SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Rendezvény | A vidék meghódította Budapestet


Avantgarde Group: A vidék meghódította Budapestet
Országos | 2012-08-16 | Avantgarde Group



A Vidéki Mustra programsorozat keretében, eddig 10.000 liter tejterméket és közel 1000 kg háztáji húskészítményt vásároltak a látogatók.

A nyár közepén debütált termelői piac messze felülmúlta az előzetes elvárásokat, a Vidékfejlesztési Minisztérium árkádjai alatt minden pénteken több mint 50 termelő kínálja portékáit. Az FVM államtitkára szerint az ingyenes árusítási lehetőséggel a minisztérium kedvet akar csinálni ahhoz, hogy a termelők részt vegyenek a helyi piacokon. Itt vásárol Buday Péter mesterszakács is, aki így a legfrissebb alapanyagokból készíti a hétvégi ebédet.

A kilátogatók vásárlás előtt megkóstolhatják a kiszemelt háztáji hús és sajtkülönlegességeket, illetve a kiváló minőségű zöldségeket és gyümölcsöket. A piacon a fővárosiak mellett a turisták is megismerhetik a vidék értékeit, hiszen a Parlamenttel szemben igazi piaci hangulatot és kitűnő magyar terméket találhatnak a külföldiek.

"A Vidék Mustra első hat rendezvénye nagyon sikeres volt, hosszú sorok álltak a standok előtt. Az árusok estig szinte a teljes árukészletüket eladták. Ez is mutatja, hogy a fővárosban is igény van a kiváló minőségű, ízletes vidéki termékekre" - mondta V. Németh Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Szezonális termékek és társasági esemény
A termelői piacokon olyan egészséges termékeket kapni, amelyekről tudjuk, hol készültek és miből, vagy hol termesztették azokat. A szezonális termékek gyorsan, közvetlenül kerülnek a pultokra, így friss, gazdag ízvilágú ételeket készíthetünk belőlük.

"Elfeledett ízeket is újra felfedezhetünk a termelői piacokon, elég, ha csak a lédús paradicsomra vagy a háztáji tejre gondolunk. A piacon vásárlás egyben társasági esemény is. Én magam is szívesen csemegézek a termelői piacokon, nem csupán a minőség, hanem a jó hangulat miatt is. Örülök, hogy a régi piacok hangulatát ezek a kezdeményezések visszacsempészik a mindennapjainkba" - mondta el Buday Péter mesterszakács.

Hazai portékával megpakolt kosarak
A Vidéki Mustra nemcsak a vásárlók körében népszerű, hanem a termelők érdeklődését is felkeltette: egyre többen jelentkeznek a szervezőknél, hogy termékeikkel megjelennének a vásáron. A vásárlók elégedettségét jól mutatják az áruval megpakolt kosarak és a standoknál álló hosszú sorok, így elképzelhető, hogy a kezdeményezésen keresztül a piaccal kapcsolatos nézetek is változhatnak. A minisztérium szerint a Vidéki Mustrával a magyar termékek iránti bizalom tovább erősíthető, mely a tervek szerint tematikusabb, tájegységeket bemutató kínálattal is jelentkezik a jövőben.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!