, a Mol elnök-vezérigazgatóját, aki kiemelte, hogy az év első felében a vállalat felgyorsította kulcsfontosságú projektjeibe a beruházásait, amelyek a Mol jövőjének fő pilléreit képezik. A jelenlegi alacsonyabb termelési szintet a nemrég értékesített mezők kieső termelésével magyarázta, hozzátéve, hogy az új organikus és inorganikus beruházások pozitív hatása ezután lesz érzékelhető. Az elnök-vezérigazgató szerint a következő negyedévekben magasabb termelési szinteket ér el a társaság, továbbá középtávú termelési céljait is megvalósítja az elkövetkező években. Hernádi Zsolt kifejtette azt is, hogy az olajvállalat továbbra is kedvező lehetőségeket lát regionális kiskereskedelmi hálózatának bővítésében, és a nemrég vásárolt több mint 200 Eni-töltőállomás után várhatóan hamarosan újabb régiós retail akvizícióról számolhat be. Az első féléves adatok alapján a kutatás-kitermelés (upstream) üzletág eredménye kisebb lett tavalyhoz képest. Ennek okai közé sorolja a jelentés, hogy a kelet-közép-európai régióban az érett mezők természetes termeléscsökkenése mellett a realizált gázárak is csökkentek a szabályozói változások következtében. Az oroszországi ZMB mező értékesítése miatt is csökkent a kitermelés az egy évvel korábbihoz képest, és ennek hatását csak részben ellensúlyozta az északi-tengeri akvizíció és az intenzív nemzetközi mezőfejlesztési programok. A feldolgozás-kereskedelem üzletág (downstream) nyeresége is mérséklődött, elsősorban az üzemanyagok árrésének jelentős csökkenése, továbbá a nem tervezett leállások miatt. A beruházások és befektetések értéke 2014 első fél évében 247 milliárd forint volt, amelyből 98 milliárd forintot tettek ki az akvizíciós költések, melyet főleg az északi-tengeri akvizíció első negyedéves lezárása magyaráz. A pénzügyi műveletek nettó vesztesége 32 milliárd forintot tett ki, főként a hiteleken és a vevői és szállítói számlákon elszenvedett árfolyamveszteség eredményeként. A Mol-csoport működési cash-flowja az egy évvel korábbihoz képest 52 százalékkal 141 milliárd forintra csökkent az első fél évében. A nettó eladósodottsági mutató 18,5 százalékon állt 2014 első fél évének végén, közel 3 százalékponttal alacsonyabban, mint egy évvel korábban. A Mol részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a papír csütörtöki záróára 11 345 forint volt, az elmúlt egy évben 11 150 és 16 950 forint között mozgott. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
EU | Valentin-nap | Alteo | Ingatlanpiac | IKEA | ALDI | Pécsi Harmadik Színház | az Év szállodája elismerések | Szent Efrém Ferfikar | SPAR | eMAG | naperőmű | Románia | mezőgazdaság | Rába | Horvátország | vendégéjszakák | AM | Oroszország | Napelempark | autógyártás | INA | BMW | Shell
![]() |
PARTNEREINK
|