SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Fenntarthatósági Tervéről jelentett az Unilever


Unilever: Fenntarthatósági Tervéről jelentett az Unilever
Külföld | 2014-07-25 12:50 | Próbakő Communications member of WorldCom PR Group



Nyilvánosságra hozta a 2013-as évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését a vállalatóriás, amelyben a legfontosabb globális és hazai eredményekről számol be.

Míg 2010-ben a terv indulásakor a mezőgazdasági nyersanyagok csupán 14 százaléka származott fenntartható forrásból, addig ez az arány 48 százalékra emelkedett 2013 végére - olvasható a vállalat közleményében. A programoknak köszönhetően 570 ezer kistermelő működését segítették az elmúlt évben.

"Tervünknek köszönhetően csökkentjük a kockázatokat, pénzt takarítunk meg, amit innovációra fordíthatunk. Azok a márkák, amelyek a fenntartható életmód üzleti modelljére épülnek, mint például a Dove, a Lifebouy, a Pureit és a Domestos, jól teljesítenek" - mondja Paul Polman az Unilever elnöke.

Hazai eredmények

A globális Fenntarthatósági Tervben megfogalmazott célkitűzések a vállalat magyarországi működését is meghatározzák. "Magyarországon is folyamatosan azon dolgozunk, hogy a globális Fenntarthatósági Tervben megfogalmazott célkitűzések határidőre teljesüljenek. Köszönhetően annak, hogy céljaink megvalósításába vevőinket, beszállítóinkat és munkavállalóinkat is érdekelté tettük, az eredmények is látványosak" - mondja Gyenes András, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Az Unilever hazai programjai különösen a társadalmi programok tekintetében eredményesek:
 
  • A vállalat a társadalmi felelősségvállalási programjának részeként 2013-ban is csatlakozott az Emberi Erőforrások Minisztériumának Egészségügyért Felelős Államtitkársága és az ÁNTSZ influenzafertőzés elleni kampányához, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában.


 
  • A Dove 2013-ban megvizsgálta, hogy mit gondolnak a magyar nők a szépségről. A felmérésből kiderült, hogy a magyar nők csupán 1 százaléka (!) tartja magát gyönyörűnek, ami rosszabb, mint a nemzetközi átlag. Erre válaszul a Dove elkészítette a "Valódi Szépség Rajzok" című filmet, amellyel a női önbecsülés javításának fontosságára hívja fel a figyelmet, és arra ösztönzi a nőket, hogy vizsgálják felül a magukról alkotott véleményüket. A magyar nyelvű videót eddig több mint 116 ezren* látták.


 
  • Magyarországon a legtöbb nő szív és érrendszeri betegségek következtében hal meg, annak ellenére, hogy a keringési rendellenességek 80 százaléka megelőzhető lenne. Erre hívta fel a figyelmet tavaly a Pirosban a Nőkért mozgalom, amelyhez Magyarországon a Flora márka csatlakozott.


Az elmúlt év a környezetterhelés csökkentését célzó vállalások tekintetében is eredményes volt:
 
  • Magyarországon 2013-ban a gyártásból származó tonnára vetített C02-kibocsátás 5 százalékkal csökkent 2012-höz viszonyítva, és 77 százalékkal 2008-hoz viszonyítva.


 
  • Az elmúlt évben a tonnára vetített vízfelhasználás 11 százalékkal növekedett, a veszprémi gyár új gőzfejlesztő berendezésének megemelkedett vízigénye miatt. Ez 2 százalékos emelkedés 2008-hoz viszonyítva.


 
  • Az egyik legnagyobb siker, hogy 2013 végére az Unilever Magyarország gyáraiból és raktáraiból már egyáltalán nem kerül hulladék hulladéklerakóba.


Terv 2.0.

Az Unilever a Fenntarthatósági Terv továbbfejlesztéseként újabb célkitűzéseket fogalmazott meg a vállalat. Ilyen új kötelezettség-vállalás a méltányos foglalkoztatás megteremtése a teljes ellátási láncon belül, a nők lehetőségeinek kiterjesztése, valamint a befogadó üzleti modell kialakítása, amelyben nagyobb szerepet kapnak a kistermelők és a fiatal vállalkozók.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!