SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Az Unilever fenntarthatósági terve serkenti a növekedést


Unilever: Az Unilever fenntarthatósági terve serkenti a növekedést
Külföld | 2013-04-23 17:00 | Próbakő Communications member of WorldCom PR Group



Az Unilever április 22-én közzétette a 2012-es évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését.

Az Unilever a környezettudatos működés szellemében jelentősen csökkentette gyáraiban az energiafelhasználás, a vízfogyasztás, a felhasznált anyagok és a kibocsátott hulladék mennyiségét, aminek eredményeként 2008 óta mintegy 300 millió euróval csökkentette költségeit. A vállalat ezzel egy időben a fenntartható forrásokból származó mezőgazdasági nyersanyagainak arányát jelentősen (2010-ben 14% volt), mintegy 36 százalékra növelte 2012-ben.

Unilever Fenntarthatósági Terv - második éves fenntarthatósági jelentés
2010-ben az Unilever három nagy, 2020-ig elérendő célt tűzött ki maga elé:
 
  • hozzásegít több mint 1 milliárd embert az egészség és a jólét javításához
  • a nyersanyagokat 100 százalékban fenntartható forrásból szerzi be
  • megfelezi termékei ökológiai lábnyomát a teljes értékláncra vonatkozóan


A vállalat a tíz évre tervezett Fenntarthatósági Terv első két évében stabilan halad céljai megvalósítása felé. A brit-holland tulajdonú FMCG óriás egészség és higiénia javítását célzó programjaival mintegy 224 millió embert ért el világszerte. A programok során kiemelt figyelmet kapott a kézmosás betegségmegelőző szerepének hangsúlyozása, a biztonságos ivóvíz lehetőségének megteremtése, a szájápolási szokások javítása és a fiatalok önbecsülésének fejlesztése.

2012-ben a nyersanyagok több mint harmada (36%) származott igazoltan fenntartható forrásból, ami különösen a pálmaolaj, a cukor, a kakaó, a zöldségek és a napraforgó olaj tekintetében jelent elmozdulást. A fenntarthatósággal kapcsolatos eredmények különösen azokon a területen kiemelkedőek, amikre a vállalatnak közvetlen hatása van. 2008 és 2012 között a gyártás során keletkező széndioxid harmadával, a hulladék mennyisége 50 százalékkal csökkent. 2012-re a vállalat 252 gyárának több mint felében teljesen megszűnt a hulladéklerakás, további cél, hogy ez minden gyárban megvalósuljon 2015-ig. Ugyanakkor a teljes értékláncra vetítve a gyártási folyamat az ökológia lábnyom csupán 4 százalékát adja. Ezzel szemben sokkal nagyobb jelentőséggel bír a mezőgazdasági alapanyagok beszerzésének módja (25%) és az, ahogy fogyasztók az egyes termékeket felhasználják (68%). Az Unilever számára az egyik legnagyobb kihívást továbbra is az jelenti, hogy hogyan ösztönözze fogyasztóit a fenntartható fogyasztásra.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!