|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mezőgazdaság | Tavaly 10 százalékkal nőtt a tejágazat árbevétele
MEZŐGAZDASÁG
![]()
MTI: Tavaly 10 százalékkal nőtt a tejágazat árbevétele
Országos | 2012-04-25 | MTI
A múlt évben mintegy 10 százalékkal nőtt a tejágazat árbevétele az előző évhez képest, elérte a 200 milliárd forintot - mondta Lukács László, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója kedden az MTI-nek. Az ügyvezető igazgató közölte: az árbevétel-emelkedés oka főként a nyerstej árának magas szintje volt, a múlt évben átlagosan 92-94 forint között alakult literenként. Az áremelkedési trend, amely még 2010-ben kezdődött, egész múlt évben, sőt ez év elején is tartott, az elmúlt hetekben azonban megtört, és a piacon jelenleg csökkenő tendencia érzékelhető. A szakmaközi szervezet ezért az idei kvótaévre - amely ez év április 1-jétől jövő év március 31-ig tart - néhány forinttal kisebb alapár-előrejelzést adott, a szakemberek kilogrammonként 86 forintban állapították meg. Szerintük a tej ára ettől a mértéktől plusz-mínusz 2 forinttal térhet el átlagosan. A terméktanács vezetése arra törekszik, hogy a következő években a szakmaközi szervezet érdemi piacszabályozó szerepet töltsön be. Feladatának tekinti, hogy hiteles piaci információkkal szolgáljon az ágazat szereplőinek, például ár-előrejelzéseket ad, valamint tisztességes piaci magatartásra szeretné ösztönözni - akár hatósági eszközökkel is - a belföldi tejpiaci szereplőket. Emellett a belföldi tej- és tejtermék-fogyasztást is ösztönözni fogja. Ennek jegyében az EU-ban kezdeményezik a magyar rögös túró uniós védelmét. Lukács László elmondta: a múlt évben a tejfeldolgozók igen drága alapanyagárat voltak kénytelenek fizetni a termelőknek. A gyenge forint miatt azonban több alkalommal így is alapanyag-hiánnyal kellett megküzdeniük. A tejtermelők ugyanis - a kedvező piaci viszonyok miatt - közvetlenül a nyerstejet vitték ki az országból. A múlt évben 1,3 milliárd liter tejet vásároltak fel a feldolgozók, és mintegy 300 millió liter nyerstej került külföldre, főként Ausztriába és Olaszországba. Így az éves 2 milliárd literes magyar tejkvóta kihasználása több mint 70 százalékos volt. A tej terméktanács szeretné elérni, hogy a magyarországi belföldi fogyasztás, amely most évente 140 liter fejenként, a következő években 20-30 literrel emelkedjen - mondta az ügyvezető igazgató. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
gépjárműadó | Együtt az Autistákért Alapítvány | CSDR ENGEDÉLY | NAV | LED szalagok | Rentingo.com | Millenáris AdományPark | árbevétel | mosogatószifon | babaágy | KELER | Cipősdoboz ajándék | albérletpiac | Videoton Holding | Jónak lenni jó! | Tarom | MikulásGyár | Marketing Diamond Awards | dugulaselharitas | babylion.hu | ViveTech | foghiány | bölcső | samansport.hu
![]() |
PARTNEREINK
|