|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Energia | A járművek üzemanyag-felhasználása tovább javítható
ENERGIA
bosch | európai unió | dr volkmar denner | robert bosch gmbh | bécsi motor szimpózium | eu | suv | cng
Bosch: A járművek üzemanyag-felhasználása tovább javítható
Külföld | 2013-05-16 12:45 | Pressinform
A Bosch bízik abban, hogy az Európai Unió gépjárműflottákra vonatkozó, kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátási célkitűzése műszakilag megvalósítható. "Folyamatosan innovatív megoldásokon dolgozunk, hogy a motorokat valamennyi járműkategóriában fejlesszük. Lehetségesnek tartjuk az üzemanyag-fogyasztás további csökkentését, de bizonyos esetekben ez jelentős többletköltségekkel járhat" - mondta Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke, a kutatás-fejlesztési terület felelőse a 2013-as Bécsi Motor-szimpóziumon. "Úgy gondoljuk elengedhetetlen, hogy az erőátviteli rendszer további fejlesztéseit költség-haszon szempontból vizsgáljuk" - tette hozzá a szakember. A Bosch műszakilag minden járműszegmensben lehetségesnek tartja a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentését, ami segít a környezet megóvásában és az erőforrások megőrzésében. A legújabb technológiával felszerelt kompakt autók már ma is teljesítik az EU célszámait: a szegmens legmodernebb dízelmotorjai mindössze 81 gramm szén-dioxidot, míg benzines megfelelőjük 99 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. A kompakt autók esetében a 2020-ra meghatározott kibocsátási célértékek elérése karnyújtásnyira van, egyes esetekben már megvalósult, és a motorok folyamatos fejlesztése még tovább csökkentheti az értékeket. Különösen a középkategóriában fontos tényező az ár. A Bosch ezért ebben a szegmensben azon dolgozik, hogy a motorok tisztábbak és hatékonyabbak legyenek, de egyben megfizethetők is maradjanak. Ehhez új elemekre van szükség. Olyan rendszerekre például, amelyek képesek hatékonyan visszanyerni a fékenergiát, ezzel kis mértékben villamosítva a hajtásláncot. További erőfeszítésekkel még a középkategóriában is elérhető lesz az EU 2020-ra kitűzött igen ambiciózus célja. Jelenleg e kategória modern dízelmotorjainak szén-dioxid-kibocsátása 105 g/km, a modern benzinmotoroké pedig 115 g/km. A plug-in hibrid rendszerek még jobban felértékelik a prémium szegmenst A kompakt és a középkategóriás járművek ezen fejlesztései sok autógyártó számára előnyösek. Minél gazdaságosabbak egy járműflotta nagyobb részét kitevő kompakt modellek, annál jobban tudják ellensúlyozni a szabadidőautók (SUV-ok) kibocsátásait. A prémium kategóriában már nem elég optimalizálni a belső égésű motorokat a szén-dioxid-kibocsátási célértékek eléréséhez. További megtakarítások érhetők el a menetellenállás és a tömeg csökkentésével. Autóipari beszállítóként a Bosch jelenleg olyan hatékony plug-in hibrid rendszerek kifejlesztésén dolgozik, amelyekkel lehetővé válik akár 60 kilométeres távolság megtétele is kizárólag elektromos hajtással. Ilyen rendszerek alkalmazásával még egy szabadidőautó (SUV) szén-dioxid-kibocsátása is csökkenthető. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy az érintett járműkategória drágább lesz. Másrészről a plug-in hibrid rendszerek olyan extra funkciókat kínálnak, amelyek még jobban felértékelik a prémium szegmenst. Egy ilyen hajtáslánccal felszerelt autó elektromos üzemmódban szinte hangtalanul jár, hatótávolsága ennek ellenére megegyezik egy belső égésű motorral rendelkező autóéval. A feltöltő funkciónak köszönhetően a kiegészítő elektromos hajtáslánc nyomatéka még élvezetesebbé teszi az autó vezetését. A hajtáslánc villamosításán felül a Bosch lehetőséget lát arra, hogy minden járműkategóriába gazdaságos CNG motor kerüljön. "A CNG rendszerek kis többletköltséggel már ma is csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást. Ezen a területen a Bosch alkatrészek műszaki szempontból vezető szerepet töltenek be" - mondta Denner. "A gázüzemű járművek piaci térnyerésének növeléséhez azonban az infrastruktúra jelentős bővítésére van szükség." 2012-ben 31,1 milliárd eurós árbevételével a gépjárműtechnika üzletág adta a Bosch teljes árbevételének 59 százalékát. Ebben az üzletágban mintegy 177 ezer munkatárs dolgozik világszerte, közülük 33 ezren fejlesztőmérnökként.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
utazás | Palladio Orchestra | műfü | magyarok | fenntartható önkormányzat | karácsony | Virsli | Rhoda Scott | édességek | táp | karácsonyi különlegességek | pezsgő | szilveszter | Auchan | kert | Varnus Xaver | macskák | cafeteria | Magyar Vöröskereszt | fémipar | kutyák | K&H | lemezhajlítás | Bad Kleinkirchheim
|
PARTNEREINK
|