SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban


Cetelem: Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
Országos | 2012-11-29 | Double Decker PR Ügynökség



Bár az üzletek már novembertől készenlétben állnak, egyre később indulunk a karácsonyi ajándékokért.

December utolsó heteiben vesszük meg részletre a kiszemelt termékeket és tartalékolunk az év eleji akciókra is. A digitális forradalom a karácsonyfa alatt is tetten érhető: az idei év egyik slágerajándéka minden bizonnyal a tablet lesz, bár a lapostévé továbbra is őrzi népszerűségét - derül ki a Cetelem előrejelzéséből.

Míg korábban már novembertől jártuk a boltokat ajándékokért, a tapasztalatok alapján a vásárlási roham évről évre később indul. Év végi "beszerzéseinket" inkább az ünnepek előtti 2-3 hétre időzítjük és ebben az időszakban a legnépszerűbb az áruhitel is, derül ki a Magyar Cetelem adataiból. Míg az értékesebb meglepetésekhez áruhitelt veszünk fel, a kisebb ajándékokat egyre gyakrabban hitelkártyával fizetjük ki.

Megfontoltabban vásárolunk, akciókra vadászunk

Bár későbbre tolódik és rövidebb ideig tart, a karácsonyi bevásárlás jelenti az áruhitelek igazi "szezonját". A Cetelem szerint idén várhatóan 3-4 százalékkal kevesebbet költünk karácsonyi ajándékra hitelből, mint tavaly, ugyanakkor az év végére időzített nagyobb vásárlások mellett egy-egy akció év közben is jelentősebb kiadásra, hitelfelvételre sarkallhat bennünket. Az áruhitelezés piacvezetője szerint a jellemzően népszerű sporteseményekhez kapcsolódó kedvezmények "kiegyensúlyozzák" az éves forgalmat: idén nyáron a foci EB-re és az olimpiára vett lapostévék miatt nőtt a felvett áruhitelek száma a nyári hónapokban.

A nehezebb gazdasági körülmények hatására tudatosabban vásárolunk, amit jól mutat, hogy egyre többen vadászunk az év eleji akciókra. Míg négy-öt éve az év első hónapjaiban üresen kongtak az üzletek, az utóbbi időszakban egyre népszerűbbek az újévi leárazások. "A karácsonyi dömpinget követő kiárusítások évről-évre erősödő forgalmat generálnak, idén januárban a Cetelemnél 20 százalékkal több áruhitelt vettek fel, mint tavaly év elején" - mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.

Digitális forradalom a fa alatt

Bár a karácsonyi időszakban a lapostévé még mindig az egyik slágerterméknek számít, a legújabb számítástechnikai cikkek és kütyük is egyre népszerűbbek. A digitális eszközök területén pedig további átrendeződés figyelhető meg: míg az év elején még főként laptopokat és noteszgépeket vettünk hitelre, a fa alá várhatóan már tabletek fognak kerülni.

Bármilyen termék is kerül a kosarunkba, fontos, hogy a részletfizetés választása előtt felelősen döntsünk. "Mielőtt hitelfelvételre kerülne sor, alaposan mérjük fel anyagi helyzetünket, mérlegeljük, hogy a havi részlet mennyire terheli meg a családi kasszát. Ne csak a termékről, az áruhitellel járó lényeges részletekről, feltételekről is alaposan tájékozódjunk" - hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!