SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Külföldön hódítanak, itthon még gyerekcipőben járnak a bioéle...


Naszálytej Zrt.: Külföldön hódítanak, itthon még gyerekcipőben járnak a bioélelmiszerek
Országos | 2012-09-13 | Premier Kommunikacios Iroda



Világszerte fokozatosan előtérbe kerül a természetes táplálkozás, a természetességhez való visszatérés, így egyre többen keressük a biotermékeket.

A nyugati országokban folyamatosan nő a természetes gazdálkodásból, ellenőrzött forrásból származó élelmiszerek, köztük a tejtermékek népszerűsége. A Naszálytej Zrt. megbízásából készített hazai felmérés szerint itthon ismerjük ugyan a biotejet és jelentős igény is mutatkozik a természetes élelmiszer iránt, de sokan a magasabb ár miatt nem ezt a tejtípust választják. A hazai termelésű biotejek minőségét ugyanakkor jól igazolja, hogy Magyarország első biotejtermékeinek gyártója, a Naszálytej, Zöldfarm termékei Magyar Termék Nagydíjat kaptak a Parlamentben.

Az vagy, amit megeszel
Világszerte egyre inkább trenddé válik a bioétkezés. Ennek oka az egészségtudatos életmód: egyre inkább vágyunk a természeteshez való visszatérésre, arra, hogy óvjuk magunk és családunk egészségét a különböző adalékanyagoktól. A hagyományos biopiacok azonban nem tömegigényeket szolgálnak ki, ezért áraik is magasabbak a boltiaknál. Mivel tejet és tejtermékeket alapélelmiszerként mindennap fogyasztunk, fokozatosan elvárássá válik, hogy a mindennapi bevásárlás során ezek biogazdálkodásból származó típusai is elérhetők legyenek a boltok polcain.

"Finom, egészséges, de drága"
Magyarország első és vezető biotej gyártó tejipari vállalata, a Naszálytej Zrt. nem reprezentatív felmérése szerint nekünk, magyaroknak fontos az egészséges táplálkozás, így szívesen választanánk biotermékeket, ha megengedhetnénk magunknak. Ördögi körforgásként azonban éppen az eredményez magasabb árakat, hogy a kis forgalom miatt még magasabbak a biotej gyártásának és előállításának költségei. A biotej piaci részesedése ugyanis a lassú növekedés ellenére Magyarországon mindössze 0,3%, így az áruházak sincsenek rákényszerítve arra, hogy árversennyel keressék a fogyasztók kegyeit.

Ami házi, az bio?
Ugyancsak a felmérés mutat rá arra, hogy a lakosság egy része nem ismeri a biogazdálkodás lényegét, így nem feltétlenül bízik abban, hogy a bio jelzésű élelmiszer "megéri az árát", azaz valóban hordozza-e az elvárt ár-érték arányt. Csakúgy, mint más, csomagolt élelmiszerek esetében, a bio jelzéssel ellátott tejtermékek is szigorú ellenőrzés alá esnek.

"Az Európai Uniós szabályok előírják, hogy mind a gazdáknál, mind a feldolgozás során tanúsítani kell azt, hogy a biotej valóban megfelel minden szabályozásnak" - mondta Dr. Roszik Péter, a Biokontroll Hungária Kft. ügyvezetője. "Mivel igen magas követelményrendszernek és jogszabályi előírásoknak kell megfelelniük, a biotejek előállításának hátterében nagyon körültekintő tehéntartás áll, ami a tejek ízén is érezhető. Az ökológiai gazdálkodás sok tekintetben lényegesen biztonságosabb, mint a háztáji termelés. Vannak persze bio módon tartott házi tehenek, de az, hogy valami házi, nem feltétlenül jelent magasabb minőséget" - tette hozzá a szakember.

Hogyan készül a biotej?
A biotejet megkülönböztetett gondossággal kezelik és kíméletesen dolgozzák fel, minden más tejtől elkülönítve, hogy a különleges beltartalmi értékek változatlanul megmaradjanak. A minőségmegőrzés fontos része a rendkívül gyors, korszerű technológia, ami a fejéstől számított 12 órán belül biztosítja a tej kiváló minőségű feldolgozását.

"Sokan félreértik a biotej különlegességét és azt gondolják, ez a tejtípus több vitamint vagy ásványi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos tehéntej" - mondta Kuk Titusz, a Naszálytej Zrt. vezérigazgató-helyettese. "Mind a hagyományos, mind a biotej egészséges ital és egyazon forrásból származnak. Utóbbi kiemelkedő előnye, hogy környezeti szennyeződéstől mentesen tartott tehenektől származik, így is állítják elő és minden vegyi anyagtól mentes környezetben kezelik és csomagolják" - tette hozzá.

Díjnyertes egészség
Minőségük elismeréseként Magyarország első biotejtermékei közül Magyar Termék Nagydíjjal tüntettek ki a Naszálytej Zrt. Zöldfarm ESL, 3,5%-os tej, a 2,8%-os és az 1,5%-os UHT biotej, valamint a Zöldfarm biotejföl, -kefír és -joghur termékekeit. A vállalat ezek mellett 1,5%-os ESL biotejet, biotúrót és több fajta biotofut is biztosít az egészségtudatos lakosságnak.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!