|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Felelősség | Megalapozatlan ígéretek miatt büntetett a GVH
FELELŐSSÉG
GVH: Megalapozatlan ígéretek miatt büntetett a GVH
Országos | 2011-04-14 | GVH
A Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft. reklámjaiban valótlanul állította, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum 9 perc alatt akár 47%-kal csökkenti a narancsbőr láthatóságát. 6 hét használat után akár 72%-kal csökkenti a cellulitisz láthatóságát, 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás emiatt 1 millió forint bírságot kapott. A vállalkozás az Adonia Legtone Anticellulitisz szérumot 2009. május 19. óta több értékesítési csatornán forgalmazza Magyarországon. A készítmény népszerűsítésére szolgáló hirdetéseiben (televíziós és online reklámok, saját honlapján elhelyezett hirdetések, csomagküldő katalógusok, direkt marketingeszközök) egyebek mellett azt állították, hogy a Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan:
Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valóságnak való megfelelését a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania. A Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum elnevezésű termékkel kapcsolatban tett állítások igazolására független klinikai laboratóriumok 2009. évi eredményeire hivatkozott, azonban a benyújtott anyag nem bizonyította, hogy a fenti állítások megfelelnek a valóságnak. A GVH szerint a vizsgálati anyaggal, illetve a lefolytatott vizsgálattal kapcsolatban több kifogás fogalmazható meg, így például az, hogy a vizsgálatokban részt vett alanyok száma nagyon alacsony (5-8 fő) volt. Ezek alapján a GVH megállapította, hogy a Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz termék népszerűsítése során 2009. január 1. és 2010. augusztus 2. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozás 1 millió forint bírságot kapott. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a reklámok megjelentetése időben elhúzódott, valamint a megtévesztő hirdetésekkel megcélzott csoport az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói kört alkot. A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán 3 hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a Versenyhivatal döntését. Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Alba-Regia Invest Kft., amikor reklámjaiban az Antivízkő elnevezésű készülékének vízlágyító, valamint gyógyhatást tulajdonított, ám állítását nem tudta igazolni. A vállalkozás 2010. január 1. és 2010. október 5. között televíziós (Echo TV) és internetes reklámjaiban (www.antivizko.hu, www.hitel-haz.hu) az általa forgalmazott Antivízkő elnevezésű készüléknek:
Ha egy vállalkozás az általa értékesített termék kapcsán ígéreteket fogalmaz meg, olyan bizonyítékokkal kell szolgálnia, amely kétséget kizáróan igazolja az állítások valóságát. A vállalkozás nem tudott felmutatni megfelelő bizonyítékot állításainak igazolására. Előadása szerint a készülék által előállított lágy hatású víz kedvező hatásairól adott tájékoztatás csupán a személyes pozitív tapasztalatokon alapul. A hasonló ügyekben kialakult gyakorlat szerint ugyanakkor nem tekinthetők tudományos ismeretnek, s így kellő bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok. A Gazdasági Versenyhivatal a vállalkozást eltiltotta a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatásától. Ezen kívül a cég honlapján jól láthatóan, észrevételek nélkül legalább 3 hónapig hozzáférhetővé kell tennie a Versenyhivatal döntését.
sk studio moderna+alba-regia.doc (71 kB)
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
fémipar | étterem | telefontok | Auchan | Palladio Orchestra | utazás | karácsony | Játék | Magyar Vöröskereszt | Varnus Xaver | fenntartható önkormányzat | lemezhajlítás | magyarok | Okostelefon | K&H | kutyák | pezsgő | Virsli | macskák | álláskeresés | CV | táp | cafeteria | Rhoda Scott
|
PARTNEREINK
|