SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Faszenes helyett a gázgrill, műanyag helyett a rattan a menő az...


OBI: Faszenes helyett a gázgrill, műanyag helyett a rattan a menő az OBI vásárlóknál
Országos | 2011-06-02 | PeppeR PR Ügynökség



Egyre több vevő mérlegeli egyszerre az árat és az értéket, amikor a kert kialakításához, megműveléséhez keres az OBI-ban termékeket.

A visszaesés elmúltával már nem pusztán az a döntő, hogy egy adott kerti bútor vagy eszköz mennyibe kerül, hanem az is, hogy mennyi ideig fogja tudni használni. Mindez nemcsak az OBI meglévő 25 áruháza szempontjából fontos, hanem azért is, mert ennek figyelembevételével történik meg a KÖKI Terminálban ősszel nyíló áruház kertészeti választékának kialakítása.

Lassú, de stabil fordulat érződik az OBI áruházak kertészetének forgalmában. Nemcsak az egyes területeken tavaly tapasztalt csökkenés állt meg, hanem bizonyos területeken a fejlődés is megindult. A vásárlók érezhetően a jó ár-érték arányú ajánlatokat keresik, vagyis a legolcsóbb cikkek forgalma és a magasabb áru termékek forgalma egyaránt nő. Egyre többen vallják, hogy "nem engedhetem meg magamnak, hogy olcsó terméket vásároljak."

Természetesen a több ezer különböző kerti és kertészeti terméket tartalmazó választékon belül jelentős különbségek vannak. A díszkertek forgalma már az első, melegebb február végi napon megindult és azóta is folyamatos a kereslet az egynyári és balkonnövényekre, cserjékre és örökzöldekre, sőt, a rododendronok forgalma például megháromszorozódott. A haszonkert forgalmát az élelmiszerek sajnálatos áremelkedése lendítette fel, érezhetően megugrott a vetőmagok, vetőburgonyák, dughagymák és gyümölcsfák forgalma. A kerti bútorok forgalma is növekszik, a kis balkonbútortól a 6-8 személyes nagy fa garnitúrákig terjedő választékból különösen a műanyag rattan és az alumínium-textilén anyagú szettek forgalma lendült fel. Érdekesség, hogy a grillek között visszaszorulóban vannak a hagyományos - és sokak szerint kényelmetlen - faszén grillek, helyüket egyre inkább a könnyen kezelhető és tisztán használható gázgrillek veszik át. Áprilistól nőtt meg a kerti gépek iránti kereslet és bár itt sokaknál az ár a döntő választási szempont, mégis, itt is érezhető az egyre körültekintőbb mérlegelés, a hosszú távú gondolkodás. Az elmúlt évben nyolcszorosára nőtt a fűnyíró traktorok forgalma és az OBI abban bízik, hogy idén még a tavalyi forgalmat is sikerült túlszárnyalni.

A kertészeti termékek között kiugróan magas a magyar termékek aránya a kültéri növények, a vetőmagok, a virágföldek és a különböző tápok esetében, a gépek kínálatát tekintve pedig például a szivattyúk között. Mindegyik esetben igaz, hogy a magas minőség, a rövid szállítási határidő és a folyamatos ellátás képessége szükséges a kiugró forgalom kezeléséhez, valamint az állandó minőség biztosításához.

A vásárlói igények változását az OBI a KÖKI Terminalban ősszel nyíló legújabb áruházának kialakításánál is iránymutatónak tekinti. Az OBI zászlóshajó projektjében található kertészeti osztály minden versenytársnál szélesebb kínálattal és nagyobb területen jelentkezik majd. Az OBI nemcsak arra fog kiemelt gondot fordítani, hogy az összes versenytársat meghaladó választékot kínáljon, hanem arra is, hogy a kiválasztás és a vásárlás folyamatát a lehető legegyszerűbbé tegye. Az OBI ezért helyez majd különös gondot a KÖKI-ben dolgozó munkatársak felkészítésére, a vevőbarát szemlélet elmélyítésére és a már máshol is sikerrel használt tájékoztató- és eligazítórendszer továbbfejlesztésére. A KÖKI OBI kertészet különlegességét mégis az adja majd, hogy kiemelkedő méretének és a vevői igényekre koncentráló kialakításának köszönhetően párját ritkító kerti és kertészeti választékkal büszkélkedhet majd.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!