SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Megjelent a Henkel 2012. évi fenntarthatósági jelentése


Henkel: Megjelent a Henkel 2012. évi fenntarthatósági jelentése
Külföld | 2013-03-12 11:53 | Henkel



Megjelent a Henkel legfrissebb, sorrendben 22. fenntarthatósági jelentése, amelynek fő témája a vállalat által 2012-ben bemutatott fenntarthatósági stratégia megvalósítása.

A stratégia a "többet elérni kevesebből" célkitűzésre épül, amelynek értelmében a Henkel az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növeli 2030-ig. A cél érdekében a Henkel aktívan bevonja munkatársait a stratégia végrehajtását támogató programokba, valamint együttműködik partnereivel, hogy a fenntarthatósági személet a különböző értékláncokon belül is megvalósuljon.

A stratégia tükrözi azt az elkötelezettséget, hogy a Henkel vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság terén. A vállalat új, úttörő megoldásokat igyekszik találni a fenntarthatósági kihívásokra úgy, hogy ezzel párhuzamosan felelősen alakítja üzleti tevékenységét és növeli gazdasági sikereit is. "Komoly eredményeket értünk el 2012-ben" - hangsúlyozta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrásokért felelős alelnöke. A Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöki posztját is betöltő alelnök elmondta: "a széleskörű programoknak, valamint a számos projektnek és kezdeményezésnek köszönhetően közel 47 ezer munkatársunk ismeri a közép- és hosszú távú célkitűzéseinket. Mindamellett jól tudjuk, hogy még nagyon hosszú út áll előttünk. A korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló természeti erőforrások iránti egyre nagyobb igény ismeretében tovább kell fejlődnünk a fenntarthatóság terén úgy, hogy közben összehangoljuk a rövid távú igényeket a hosszú távú célokkal."

Amellett, hogy az eddigieknél is aktívabban vonta be munkatársait a fenntarthatósági célkitűzések elérését támogató folyamatba, a Henkel 2012-ben tovább erősítette együttműködését partnereivel a teljes értékláncon belül. Mindez egyrészt a beszállítókkal, másrészt pedig az ügyfelekkel és a kereskedő partnerekkel való együttműködéseken keresztül valósult meg. A kereskedelmi partnerek kiemelten fontosak a Henkel számára, mert a fogyasztókat rajtuk keresztül lehet tájékoztatni a fenntarthatóbb termékek megjelenéséről és azok környezetbarát módon történő felhasználásáról.

Az elmúlt tizenegy évben a vállalatnak sikerült 44 százalékkal csökkentenie a vízfogyasztását és 43 százalékkal az energiafelhasználását. A vállalat hulladék kibocsátása a termelés metrikus tonnájára vetítve 55 százalékkal, a munkahelyi balesetek száma pedig 86 százalékkal csökkent. Ez mérföldkövet jelent a Henkel számára a 2015-ig szóló középtávú célkitűzéseket illetően, valamint ahhoz, hogy a vállalat 2030-ig háromszorosára növelje erőforrás-hatékonyságát. A Henkel immár 12 éve szerepel az FTSE4Good indexben, tavaly pedig sorozatban hatodik alkalommal került be iparágának fenntarthatóságban vezető vállalataként a Dow Jones Sustainability Indexbe, valamint sorrendben ötödször jelölték a világ legetikusabb vállalatai közé.

Fenntarthatósági Stratégia 2030

A Henkel célja, hogy 2030-ra minden euró árbevétel harmadannyi ráfordítást igényeljen, mint jelenleg. Annak érdekében, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát és lehetővé tegye a fenntartható fogyasztást, a vállalat három fő területet határozott meg: termékek, partnerek és emberek. Elkötelezettségük és tudásuk révén a Henkel közel 47 ezer munkatársa a világ minden pontján részt vesz az új fenntarthatósági stratégia végrehajtásában. Az innovatív termékek fejlesztésén és gyártásán túl - ami egyben az alaptevékenységet is jelenti - a vállalat a továbbiakban is az ügyfeleivel és a fogyasztókkal, valamint beszállítóival és ipari felhasználóival való szoros együttműködésre összpontosít, annak érdekében, hogy a fenntarthatóság a teljes értékláncon keresztül érvényesüljön. A Henkel abban is segítséget nyújt partnereinek, hogy ők is csökkenthessék ökológiai lábnyomukat.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!