|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Külföldön hódítanak, itthon még gyerekcipőben járnak a bioéle...
ÉLELMISZERIPAR
![]()
Naszálytej Zrt.: Külföldön hódítanak, itthon még gyerekcipőben járnak a bioélelmiszerek
Országos | 2012-09-13 | Premier Kommunikacios Iroda
Világszerte fokozatosan előtérbe kerül a természetes táplálkozás, a természetességhez való visszatérés, így egyre többen keressük a biotermékeket. A nyugati országokban folyamatosan nő a természetes gazdálkodásból, ellenőrzött forrásból származó élelmiszerek, köztük a tejtermékek népszerűsége. A Naszálytej Zrt. megbízásából készített hazai felmérés szerint itthon ismerjük ugyan a biotejet és jelentős igény is mutatkozik a természetes élelmiszer iránt, de sokan a magasabb ár miatt nem ezt a tejtípust választják. A hazai termelésű biotejek minőségét ugyanakkor jól igazolja, hogy Magyarország első biotejtermékeinek gyártója, a Naszálytej, Zöldfarm termékei Magyar Termék Nagydíjat kaptak a Parlamentben. Az vagy, amit megeszel Világszerte egyre inkább trenddé válik a bioétkezés. Ennek oka az egészségtudatos életmód: egyre inkább vágyunk a természeteshez való visszatérésre, arra, hogy óvjuk magunk és családunk egészségét a különböző adalékanyagoktól. A hagyományos biopiacok azonban nem tömegigényeket szolgálnak ki, ezért áraik is magasabbak a boltiaknál. Mivel tejet és tejtermékeket alapélelmiszerként mindennap fogyasztunk, fokozatosan elvárássá válik, hogy a mindennapi bevásárlás során ezek biogazdálkodásból származó típusai is elérhetők legyenek a boltok polcain. "Finom, egészséges, de drága" Magyarország első és vezető biotej gyártó tejipari vállalata, a Naszálytej Zrt. nem reprezentatív felmérése szerint nekünk, magyaroknak fontos az egészséges táplálkozás, így szívesen választanánk biotermékeket, ha megengedhetnénk magunknak. Ördögi körforgásként azonban éppen az eredményez magasabb árakat, hogy a kis forgalom miatt még magasabbak a biotej gyártásának és előállításának költségei. A biotej piaci részesedése ugyanis a lassú növekedés ellenére Magyarországon mindössze 0,3%, így az áruházak sincsenek rákényszerítve arra, hogy árversennyel keressék a fogyasztók kegyeit. Ami házi, az bio? Ugyancsak a felmérés mutat rá arra, hogy a lakosság egy része nem ismeri a biogazdálkodás lényegét, így nem feltétlenül bízik abban, hogy a bio jelzésű élelmiszer "megéri az árát", azaz valóban hordozza-e az elvárt ár-érték arányt. Csakúgy, mint más, csomagolt élelmiszerek esetében, a bio jelzéssel ellátott tejtermékek is szigorú ellenőrzés alá esnek. "Az Európai Uniós szabályok előírják, hogy mind a gazdáknál, mind a feldolgozás során tanúsítani kell azt, hogy a biotej valóban megfelel minden szabályozásnak" - mondta Dr. Roszik Péter, a Biokontroll Hungária Kft. ügyvezetője. "Mivel igen magas követelményrendszernek és jogszabályi előírásoknak kell megfelelniük, a biotejek előállításának hátterében nagyon körültekintő tehéntartás áll, ami a tejek ízén is érezhető. Az ökológiai gazdálkodás sok tekintetben lényegesen biztonságosabb, mint a háztáji termelés. Vannak persze bio módon tartott házi tehenek, de az, hogy valami házi, nem feltétlenül jelent magasabb minőséget" - tette hozzá a szakember. Hogyan készül a biotej? A biotejet megkülönböztetett gondossággal kezelik és kíméletesen dolgozzák fel, minden más tejtől elkülönítve, hogy a különleges beltartalmi értékek változatlanul megmaradjanak. A minőségmegőrzés fontos része a rendkívül gyors, korszerű technológia, ami a fejéstől számított 12 órán belül biztosítja a tej kiváló minőségű feldolgozását. "Sokan félreértik a biotej különlegességét és azt gondolják, ez a tejtípus több vitamint vagy ásványi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos tehéntej" - mondta Kuk Titusz, a Naszálytej Zrt. vezérigazgató-helyettese. "Mind a hagyományos, mind a biotej egészséges ital és egyazon forrásból származnak. Utóbbi kiemelkedő előnye, hogy környezeti szennyeződéstől mentesen tartott tehenektől származik, így is állítják elő és minden vegyi anyagtól mentes környezetben kezelik és csomagolják" - tette hozzá. Díjnyertes egészség Minőségük elismeréseként Magyarország első biotejtermékei közül Magyar Termék Nagydíjjal tüntettek ki a Naszálytej Zrt. Zöldfarm ESL, 3,5%-os tej, a 2,8%-os és az 1,5%-os UHT biotej, valamint a Zöldfarm biotejföl, -kefír és -joghur termékekeit. A vállalat ezek mellett 1,5%-os ESL biotejet, biotúrót és több fajta biotofut is biztosít az egészségtudatos lakosságnak. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
kopaszodás | Rumour by Rácz Jenő | bútor | zár | Intersnack | finanszírozási modell | állás | okosotthon | E.ON | hátizsák | mozdony | szőrtelenítés | osztalék | Bátor Tábor | Gyereknap | kilincs | bicikli | Gyűrű | Raben Group | E-on | Ganz | polikarbonát | permetezés | ovis
![]() |
PARTNEREINK
|