SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | A gyorsaság és a rugalmasság a legfontosabb a nagyvállalatok pénzügy...


K&H: A gyorsaság és a rugalmasság a legfontosabb a nagyvállalatok pénzügyeinek intézéséhez
Országos | 2012-11-26 | WELL PR Agency



Míg a bankválasztásnál az ügyintézés gyorsasága és a rugalmasság a fő szempont, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már a pénzügyi paraméterek a leginkább meghatározók a nagyvállalatok számára.

A gyors ügyintézés és a rugalmasság a két legfontosabb szempont a nagyvállalatok bankválasztásánál, míg a harmadik legnagyobb befolyással bíró tényezőként egyforma súllyal a megbízhatóságot, valamint a jó árakat és kondíciókat jelölte meg a K&H nagyvállalati monitor kutatás során megkérdezett 550 nagyvállalati vezető. "Míg a bankkal szemben támasztott követelményeknél elsősorban az ügyintézés, valamint a biztos banki háttér játsszák a kulcsszerepet, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már döntő szerepe van az ártényezőknek, pénzügyi kondícióknak" - mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

A bizalomnak és az elkötelezettségnek különösen nagy szerepe van a nagyvállalatok esetében, hiszen minden harmadik cég a már meglévő banki kapcsolatait használja, és csak kevesebb, mint harmadukra jellemző, hogy maguktól másik bankot keresnek. Kivétel ez alól csupán a mezőgazdasági cégek, akik közül az átlagnál jóval többen (41,8%) keresnek maguknak saját bankot - derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatásából.

A személyes kapcsolat fontosságát mutatja, hogy a vállalati ügyfelek 85 százaléka saját kijelölt kapcsolattartóval, míg 8 százalékuk egy állandó fiókmunkatárssal, 5 százalékuk pedig a helyi fiókvezetővel intézi banki ügyeit. A nagyvállalatok csupán 2 százaléka jelezte, hogy teljesen véletlenszerűen, az éppen helyszínen lévő banki ügyintézőn keresztül rendezi banki műveleteit. "Ez utóbbi, alkalmanként más-más ügyintézővel történő banki szolgáltatás igénybevétele egyáltalán nem jellemző a nagyvállalati ügyfélkörre, hiszen ezek a cégek nemcsak méretük, de tevékenységük miatt is olyan speciális tranzakciókat, banki szolgáltatásokat is igényelnek, mint például a cash-pool vagy a treasury szolgáltatások, amelyeket a lakossági illetve kkv ügyfelek nem vesznek igénybe" - magyarázta a pénzügyi szakember.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!