|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kultúra | Egyre kevesebben vásárolnak könyvet Szerbiában
KULTÚRA
szerbia | danas | gabriel garcia marquez | gustav falubert | érzelmek iskolája | havas béla | bor filozófiája
![]()
MTI: Egyre kevesebben vásárolnak könyvet Szerbiában
Külföld | 2014-04-28 16:41 | MTI
A belgrádi könyvesboltokban egyre kevesebben vásárolnak szépirodalmi alkotásokat, néhány üzlet szinte már csak papír- és írószer, valamint iskolaszerek eladásából tartja fenn magát. A belgrádi könyvesboltokban egyre kevesebben vásárolnak szépirodalmi alkotásokat, néhány üzlet szinte már csak papír- és írószer, valamint iskolaszerek eladásából tartja fenn magát - írta pénteken a Danas című szerbiai napilap. Az újság beszámolója szerint a belgrádiak - és általában Szerbia lakossága - egyre kevésbé engedhetik meg maguknak, hogy a munkához vagy a tanuláshoz feltétlenül szükséges könyveken felül további irodalmi alkotásokat vásároljon. A belgrádi üzletek körképe alapján a Danas megállapította, hogy a gyerekkönyveknek mindig van piaca, azok eladására mindig lehet számítani. Emellett a szerb fővárosról és az országról szóló történelmi-turisztikai könyvek számíthatnak biztos eladásra, Aleksandar Diklić Beograd veciti grad (Belgrád, az örök város) című műve például minden újabb kiadás után azonnal elfogy a polcokról. Az eladók szerint a szerb vásárlók "divat alapján" vásárolnak, vagyis mindig azokat a műveket keresik, amelyeket a média éppen reklámoz. Mint mondták, Gabriel García Márquez halála után ismét megnőtt a kereslet a regényei iránt. Van azonban néhány klasszikusnak számító külföldi regény, amelyet mindig szívesen olvasnak a szerbek. Ilyen például Gustav Flaubert Érzelmek iskolája című műve és Hamvas Béla A bor filozófiája című könyve is. A legkevésbé az irodalomelmélet iránt érdeklődnek az olvasók, egyes üzletekben az is előfordul, hogy napokig egyetlen könyvet sem adnak el - számolt be a Danas. A 19. század végén a boltok még azt is feljegyezték, hogy a könyvvásárlóknak mi volt a foglalkozásuk, így még pontosabb képet tudtak alkotni a fogyasztói szokásokról. A szerb főváros például az első világháborút megelőzően jelentős polgári városnak számított, az olvasási trendek egybecsengtek más európai országok szokásaival. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
lemezhajlítás | pezsgő | macskák | CV | fenntartható önkormányzat | étterem | kutyák | Játék | táp | Magyar Vöröskereszt | Knorr-Bremse | karácsony | tudás | Varnus Xaver | telefontok | fémipar | Rhoda Scott | menstruáció | Virsli | társ | Iskolaszer | Auchan | álláskeresés | Okostelefon
![]() |
PARTNEREINK
|